Samsung Galaxy S , Galaxy S II och Ace säljstoppas i Nederländerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Det har blivit nått slags mainstream-mode att ha en iPhone. Tvekar på att många som har iPhone kollat runt innan vad det fanns för alternativ. Men bryr mig inte direkt om att folk är villiga att betala tusenlappar extra för ett äpple på skalet. Det är ju inte mina pengar :S

Ja det har blivit det och det goa är att de flesta tror att Apples telefoner och mp3-spelare är bäst. Hatar inte Apple på något sätt men jag köper inte deras produkter för jag vet att jag får bättre grejer för en billigare peng.

Permalänk
Medlem

Konstigt hur man verkar kunna få ta patent på vad fan som helst!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Ja, och jag antar att Apple också bara utnyttjar sin fulla rätt här?

http://www.swedroid.se/41996/apple-vilseleder-domstol-i-samsu...

Håller med om att det är märkligt, man undrar ju var de fick bilden ifrån. Men nu är det ju inte så att målet gick deras väg p g a denna bild då rätten hade till gång till både iPad 2 och Galaxy Tab.

Skrivet av ziim0n:

Om du inte missat det så är HTC's stämning endast en "motattack" för att Apple stämde dem först. Just för att stämning vs. stämning ska leda till en förlikning istället för skadestånd/säljstopp. Än en gång Apple som började fjanta sig.

S3 hade stämt Apple (som i sin tur gjorde en motstämmning) innan HTC köpte upp dem.

Skrivet av FearKill:

Hittade en bild jag såg för ett tag sen som varit om diskuterad.
Vem var först?

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/292038_1015034...

Skrivet av Exigo:

Tack.
Hoppas Apple fanboys nu inser att de inte var först med 'sina' designer.

Denna bild är gammal och om man har hängt med i den diskussionen vet man också att bild är fel och att iPhone presenterades innan F700: http://www.slashgear.com/iphone-samsung-f700-prada-phone-rumo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Hittade en bild jag såg för ett tag sen som varit om diskuterad.
Vem var först?

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/292038_1015034...

Av en händelse finns inte den ursprungliga iPhone från 2007 med där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Denna bild är gammal och om man har hängt med i den diskussionen vet man också att bild är fel och att iPhone presenterades innan F700: http://www.slashgear.com/iphone-samsung-f700-prada-phone-rumo...

Det visste jag inte, men då detta handlar om iPad, så är jag mer intreserad av Samsungs fotoram.
(äger varken en Apple eller Samsung produkt, så försöker inte försvara någon)

Edit: Läste för mycket om iPad/Tab tvisten och kom på vilovägar, detta handlar inte om iPad.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

Hela det här kalaset börjar spåra ut lite, inte minst från domstolens sida. Är man ej vettig nog och en teknisk analfabet så bör man inte sitta som jurist / domare och döma i sådana fall.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Kommit på ide'n att lägga ikoner ordnat i ett rutmönster ?

Det är fullständigt självklart och har använts i alla tider i datorvärlden.
Redan på Amigatiden hade jag mina ikoner på datorn ordnade i ett rutmönster istället för bara helt huller om buller...

Skrivet av Hucke:

Jag kan till viss del hålla med om bilden du länkar, men menar du att Honeycomb är identiskt med iOS?

Nej Honeycomb skiljer sig markant från iOs på flera sätt, men Touchwiz ("temat") som samsung lägger in på sina telefoner är på gränsen för likt.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Kommit på ide'n att lägga ikoner ordnat i ett rutmönster ?

Det är fullständigt självklart och har använts i alla tider i datorvärlden.
Redan på Amigatiden hade jag mina ikoner på datorn ordnade i ett rutmönster istället för bara helt huller om buller...

Det är ju inte bara ikonerna som är likt, det är allt från designen på luren (galaxy S) till de små runda plupparna över alla ikoner i programvyn som visar vilken sida man är på i touchwiz som är rakt av rippat av iOs men i Ios ligger plupparna under programmen.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Skrivet av Svbg:

Dö Apple. Bara dö. Jag förstår inte hur någon kan köpa en Apple produkt när dom beter sig såhär.

De många här inte förstår så hör det till vardagen för stora bolag att försvara sina patent och om jag förstår det hela rätt så måste dom det för att få behålla det rent juridiskt. Nästa vecka stämmer Samsung Apple för något annat. Sådan är verligheten. Sluta lipa nu.

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tommy_h:

Konstigt hur man verkar kunna få ta patent på vad fan som helst!

Ja det börjar gå en aning för långt!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rezuth:

Som jag förstår så är det när funktionen använder sig av "Kinetic Scrolling". Alltså att bilden gungar tillbaka som ett gummiband. Samsung har redan sagt att dom kommer uppdatera sin telefon och ta bort detta.

Har ingen koll, testade att gå in i galleriet och då man vinklar telefonen så vrider sig bilden så den "tittar" mot en hela tiden så att säga. Är det detta som ska försvinna? Isf är det bara positivt för skiten fyller ingen funktion ändå.

På tal om patent, skulle inte nästa ios ha OTA-uppdateringar? Luktar ju lite stämning där?

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Håller med om att det är märkligt, man undrar ju var de fick bilden ifrån. Men nu är det ju inte så att målet gick deras väg p g a denna bild då rätten hade till gång till både iPad 2 och Galaxy Tab.

S3 hade stämt Apple (som i sin tur gjorde en motstämmning) innan HTC köpte upp dem.

Denna bild är gammal och om man har hängt med i den diskussionen vet man också att bild är fel och att iPhone presenterades innan F700: http://www.slashgear.com/iphone-samsung-f700-prada-phone-rumo...

Fast det är ju inte så att man presenterar en lur så fort första skissen är klar. Det tar lång tid att utveckla en ickefungerande prototyp, ännu längre att göra en buggig prototyp. En mobil tar ett år att utveckla, ibland mer än så.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk

väntar bara på att apple ska stämma samsung för samsung också har surfplattor med touch -_-

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Musikälskare

Rätt ska vara rätt Stå på er Apple!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Apple har aldrig varit lockande för mig, sämre hårdvara för dubbla priset i jämförelse mot konkurrenterna.
Dem fördröjjer sin vita flagga med att gå offensivt genom domstolar.

Permalänk

Desto mer Apple krigar med samsung, desto mer kommer de att få tillbaka. har en Samsung G2 och har använt iphonen men tycker samsung har lyckats med sin Galaxy bra. vad jag hörde (läste) och tror det var på typ mobil eller något att den säljer bättre än Iphonen gör. kanske därför apple vill stoppa försäljningen? för att de ska kunna tjäna några fler slantar med nu en "gammal" telefon. i mina ögon är Iphone 4 en flopp som inte blev som apple hoppades på. med barnsjukdomar hit och dit som påverkade vad en telefon är till för: att ringa på .

Nog om det så tycker jag att det är extremt fult spel från Apple!

Permalänk
Medlem

Snälla, läs artikeln och kommentarerna innan ni kommer med kommentarer som redan har besvarats. Det enda patentet som Samsung verkar ha "stulit" är hur man skrollar i fotogalleriet. Om ungefär 7 veckor träder säljförbudet i kraft om inte Samsung ändrar detta, vilket de definitivt kommer göra, så detta är ingen direkt förlust för Samsung. Ni kommer kunna köpa dessa telefoner i 7 veckor framåt och högst troligen även därefter.

Visst, vissa delar av Samsungtelefonerna är väldigt lika Apple, men nog för ett säljförbud? Nä, inte enligt mig.

Kommentarer såsom "Ni skulle aldrig gnälla om en nyhet kom där Samsung hade stämt Apple och vunnit målet" anser jag vara direkt värdelösa då (såvitt jag vet) dessa nyheter aldrig har funnits på denna sidan. Motbevisa mig gärna fel då jag inte har varit aktiv här i mer än några år.
Själv skulle jag bli glad ifall Apple förlorade ett patentmål, inte för att jag är anti-Apple, utan för att de just nu äger för stor procent och vinner fler mål än vad jag skulle föredra.
Lär väl bli klassificerad som fanboy nu, kände ju dock att detta var värt att säga, detta är Apples förlust i mina ögon.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Dags att seriöst bojkotta Apple, de har bara gått över gränsen vad är acceptabelt.

Apple har sålt sin själ till satan, äger en produkt av dem en iphone4 så fort (1år) jag kan byta
så skall jag banne mig ställa mig på Samsungs sida!!

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

vad vinner igentligen apple på att stämma samsung?? regel nummer ett i it varnschen är väl att inte stämma nån som tillverkar något i din produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Man blir stolt över att aldrig ha ägt en produkt från Apple när man läser sådant här.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Håller helt med forumkollegorna ovan. Tycker att andra företag borde lämna Apple ifred och låta dom do Their own ting, utan att andra konkurrerande gamar försöker tränga sig in på sådant som Apple har kommit på och som de andra försöker kopiera.:/:S Nu är det dags för de andra bolagen att dra sig tillbaka och jobba istället för att kopiera och plagiera Apple.:)

Var ju inte så jag menade, anser att Apple är löjliga som stämmer för bullshit patent. Men är man Fanboy så kan man ju tolka det som man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Man blir stolt över att aldrig ha ägt en produkt från Apple när man läser sådant här.

ja verkligen, var och köpte nytt skydd till min Samsung SGS2:a och tjejen framför mig i kassan hade fått hjälp med att sätta på skärmskydd på sin Iphone 4:a.

När man såg iphonen insåg man vilken tegelsten det verkligen är, liksom 3 ggr så tjock som Samsung.

Permalänk
Medlem

Det är så här marknaden fungerar och så har det alltid varit. Förstår inte riktigt hatet mot apple då de inte på något sätt skiljer sig från mängden.
Patent finns av en anledning och det är för att utvecklaren har lagt ner pengar, tid och möda på att skapa sin produkt. Utvecklingen skulle bromsa eller stanna av om det inte vore lönsamt.
Ni borde hylla apple för att de indirekt har skapat en stor marknad av produkter som många (uppenbarligen) uppskattar.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Hedersmedlem

Tvekar inte en sekund på att Samsung hade gjort detsamma om de fick chansen. Den där branschen är en smutsig bransch, och ALLA spelar lika fult, och tar alla knep man kan få. Varför inte stämma liksom? Antingen så går det, eller så går det inte.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Fast det är ju inte så att man presenterar en lur så fort första skissen är klar. Det tar lång tid att utveckla en ickefungerande prototyp, ännu längre att göra en buggig prototyp. En mobil tar ett år att utveckla, ibland mer än så.

Förstår inte riktigt vad du menar.

Men gällande design kan det gå rätt fort uppenbarligen, se bara vad Samsung gjorde med Galaxy Tab 10.1. De visade upp en modell av den först men efter att Apple presenterat iPad 2 så designades den om till en tunnare och smidigare, mer lik iPad 2: http://technytt.se/2011/03/samsung-har-sett-ipad-2-och-planer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Kommentarer såsom "Ni skulle aldrig gnälla om en nyhet kom där Samsung hade stämt Apple och vunnit målet" anser jag vara direkt värdelösa då (såvitt jag vet) dessa nyheter aldrig har funnits på denna sidan. Motbevisa mig gärna fel då jag inte har varit aktiv här i mer än några år.

Just om att Samsung vunnit har jag inte heller sett...
http://www.sweclockers.com/nyhet/13864-samsung-svarar-apple-med-patentklagomal-i-tre-lander

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tatari:

Lägg märke till "svarar Apple". Jag läser det som att Apple stämde Samsung först och Samsung stämmer tillbaka.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

När man såg iphonen insåg man vilken tegelsten det verkligen är, liksom 3 ggr så tjock som Samsung.

hmm nice med en mobil som är 3mm tjock

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Hittade en bild jag såg för ett tag sen som varit om diskuterad.
Vem var först?

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/292038_1015034...

Jag trodde denna bild var debunkat för länge sen, F700 var inte före Iphone och Samsung uppfann inte fotoramen. Det nyheten handlar om är att Samsung inväntar och ser vad Apple släpper för att sedan släppa en så nära kopia som möjligt.

Ett exempel är Galaxy Ace som i stort sätt är en ren kopia

Ett annat exempel är hur Galaxy Tab 10.1 såg ut innan Ipad 2 visades upp och efter

Och här är efter Ipad 2 visades upp tillsammans med en bild på Ipad 2

Så från att se ut som en Dell laptop till att se ut som en Ipad 2.

Jag kan inte försvara Apples agerande för det går att lösa sånt här på bättre sätt, men jag kan inte försvara Samsung heller, och verkligen inte låta Galaxy-kåta människor gå runt och sprida falsk information i tron om att Samsung och Galaxy-serien är helt oskyldiga helgon. Detta ÄR ett intrång på Apples mönsterskydd (som är väldigt högt värderat) så det skriker om det. Sen är frågan i fall mönsterskydd är bra eller dåligt en helt annan sak, men så länge det är lagstiftat så är det något man måste följa. Jag kan t.ex. inte gå och sparka någon i huvudet bara för att jag tycker lagen är korkad.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Alla ni som skriver att Apple gör rätt och att det är såhär marknaden har fungerat alltid.

Jag har fått uppfattningen om att Apple är involverad o extremt många tvister jämfört med många andra företag? Skulle vara intressant att se en graf på hur det där verkligen ligger till, kanske någon av er som har lite information här och inte bara antagande?

För en tid sen såg jag en annan graf som visade hur mycket pengar man lade på utveckling och här kunde man se att Apple var minst sagt blygsamma i jämförelse. Hur kan det då komma sig att de har så väldigt hög profil när det gäller att stämma andra företag på patent intrång? Borde inte ex Microsot ha en bra mycket större profil? Eller kan det vara så att vissa företag faktiskt har förstått "fairplay"?

Har ni ens läst vad det är Apple stämmer för? Hur kan ni tycka att det är rätt att patentera ett vis att bläddra bland bilder? Tänk om man hade gjort samma sak på webben? Hur stort hade då internet varit? Och vad händer om alla sätt att bläddra bland bilder blir patenterade? Kul för någon ny att slå sig in på denna marknaden utan att bli stämd.

Jajaja vi vet, Apple har rätt att göra så men hur hade det sett ut om alla hade agerat som Apple? Ni säger att alla agerar på samma vis, kan ni inte ta o visa lite statistik på det där.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide