Angående bidrag samt lån, csn

Permalänk
Inaktiv

Angående bidrag samt lån, csn

SKa ansöka om lån för första gången nu. Har tidigare bott hemma under mitt första år så jag tog inget lån utan bara bidrag, då fick jag ut 2720kr i månaden.

Eftersom jag flyttar hemmifrån nu så kommer jag behöva ta lån, jag skulle dock bara vilja ta 50 alternativt 75% i lån men om jag förstått det rätt så får man inte ut hela bidraget då?

Under 3 månader vill jag ha fullt lån och under resterande 3 vill jag ha 50%, om jag förstått det rätt kommer jag under de tre första månaderna få fullt lån samt bidrag på runt 2700 men under de tre sista månaderna då jag tar 50% lån kommer jag inte få fullt bidrag?

Väldigt dumt imo då man kan få fullt bidrag utan att ta lån men inte fullt bidrag om man tar 50%lån.

Men om jag förstått det rätt så är 30hp=20 veckor enligt csn? Så om jag då tar fullt lån under 15 veckor och sen inget lån resterande 5 veckor så motsvarar det att jag får fullt bidrag under hela terminen samt 100% lån under första halvan och 50% under andra men att jag fortfarande får ut 2700kr i månaden i bidrag under hela terminen?