Billig mediaspelare som kan streama från NAS

Permalänk
Medlem

Billig mediaspelare som kan streama från NAS

Jag har en NAS som jag byggt själv FreeNAS + ZFS

Visst är det frestande att bygga en HTPC också... men jag har inte tid eller råd.

Vad jag vill att den ska kunna spela upp:
RAR ! ja jag är för lat för att packa upp alla serie avsnitt jag har i Rar format.
- DVD Iso jag gjort av mina filmer med DVDFab. Vore bra om den klarar menyer ifall jag lägger in mina X-Files DVD som iso, eller andra serier som DVD ISO
- MKV har ett fåtal sånna. Kanske blir fler senare
- DivX/XviD
- WiFi inbyggt eller via USB dongle

ca 1000:-

lite off topic: finns det något enkelt och bra sätt jag kan trycka ihop en film som är uppdelad på flera dvd (Sagan om ringen extended edition) till t.ex. en mkv? utan att förlora något på kvalité...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

Apple TV2 är det enda som dyker upp i huvudet för de pengarna. Om man jailbreakar den så kan du köra XBMC på den vilket klarar alla format du vill inklusive rarfiler.

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME