Sony Vaio VGN-FZ21M Drivrutiner problem.

Permalänk
Medlem

Sony Vaio VGN-FZ21M Drivrutiner problem.

Tjenare!

Har en gammal Sony Vaio VGN-FZ21M som jag tänkte använda som mediaserver.
Jag kan inte hitta några drivrutiner till Windows 7 64bit.
Ja jag har googlat och provat allt.
Grafikkortet är ett NVIDIA GeForce 8400M GT.
Drivrutinerna finns på nVidias hemsida men eftersom sony är sånt jävla skit så kan man inte använda sig av dom drivrutinerna utan bara utav Sonys egna som dom inte bryr sig om att updatera.
Kan man på något sätt kringgå detta? Flasha om bios eller något liknande kanske?

Tack på förhand

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Skrivet av jungklo:

Tjenare!

Har en gammal Sony Vaio VGN-FZ21M som jag tänkte använda som mediaserver.
Jag kan inte hitta några drivrutiner till Windows 7 64bit.
Ja jag har googlat och provat allt.
Grafikkortet är ett NVIDIA GeForce 8400M GT.
Drivrutinerna finns på nVidias hemsida men eftersom sony är sånt jävla skit så kan man inte använda sig av dom drivrutinerna utan bara utav Sonys egna som dom inte bryr sig om att updatera.
Kan man på något sätt kringgå detta? Flasha om bios eller något liknande kanske?

Tack på förhand

Finns drivers tillgängliga till din burk för vista 64 bit så testa med dom, stor chans att de funkar. Dina chanser till rätt drivers lär dock öka om du ist inst W7 32 bitars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pax Vobiscum:

Finns drivers tillgängliga till din burk för vista 64 bit så testa med dom, stor chans att de funkar. Dina chanser till rätt drivers lär dock öka om du ist inst W7 32 bitars.

Installerade win7 32bit och körde med vista 32 bit drivrutinerna, det ser ut att funka bra än så länge. Har dock inte hunnit prova köra igång en tung 1080 rulle på TVn än.

Visa signatur

The computer is a moron.