Permalänk
Skrivet av WDac:

problemet är väl att man ska få tag på en iLO licens som funkar också
Sen är det bara HP som har (eller heter iLO) IBM har samma funktion men heter något annat, som också kräver licens.
Har man tur att det finns en aktiv iLO licens på servern när man får/köper en beg. så får man tänka sig för den inte hittar ut på nätet å uppdaterar Licens status å låser iLOn.

Jag köpte mina DL-serie av gen. G3-servrar på auktion för ett tag sedan. Jag har inga problem med licensnycklar. IBM:s svar på iLO heter IMM (Integrated Management Module).

Skrivet av Tozzi:

iLO behöver ingen licens vad jag vet, har funkat fint på alla servrar jag fått hem, däremot brukar det vara ett förgenererat lösenord som är viktigt att ha, brukar sitta med en lapp i servern med dess uppgifter på.

Lösenordet för iLO kan man nollställa om det så skulle behövas. Finns en jumper på de servrar jag har.

Skrivet av WDac:

å jo, iLO är Licens belagt av HP, du har flyt att företaget fortfarande betalar licensen på maskinerna du har fått/köpt, om dina maskiner har internet access
Min iLO licens på min G4 blev blockad inom 7dagar efter att den fått internet access. vilket jag grämde mig över att inte blocka i Routern i efterhand.. så nu vill min iLO ha ny Licens eller att jag ska ringa HP Supporten för att köpa ny eller lösa ev Licens problem. men jag kan inte ringa dem, då det inte är jag som äger licensen företaget slutat betala för eller inaktiverat då dem inte äger maskinen längre.

har googlat lite på om det går att köra "iLO Licens Generator/Crack" men det är allt jag har kollat upp för att låsa upp min iLO för "advnaced access"

Otur, haha.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║