Bra integrering i bilen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2005

Bra integrering i bilen?

Jag är sugen på att använda min Asus Transformer i bilen på ett kul och smidigt sätt, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.

Jag tänkte att man kan använda den som navigator och musikspelare. Jag har en AUX-ingång i bilen så det är ju inget problem att bara plugga in plattan där och Google Navigation tycker jag funkar tillräckligt bra för navigering för mina behov. Dels kan jag dela Internetkopplingen från telefonen och dels kan man ju ladda ner kartor offline också nu för tiden.

Finns det något snyggt gränssnitt för musik och navigering osv som är skräddarsytt för bilbruk? Har för mig att jag nån gång sett en sådan panel i min Desire.

Finns det någon bra billaddare som funkar med Transformern?

Jag skulle gärna vilja montera den lite snyggt i bilen också, på ett sätt så att man lätt kan ta loss den, gärna så att man kan få bort stället också väldigt smidigt och jag vill absolut inte ha den uppe i rutan... dels är den alldeles för stor för det och dels så blir den nog överhettad i direkt solljus efter ett tag.

/hulle.

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2010

Monteringen skiljer väl lite bil till bil. Tror det lättaste sättet är att försöka bygga nån smart och snygg lösning själv.