Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Full fart i SweClockers Marknad

Permalänk
Melding Plague

Full fart i SweClockers Marknad

Efter gratishelgen i SweClockers marknad är annonsavdelningen särdeles välfylld. Tusentals medlemmar passar på att köpa, sälja, byta eller skänka bort överblivna datordelar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Satan, det var inte några annonser!

Permalänk
Medlem

Skulle även ha försökt sälja några spel, men var inte hemma synd nog.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

det var iallafall uppskattat

Permalänk
Medlem

Trevligt med gratis annonser men synd att vissa folk missbrukar det med att lägga upp samma annons 5 gånger...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Tycker ni borde fixa lite mer med marknaden, mer specifika kategorier. lite bättre, som blocket. ett miniblocket om ni så vill.
Eller bara ni gör en kategori för bärbara och stationära så skulle de va bra

Permalänk
Medlem

Som synes är Marknaden OTROLIGT populär när det är gratis, men nästan stendöd när det kostar. Föreslår ännu en gång att swec borde se över sina priser för annonser. 5kr~ vore mer rimligt för lite fart.

EDIT: som ovan, lite mer specifika kategorier behövs också. Samt lägga till en kategori "uppgraderingspaket" eller liknande då det är allt annat än smidigt att sälja flera saker i en annons..

EDIT2: Som t.ex., man säljer en processor och ett par minnen i samma annons, då skall dessa hittas vid sök under "processorer" samt "minnen" även fast annonsen i sig ligger under "uppgraderingspaket". Kanske inte världens bästa exempel men tror ni fattar poängen.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Kanske borde göra det gratis på heltid?
Eller typ, 2 gratis annonser per månad eller liknande för medlemmar reggade längre än, låt säga 3 månader. Skulle hålla det på en rimlig nivå

Och ja, tack för detta! Bra initiativ!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Tack för kampanjen

och nej, gör det inte gratis då annonserna kommer bli värdelösa efter ett tag. Men sänk gärna priset till en tia

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

antingen sänker ni priset eller så skulle nu kunna göra som nämnt, att ni ger x antal gratis annonser/månad för medlemmar som varit medlemmar i x antal månader

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaomi:

Kanske borde göra det gratis på heltid?
Eller typ, 2 gratis annonser per månad eller liknande för medlemmar reggade längre än, låt säga 3 månader. Skulle hålla det på en rimlig nivå

Och ja, tack för detta! Bra initiativ!

Tycker det var en riktigt smart ide, kanske en gratis annons per månad man är reggad?

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk
Medlem

Är folk verkligen så snåla? Kostar 10kr vanligtvis liksom, det är ingen förmögenhet direkt

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Proffsmoddare

Ide: Kunna tagga sin annons i sektionerna. Tex klicka i vad den innehåller tex [Kylning] [Grafikkort] [Processor] och de då visas i de sektionerna. Samt att sweclockers har rätten att ta bort annonsen om det missbrukas (tex att man klickar i alla för att få mer träffar).

Redigering: Kunna lägga ut flera saker i en annons och kunna flagga de som sålda eller möjligheten att ta bort dem samt sänka priset på en specifik artikel. Just nu kan man endast göra det inom en dag.

Mer annonsering: Tex där det står Brodholm. Medlem, plats, registrerad när man postar inlägg. Att det även där står att man har annonser ute och kanske klickbara länkar på de 3 senaste annonserna eller något?

Forumposts ger gratispoäng eller kuponger. Tex efter varje 100 inlägg får man en kod som man kan lägga ut en annons. Eller något.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

15:- är perfekt, 10:- skulle säkert fungerade men kan lätt bli spamm på marknaden annars..

tack swec för gratishelgen

Permalänk
Medlem

Tycker som många andra att det vore vettigt att dela ut ett fåtal gratisannonser till varje medlem som varit reggad en viss tid. 1-2 per månad borde täcka behovet för de flesta, har man mer att kränga borde priset inte vara ett problem. Fyndade själv en del nu i helgen och hade säkert kollat av marknaden nästan dagligen om den hade varit mer aktiv.

Att ge gratischeckar baserat på postcount är en utomordentligt dum idé. Alla belöningar för postcount renderar bara i skit, men ökat spam, "+1", OT etc.

Sedan är Brodholms förslag om "taggar" i annonserna jäkligt bra. Säger som min f.d. chef; gör det bara!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker att 15 kr är ett väldigt rimligt pris. Glöm inte att vi har ett feedback-forum där ni gärna får ge konstruktiv kritik och föreslå förbättringar av marknaden!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

15kr är ett bra pris, om man sänker det till 10 så¨kommer folk sedan bara vilja ha 5... osv...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

15 kr är knappast något att diskutera. Jag tror marknaden har låg aktivitet för att den inte är så känd och kanske för att man vill ha mer funktionalitet i den.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ziim0n:

Som synes är Marknaden OTROLIGT populär när det är gratis, men nästan stendöd när det kostar. Föreslår ännu en gång att swec borde se över sina priser för annonser. 5kr~ vore mer rimligt för lite fart.

EDIT: som ovan, lite mer specifika kategorier behövs också. Samt lägga till en kategori "uppgraderingspaket" eller liknande då det är allt annat än smidigt att sälja flera saker i en annons..

EDIT2: Som t.ex., man säljer en processor och ett par minnen i samma annons, då skall dessa hittas vid sök under "processorer" samt "minnen" även fast annonsen i sig ligger under "uppgraderingspaket". Kanske inte världens bästa exempel men tror ni fattar poängen.

Jag håller med om kategorierna.:) Som det är nu får man "Söka och Gissa" d.v.s söka på olika parametrar för att få rätt pryl.:P

Skrivet av jaomi:

Kanske borde göra det gratis på heltid?
Eller typ, 2 gratis annonser per månad eller liknande för medlemmar reggade längre än, låt säga 3 månader. Skulle hålla det på en rimlig nivå

Och ja, tack för detta! Bra initiativ!

Skrivet av astrob0y:

Tack för kampanjen

och nej, gör det inte gratis då annonserna kommer bli värdelösa efter ett tag. Men sänk gärna priset till en tia

Skrivet av phroggyy:

antingen sänker ni priset eller så skulle nu kunna göra som nämnt, att ni ger x antal gratis annonser/månad för medlemmar som varit medlemmar i x antal månader

Detta tycker jag låter som en bra idé.:)

Skrivet av Nagel:

15kr är ett bra pris, om man sänker det till 10 så¨kommer folk sedan bara vilja ha 5... osv...

Den berömda guldtian är en bra nivå tycker jag!:) Just för att då är det hälften så billigt av vad blocket tar!.:)

Själv glömde jag totalt bort att lägga upp min annons.:P Men men det kommer väl fler chanser.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

antingen sänker ni priset eller så skulle nu kunna göra som nämnt, att ni ger x antal gratis annonser/månad för medlemmar som varit medlemmar i x antal månader

Ärligt talat, tycker du att 15 kronor (+ eventuella operatörsavgifter) är en stor summa?

Skrivet av Jonathanknet:

Tycker ni borde fixa lite mer med marknaden, mer specifika kategorier. lite bättre, som blocket. ett miniblocket om ni så vill.
Eller bara ni gör en kategori för bärbara och stationära så skulle de va bra

Tänk så mycket roligt man skulle missa, har själv köpt mycket på marknaden, då folk här är väldigt prismedvetna! Och jag vet om att jag skulle gå in på kategorier om jag söker en speciell sak, och då missar jag ju "Nisses638260" feta hårdvara som han lagt ut svinbilligt

Skrivet av Brodholm:

Forumposts ger gratispoäng eller kuponger. Tex efter varje 100 inlägg får man en kod som man kan lägga ut en annons. Eller något.

Riktig dåligt förslag! Kan se alla skitinlägg framför mig *ryser**

Tack Swec för tidsfördrivet, alltid kul att kolla saker i marknaden även om man inte köper!

En sak jag inte kan fatta, är att vissa har lite svårt för att skicka saker! Ok stora tunga saker! Men när man får övertala vissa medlemmar för att skicka saker som kostar 30-55kr i frakt, och man betalar portot själv, vad är det svåra?
Det är det ända jag retar mig på, så skärpning med att skicka saker medlemmar!!!! Alla bor inte innanför tullarna

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Problemet vid dessa kampanjer är att det finns massor med säljare, men inga köpare, för att alla siktar in sig på att just sälja.

Föresten glöm inte att kolla in mina annonser.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Blocket tar 20kr (rätta mig om jag har fel) och når ut till ganska många fler användare och där kan man även få ut mer pengar från okunniga om man inte är helt ärlig med priset. Därför är 15kr när man når ut till en mindre del användare förhållandevis högt.

Var medveten om att detta är min synpunkt och jag lägger upp en annons på blocket typ 1 gång per år så för mig spelar den summan ingen större roll. Tänker mer på dom som lägger upp rätt mycket saker.

Permalänk
Medlem

Fick sålt min gamle mediacenter CPU på samma dag, tackar Sweclockers för en gratishelg!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Som synes är Marknaden OTROLIGT populär när det är gratis, men nästan stendöd när det kostar. Föreslår ännu en gång att swec borde se över sina priser för annonser. 5kr~ vore mer rimligt för lite fart.

EDIT: som ovan, lite mer specifika kategorier behövs också. Samt lägga till en kategori "uppgraderingspaket" eller liknande då det är allt annat än smidigt att sälja flera saker i en annons..

EDIT2: Som t.ex., man säljer en processor och ett par minnen i samma annons, då skall dessa hittas vid sök under "processorer" samt "minnen" även fast annonsen i sig ligger under "uppgraderingspaket". Kanske inte världens bästa exempel men tror ni fattar poängen.

riktigt bra om det skulle vara så som du skrev i edit2

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd

Tycker det går till överdrift när människor vill snåla in 30kr i månaden på att få 2 annonser. Om du nu har något som är värt att säljas så kvittar nog fan om annonsen kostar 0kr eller 15kr. Om de nu skulle vara gratis... Gissa hur många som skulle försöka lura folk, det finns ju redan i dagsläget. Sen får man inte glömma att det kanske kommer 10 annonser om dan - 300 på en månad är alltså 4500kr, vilket säkert tackas ja till i fika-kassa eller vad Sweclockers nu använder pengarna till.

Permalänk
Medlem

Man borde kunna köpa sig "life-time" licens på att få anonsera i marknaden. Symbolisk summa på 250kr eller liknande kanske? Jag har mycket skit som jag gärna säljer för 5-25kr/st, men då blir anonskostnaden (som jag för övrigt tycker är hutlöst dyr på 15kr) mer än jag får in på prylen. Det slutar ofta på att jag istället skänker bort den/dom eller åker till återvinningen med det hela, vilket jag tjärnar bäst på.

Snälla säg att det är någon som vill lösa mina problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Blocket tar 20kr (rätta mig om jag har fel) och når ut till ganska många fler användare och där kan man även få ut mer pengar från okunniga om man inte är helt ärlig med priset. Därför är 15kr när man når ut till en mindre del användare förhållandevis högt.

Var medveten om att detta är min synpunkt och jag lägger upp en annons på blocket typ 1 gång per år så för mig spelar den summan ingen större roll. Tänker mer på dom som lägger upp rätt mycket saker.

Jo men i gengäld får du nog bättre kunder här.

På blocket hökar många ägg. Jag själv bl. a.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Geeks
SweClockers

Poängen med en liten avgift är inte att tjäna pengar utan att höja kvaliteten på annonserna. När det kostar några kronor brukar folk tänka efter både en och två gånger innan de slänger upp annons, se till att informationen är bra/korrekt och knäppa några bilder. Det gör livet enklare för oss alla, inte minst den som surfar runt i Marknad.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Proffsmoddare

Priset har jag inget problem med, skulle gärna se ett omdömes system liknande Traderas dock.