Permalänk
Medlem

2 st 360 radiatorer i ett 800d

Håller på att uppgradera kylningen, och inser att jag har stött på ett problem.

Ska sätta in 2 st 360 radiatorer i toppen av ett 800d, plats finns det.

Problemet kommer när jag ska mounta 360 radiatorerna med varandra, det kommer ju behövas någon specialskruv eller någon annan lösning om detta ska fungera. Kom gärna med förslag, men ståltråd och stripes är inte ett alternativ.

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem. Provat lödtenn? Går inte lägga sömmlöst iom hålen men tillräckligt för att det ska hålla på plats. Annars blir det tyvärr väldigt svårt.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna kapa en skruv så huvudet försvinner och gängat om radiatorn åt andra hållet, men problemet ligger i hur man ska dra åt den jäveln

Permalänk
Medlem

Någon speciell anledning till att du vill stacka radiatorer? Om du nu verkligen vill det är det nog enklast att använda 24 st korta skruvar, en åt varje håll alltså.

Permalänk
Medlem

menar du hur du ska få fast dom i varann? Ja ta en passande gängstav och kapa av och skruva in?

Permalänk
Medlem

Ja, men hur hade du tänkt skruva på dom, fläktarna sitter ju mellan. Visst, om fläktarna inte skulle funnits skulle en polygrip eller liknande fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JaerNi-x:

Ja, men hur hade du tänkt skruva på dom, fläktarna sitter ju mellan. Visst, om fläktarna inte skulle funnits skulle en polygrip eller liknande fungera.

Använd bara två stycken små m4 skruvar för varje skruvhål, en åt varje håll. Det ska funka bra så länge inte fläktarna har "rör" för skruvhålen.
Men den bästa lösningen tror jag är att köra med en tjock 360 radiator eller en i toppen och en i botten istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JaerNi-x:

Ja varför skulle det inte gå även om fläktarna sitter kvar? Olika stora skruvhål? om det är fläktarnas skruvhål som är för litet så bara att göra dom större sen dra igenom staven med en polygrip då tillexempel..eller jag som tänker fel här?

Permalänk
Medlem

Jo, det är GT fläktar som det ser ut just nu, kanske kan klämma in xigmatek fläktarna istället. GT fläktarna har rör för skruvarna villket gör det omöjligt att dra åt dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JaerNi-x:

Jo, det är GT fläktar som det ser ut just nu, kanske kan klämma in xigmatek fläktarna istället. GT fläktarna har rör för skruvarna villket gör det omöjligt att dra åt dom.

Satt faktiskt själv och testade med en GT och hoppades att du skulle ha några andra fläktar
Enklaste lösningen är kanske att såga upp rören, eller så kan du köpa ett gäng skruvar med väldigt litet huvud.

Permalänk
Medlem

Har följande radiator setup, och börjar bli lite ont om plats:

Utsidan: 360
Botten: 240
Bak: 120
Toppen: 360, och ja om jag nu får på den andra så blir det 2 st 360 radiatorer. Annars får jag skänka den till gaming riggen

Skrivet av Sealarn:

Använd bara två stycken små m4 skruvar för varje skruvhål, en åt varje håll. Det ska funka bra så länge inte fläktarna har "rör" för skruvhålen.
Men den bästa lösningen tror jag är att köra med en tjock 360 radiator eller en i toppen och en i botten istället.

Permalänk
Medlem

Xigmatek har inga skruv rör, ville bli av med dom men verkar som jag får stå ut med dess oväsen ett tag till

Permalänk
Medlem

Känns som att en ensam 360 radiator ska räcka till det du har i sig, men det kanske är en annan dator?

Permalänk
Medlem

Den i signaturen är gamingdatorn medans det vi snackar om nu är bench/O.C datorn