Nytt vattenkylningsprojekt! Fungerar detta?

Permalänk

Nytt vattenkylningsprojekt! Fungerar detta?

Hej!

Jag har helt snöat in på att bygga en ny dator (igen!) och denna gången blir det med vatten. Jag har läst det mesta jag kommit över och är i slutskedet på min beställning.
Jag behöver bara avgörande inputs så jag verkligen fattat rätt Grejerna kommer inte OC, möjligtvis grafikkortet senare, SLI har jag provat med två 560ti och har nu ett 580 och det är mycket möjligt att det blir ett till. Räcker mitt AX850w tro till det tro?

Jag listar upp det jag hade tänkt mig, jag satsar på en tyst rigg framför monsterlåga temps.

Chassi: Corsair 800D
Radiator: XSPC RX360
Pump: EK DCP 4,0
Res: Phobya Balancer 150
Slang: 3/8
Anslutningar: EK-PSC Fitting 10mm
CPU block: EK supreme HF
GPU block: EK släpper ett nytt (har släppt?) till ASUS GTX 580 DirectCU II

Här kommer lite frågor:
Om jag fattat det rätt är det bra om pumpen sitter monterad lägre än reservoaren, korrekt?
Vad är bästa vätskan att använda? Är det ok att använda nån färdigfärgad vätska från typ Feser one? Nån risk för korrision? Nåt speciellt material på slangen? Finns ju lite olika?
Det gör inget om det kostar nån hundralapp hit eller dit, nån tusenlapp kanske, pengar ska användas

EDIT: Räcker en 360 radiator för att kyla PCU och ett 580? Jag antar att får utöka om jag skaffar ett till.

Säkert nåt mer jag kommer på sen, men till en början, ser det ok ut?

TACK!

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Medlem

Strunta i resen. Den behövs icke.
Bäst vätska är väl batterivatten+silver?
Slangar har liten påverkan på temp. Ta en som passar den vanliga g 1/4

En 360 räcker gott för cpu/580.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Hedersmedlem

AX880 kommer räcka till 580 SLI. Någon större marginal för överklockning blir det däremot inte.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Samma komponenter som jag har i mitt system fast jag har 2st 570 och en 120 radiator också. Kommer fungera finemang!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64