Permalänk

Ivy bridge

Heej det börjar närma sig en ny dator och jag undrar, om jag ska lägga mindre pengar på moderkort och lägga mer pengar på en cpu nu i7 2600k
eller ska jag lägga mer på ett moderkort som har gen3 och stöd för ivy bridge men gå med en i5?

Här finns min tråd för min nya dator!

Permalänk
Medlem

hej, i7 2600k levererar mer än vad du kommer behöva på ett jävligt bra tag, iaf till 2013 när de nya spelkonsollerna börjar skeppas ut, en i7 2600k kommer inte kunna flaska några datorsystem på ett vääääääääääääääldigt bra tag om det inte händer något extremt inom datorbranschen.

Permalänk
Skrivet av Uvania:

hej, i7 2600k levererar mer än vad du kommer behöva på ett jävligt bra tag, iaf till 2013 när de nya spelkonsollerna börjar skeppas ut, en i7 2600k kommer inte kunna flaska några datorsystem på ett vääääääääääääääldigt bra tag om det inte händer något extremt inom datorbranschen.

Okey so du säger att jag ska lägga mer på en i7 2600k istället för en 2500k och lägga lite lägra pengar på moderkortert och tar en p67 istället?

(kolla mina spec på dator ifall du inte sett det innan)

#11327141

Permalänk

Enligt mig borde du satsa på en 2500k så enda skillnaden är 2MB L2 cache samt Hyper thretaning, det ger inte så mycket mer prestanda i spel så enligt mig är det inte värt att köpa 2600k, lägg det på modekort elr ännu bättre grafikkort

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - RX 6950 XT - Corsair vengeance 2x16 Gb - Corsair AX 760w [/B]

Permalänk
Avstängd

2500K kommer räcka för dig också. Processorn kommer vara mer än nog väldigt långt framöver.

Inte lönt att vänta, speciellt när det gäller intel. Kommer en ny arkitektur varje år och en förbättring av den efter ett halvår...

Så bara kör på.

Skrivet av daniel5908:

Enligt mig borde du satsa på en 2500k så enda skillnaden är 2MB L2 cache samt Hyper thretaning, det ger inte så mycket mer prestanda i spel så enligt mig är det inte värt att köpa 2600k, lägg det på modekort elr ännu bättre grafikkort

Hyper Threading

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Okey Jag går med en 2500k och satsar lite mer på grafikkortet eller moderkortet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av looxztation:

Okey Jag går med en 2500k och satsar lite mer på grafikkortet eller moderkortet!

de gör du rätt i, moderkortet är väl smartast och satsa på eftersom det blir nya grafikkort efter årsskiftet