Permalänk

GW2????????

annars är det BF3 för hela slanten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor_ZyX:

Håller med. Är inget fan av krigsspel eller egentligen våldsspel överhuvudtaget, men racing ligger en varmt om hjärtat. Hoppas de jobbat lite med motorljuden dock, för 2010 har fruktansvärt dåligt =/ DRS och KERS ska bli intressant dock. Har väntat på det på rFactor oxå, men de som finns är lite väl krångliga att få igång. Hoppas F1 2011 blir lite mer simulering och inte lika arkad som 2010 var.

Ja verkligen, dom ska ju ha förbättrat styrningen, gjort så däcken är en avgörande faktor ( temperatur). Vi får se helt enkelt, hoppas 1 månad går fort

Permalänk
Medlem

Saknas Torchlight 2, Firefall och Heart of the Swarm i listan.

I övrigt hade jag svårt att välja mellan BF3, Space Marine och Deus Ex Human Revolution, men rösten föll nog på Deus Ex då den är här vilken dag som helst Även Space Marine kommer om några veckor \o/

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av h357pobank:

GW2????????

annars är det BF3 för hela slanten.

Har inte sagts något om GW2 för 2011 än, tror det är en 2012-titel

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Det står 27 oktober som lansering för BF 3 i tabellen men i texten står det 28e. BF 3's hemsida säger 27e så det är väl det som stämmer.

Permalänk
Skrivet av Hudda:

Enbart betan utav Dota 2 och Diablo 3 är tillräckligt för att toppa alla dom andra titlarna..

På denna listan skulle jag rösta på Rage, Arkham City, Skyrim och kanske Red Orchestra 2. Lite småtrött på Battlefield faktiskt..

lol. Någon källa på det?

Ja det var en bra fråga, men nu när jag undersökt saken verkar det bara varit falska rykten http://www.leftfordead3.com/release-date

..för Valve kan väl inte släppa en trea av något? Just think about it ^^

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hudda:

konsLOL-spel. gtfo.

gtfo?

Vad är det för lol med det? Jag har slutat för flera år sedan helt att spela på PC sedan början av 2008. Idag spelas alla spel på konsol och jag kan ju inte säga att jag ångrade mig att jag övergav PCn som spelplattform...

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem

Snyft.... plånboken kommer ta stryk denna höst....

Permalänk

Som någon sa (usilusken) bara ett enda strategispel, och det är dessutom turn-based (aldrig lirat Heroes of Might and Magic) men jag gillar inte turn-based. Vart är alla RTS spel? Kommer det inget Red Alert 4? Men det kanske vore lika bra så som EA förstörde CnC 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyhan:

gtfo?

Vad är det för lol med det? Jag har slutat för flera år sedan helt att spela på PC sedan början av 2008. Idag spelas alla spel på konsol och jag kan ju inte säga att jag ångrade mig att jag övergav PCn som spelplattform...

Du har förlorar värdefulla ord genom dessa år och det visas här..

GTFO, Get The Fuck Out!

http://www.youtube.com/watch?v=YhkNLHictW8

Se bara vad konsolerna gör....

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jyhan:

gtfo?

Men åhhh, inte du igen, kan du inte gå o whina nån annanstans ?

Förövrigt så varför skriver Sweclockers att MW3 har bländande grafiska effekter ?
De kanske menar att man blir bländad för de är så sjukt fula.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Ja det var en bra fråga, men nu när jag undersökt saken verkar det bara varit falska rykten http://www.leftfordead3.com/release-date

..för Valve kan väl inte släppa en trea av något? Just think about it ^^

Det hade varit lite konstigt eftersom dom har ett nytt DLC på gång till tvåan, och är mitt uppe i att porta alla banor från ettan också.

..och för att dom inte kan räkna till 3 såklart..

Permalänk
Medlem

Inget om Serious Sam 3?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Många intressanta spel i listan. Microsoft Flight kommer i November.

Permalänk

Blizzard siktar väl ändå på release nov-dec, tycker gott de kunde ha nämnt Diablo 3 i artikeln med. Det är i alla fall det spel jag ser mest fram emot. Därefter HotS, därefter BF3 - så jag röstade på BF3.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Njae, skulle inte vilja kalla HOMAM för strategispel.

Command & Conquer, kanske?

ok... tack för svaret.
Det fanns alltså inga strategispel i listan

C&C va kul för 10-15 år sen när westwoodfolket fortfarande jobbade där. EA sabbade ju allt sen. Nä ja e int bitter.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrAdde:

Men åhhh, inte du igen, kan du inte gå o whina nån annanstans ?

Är det några som whinar så är det PC gamers som konstant är arga och klagar på allt och kräver speciell särbehandling för att vara lugna och glada.

Skrivet av Jyyhan:

Du har förlorar värdefulla ord genom dessa år och det visas här..

GTFO, Get The Fuck Out!

http://www.youtube.com/watch?v=YhkNLHictW8

Se bara vad konsolerna gör....

Förlorar värdefulla ord genom dessa år? Är det någonting som PCn inte erbjöd så var det gedigna exklusiva AAA spel som var totalt frånvarande så jag har inte förlorat någonting, snarare sparat pengar då jag har sluppit att slänga ut en massa pengar på hårdvara som ändå är värdelös efter tre år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

RAGE såg faktiskt lite bättre ut än vad jag förväntat mig. Ska bli intressant att köra det nu. Hade förväntat mig lite annat.

Dock vill jag minnas att de sagt att det skulle vara mycket racing i det spelet, men med den trailern ni hade med var det inget race vad jag kunde se överhuvudtaget. Få se hur slutprodukten blir.

Trodde faktiskt att Skyrim skulle ha mest röster av alla, men det är nog för mycket konsol-kids här för att det ska bli möjligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av usilusken:

ok... tack för svaret.
Det fanns alltså inga strategispel i listan

C&C va kul för 10-15 år sen när westwoodfolket fortfarande jobbade där. EA sabbade ju allt sen. Nä ja e int bitter.

Ähh, det är sant att C&C inte är speciellt balanserat, och inte passar för seriöst tävlingsspelande kanske, men det är ju fortfarande roligt att spela! Tyckte Red Alert 3 var riktigt roligt, speciellt kampanjen.

Annars har du ju till exempel Total War: SHOGUN 2, som också är ett strategispel. Inte helt hundra på hur det funkar, men man styr stora arméer mot varandra, och det ser iallafall bra ut!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DeluxXxe:

IV == 4
VI == 6

Whupps, gick lite snabbt där. Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyhan:

Är det några som whinar så är det PC gamers som konstant är arga och klagar på allt och kräver speciell särbehandling för att vara lugna och glada.

Förlorar värdefulla ord genom dessa år? Är det någonting som PCn inte erbjöd så var det gedigna exklusiva AAA spel som var totalt frånvarande så jag har inte förlorat någonting, snarare sparat pengar då jag har sluppit att slänga ut en massa pengar på hårdvara som ändå är värdelös efter tre år.

OBS: Spelschema 2011 (PC) inte pc vs konsol tråden, tack och hej

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Dota 2, Det spelet bör ju vara med i listan anser jag! (: Betan antar jag kommer släppas iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av znirreoc:

jag ser inte forza 4 i listan

Kan inte se någonstans att det ska släppas till PC. Men jag kanske inte har kollat tillräckligt noga

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyhan:

Lär dej läsa!!..Spelschema 2011 (PC)

Här är avdelningen på forumet för diskussioner om konsolspel mm.Vänligen förpassa dej dit istället för att vara här och trolla

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jesusbarnet:

OBS: Spelschema 2011 (PC) inte pc vs konsol tråden, tack och hej

Skrivet av tEan:

Lär dej läsa!!..Spelschema 2011 (PC)

Här är avdelningen på forumet för diskussioner om konsolspel mm.Vänligen förpassa dej dit istället för att vara här och trolla

Missade att det stod till PC, ber om ursäkt my bad. Men ni behöver inte vara otrevliga men det är väl standard bland argsinta PC spelare som ständigt går runt och är arg och blir upprörd så fort ordet konsol blandas in någonstans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om jag skulle (mot förmodan) få för mig att spela konsoll så har jag ett SEGA MEGA II (jorå den första generationen med separata volym reglage). Riktigt spelande skall utföras med mus & Tbord helst i FPS, röstade på id RAGE.

Visa signatur

LianLiPC-V2130-Corsair-750W-MSI-MAG-X870E-W11-Ryzen9™7900
LianLiPC-V355-bequiet!-480W-MSI-MAG-B650M-L.Mint22-Ryzen7™7700
Fractal Design Core 1100-Nox-650W-MSI-MORTAR-B350M-W10-Ryzen7™2700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Trodde faktiskt att Skyrim skulle ha mest röster av alla, men det är nog för mycket konsol-kids här för att det ska bli möjligt.

Du vet om att Skyrim kommer till konsollerna också? så det borde inte påverka röstningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Du vet om att Skyrim kommer till konsollerna också? så det borde inte påverka röstningen

Vad jag vet så blir väl Skyrim portat från konsol till pc och då är det väl inte konstigt att inte så många här(pc spelare) röstade på det.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Ja självklart, dock så är ju FPS genren iallafall vad jag uppfattat bland den mest populära bland "konsol-kidsen".
Ska inte klaga dock, med tanke på att jag äger ett Xbox 360 själv. Dock är den väldigt oanvänd.

Permalänk
Medlem

Jag hade röstat på Battlefield 3 om inte EA kört skiten i botten med ORIGIN-krav och massa annat korkat.

Space Marine blir höstens PC-spel för mig.

Edit: Och tagga ner alla ni PC-zealots. Bara för att ordet konsol kommer på tal så borde man väl inte ta fram alla krigsyxorna. Finns en anledning till varför PC-entusiaster är så eftersökt trollmaterial.