Hjälp! Har ett allvarligt alkoholproblem

Permalänk
Medlem

Jag har gett upp. Jag mår illa bara jag tänker tanken på att dricka sprit.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av SueCia:

Trodde inte att det skulle vara så många som hade liknande problem faktiskt! Skönt att ha några att dela detta tragiska tillstånd med. Men frågan är, hur ska vi lösa det här grabbar?

Se till att tvinga i dig rejält nu på fredag så kanske det vänder. Inget gott som inte har något ont med sig kan man ju säga

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Vad roligt, jag känner precis likadant. Jag har vart en riktig stordrickare, mycket fester och så. Men så fick man barn och inte drack så mycket och nu kan jag inte dricka längre känns bara som att jag ska spy. Öl, alkoläsk, cider, vin, grogg eller whisky.. inget fungerar.. riktigt tråkigt faktiskt..

Permalänk

Jag kan ju säga att även jag känner likadant.
Blev så jäääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääävla bakis senast jag hinkade en massa öl, så senast jag "partajade" drog jag bara 2 minttushots, försökte sänka en 3,5a men det slutade med att jag hällde ut hälften på balkongen

Får väl ta mig tillbaka till cider och läsk-groggar

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Se till att tvinga i dig rejält nu på fredag så kanske det vänder. Inget gott som inte har något ont med sig kan man ju säga

Förra helgen försökte jag med just detta, drack upp en starköl och när jag öppna nästa fick jag kväljningar bara genom att lukta på den, men jag gav inte upp för det! Jag hällde upp ett glas med 90% cola och 10% cpt Morgan. Det behövde jag bara lukta på för att kväljningarna skulle komma igen. Provsmakade ändå, det sluta med ett kraftigt illamående, efter det fick jag spykänslan så fort jag förde glaset mot käften.
Sen gav jag upp...

Permalänk

Hmm jag vet inte om man får gå till vårdcentralen för sånthär men ring och fråga i alla fall! eller se om du hittar en såndär nät doktor och maila.
Jag hoppas jag slipper detta problemet själv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag skulle gjort som Jonatan säger. Gå till farbror doktorn och fråga. Shit, jag lider verkligen med dig. Det är gött att bli lite fuller då och då.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

jag har liknade problem med bara med öl, jag är 27år och har aldrig gillat öl men alla man känner dricker så jag brukar dricka det oxå även om det ibland smakar så fördjävligt att jag vill spy. köper även hem öl att försöka njuta av när man kollar på tv eller liknade men det är mer eller mindre omöjligt. därimot kan jag dricka allt annat tex cider, alkoläsk(drack faktiskt 7 smirnoff ice igår höhö), whiskey, sprit mm.

kan du dricka läsk och annan dricka? alkoläsk smakar ju inte sprit ens så om du kan dricka vanlig läsk kanske det är alkoholen du är "allergisk" mot?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Se till att ölen är riktigt kall - och drick upp den innan den blir fisjummen! Sen kan du ju testa lite olika sorter och skippa Norrlands, Mariestad och allt vad de nu heter. Tips är Innis&Gunn, Old Speckled Hen eller varför inte en IPA?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Se till att ölen är riktigt kall - och drick upp den innan den blir fisjummen! Sen kan du ju testa lite olika sorter och skippa Norrlands, Mariestad och allt vad de nu heter. Tips är Innis&Gunn, Old Speckled Hen eller varför inte en IPA?

Aldrig hört om någon av dessa, går de att köpa på systemet?

Permalänk
Medlem

Ja, de finns nog på de flesta bolag. Angående serveringstemperatur: http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96l#Serveringstemperatur .

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Aldrig hört om någon av dessa, går de att köpa på systemet?

Absolut.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att detta kallas "ankare" inom psykologin. Din hjärna associerar helt enkelt lukten eller smaken med ett dåligt minne. När du därefter känner lukten eller smaken så frigörs samma hormoner så du känner dig illamående. Att försöka dricka mer för att bli av med det kommer bara stärka ankaret. Det jag skulle rekommendera är att vänta till ankaret blir svagare med tiden eller så kan du försöka att skapa ett positivt ankare istället. Dock så vet jag inte hur du skulle kunna skapa ett positivt ankare när du redan har ett negativt som gör så att du kommer erfara negativa effekter när du dricker öl.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM