Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

MKV Problem! Måste ses

Tjenare Sweclockerfan!

Nu är det så att jag har ett problem med MKV. Jag har läst runt mycket och försökt förstå mig på hur det är och hur det funkar. Men nu är det så att jag har då flera olika mkv filmer och det är så att de är olika som kallade (encoder). Och jag är då ute efter ett program som kan fixa den felaktiga coden till den rätta så man jag då kan spela upp i min bluray spelare (LG HB905PA).

Problemet är då att jag kan spela upp vissa filmer över DLNA och andra inte. Och då har jag fått fram till att det är med (Encoder) att göra och hoppas du som läser det här är något du kan hjälpa mig med?

All tacksamhet iför väg och hoppas du kan mitt svar!

Mvh Tobbe

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

Antagligen stödjer din hårdvaruspelare bara H.264 level 4.1 eller liknande http://en.wikipedia.org/wiki/H.264/MPEG-4_AVC#Levels och vissa av dina filmer är encodade med ett högre antal reference frames än vad din hårdvara klarar av.

Du får encoda om filmerna om du prompt måste spela upp dem på gammal hårdvara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Gramner Tackar för ett bra svar! Inte så att du vet något lätt och bra program där man kan coda om mkv filerna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2006

testa med Mediacoder eller Handbrake, enkla och smidiga program för att koda om saker med.