Permalänk

modulärt?

Vad är egentligen skillnaden på modulärt och vanligt nätagg ? Jag har kollat runt lite men hittar bara sidor som förklarar det på ett för avancerat sätt för mig:) Någon som har lust o skriva lite så är jag tacksam.

Sett att många inte rekommenderar OCZ modstream 500 watt för att den är modulär. Varför ?

Permalänk
Hedersmedlem

Modulär betyder helt enkelt att några eller alla kablarna i nätagget är möjliga att ta loss och lägga undan. Har du till exempel 2 kablar med molexkontakter på, och du endast behöver en för stunden, så kan dra ta loss och lägga undan den andra.

Modulärt är bra för att det ger väldigt mycket mindre kablar i chassiet, något som gör att det både ser snyggare ut, men också får bättre luftflöde. Dessa nätagg är dock lite dyrare än de icke-modulära, på grund av denna extra funktion.

ModXtream 500W skulle inte jag rekommendera, av två enkla anledningar:

1. Den har redan väldigt få kablar vid den styrken, så att köpa modulärt här är inte nödvändigt.
2. Kvalitén på komponenterna i nätagget är i vissa fall tveksam, och agget håller inte lika hög kvalité som till exempel Corsair eller XFX gör. (Undantag: Corsair CX, GS)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

okej tack så mycket för svaret