Tv-Server/Filserver Fusion eller i3?

Permalänk

Tv-Server/Filserver Fusion eller i3?

Hej, jag tänkte bygga en kombinerad filserver/Tv server som ska både dela ut filmer mm samt agera TV Server via tvheadend och streama tv kanaler från ett quad tuner DVB-S2 kort till 1 eller två st XBMC klienter.

Skulle det räcka med ett fusion mobo för detta eller ska man gå upp til i3 2100T för att vara säker på att det finns tillräckligt med kraft för detta.

Vad jag läst så ska en HD-kanal kräva ungefär 20Mb/s, någon som har någon kolla på detta?

Permalänk
Medlem

Låter som en server jag planerar att bygga, vad ska du använda för tv-kort? Är det hel eller halvhöjd? Jag tänkte nämligen köpa en HP Proliant Microserver så har man en färdig server för en billig peng.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Medlem

Mellan 10-25Mbit/s. Flesta skickar i 720P alt. 1080i

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Jag har beställt ett TBS 6984 som är ett DVB-S2 med 4 tuners PCI-E 1x och är i fullhöjd. Men nöjer man sig med ett med två tuners så finns dom i halvhöjd.

Det jag tänkte mest på är ju ifall processorn orkar att streama tv-kanaler samtidigt som jag kopierar filer eller streamar till någon annan pc.