Fläkten till Cooler Master Hyper 212 Plus startar ej

Permalänk
Inaktiv

Fläkten till Cooler Master Hyper 212 Plus startar ej

Hallå, har ett väldigt stort problem. Fick idag hem min nya CPU kylare som var en Cooler Master Hyper 212 Plus som jag skulle använda till min AMD Phenom II X4 965 BE processor, jag hade innan originalkylaren.

Hur som, jag följer instruktionerna jag fick med till punkt och pricka, och får till slut dit kylaren ( Det var rätt jobbigt måste jag erkänna, knöligt helt klart i mitt Antec DF30 chassi ) och ska avsluta med att sätta dit fläkten på kylaren. Den sitter som ett smäck, och jag kopplar in den med 4 pins sladden. Sedan börjar problemet, jag slår igång datorn och fläkten snurrar för cirka 1 sekund, och sedan slutar den direkt. Känner så sladden sitter i, men jovisst så testar igen och får samma resultat. Testar att dra ut sladden och stoppa in den igen, samma sak igen.

Så jag ringer Inet för att se om de kan hjälpa mig, detta var ungefär 17.55 så jag kommer inte hinna ringa tillbaka igen ikväll om det strular igen. Men killen jag snackar med säger att jag borde ta ut moderkortet ur chassit och bara ha de nödvändigaste sladdarna i, ifall det var en kortslutning innan. Så jag testar det, och icke exakt samma resultat igen.

Jag frågar nu er på SweC forumet ifall ni har en aning om vad som kan vara felet, och vad jag kan göra åt det.

Hjälp fort, vill in och lira!

Permalänk
Inaktiv

Testade precis att koppla in originalfläkten och blir likadant, den snurrar till och sen slutar lika fort.