Permalänk
Medlem

Frågor om steam

hej alla på sweclockers. har lite frågor om steam nu e det 2 år jag fick steam och har samlat på mig spel. Men nu är det folk som skickar spel som man kan lägga i aktivera-spel eller vad det står jag hoppas ni förstår vad jag menar. Men kan man bli hackad eller bli bannad från steam om man skriver in en sån kåd?

Visa signatur

sad

Permalänk

du menar Spel nycklar från folk du inte känner? För i så fall är ju risken stor att den är stulen och får "steam" reda på det på något vis har jag för mig de bannar.
http://www.nordichardware.se/nyheter/662-spel/44075-tre-miljo... läs andra kommentearen

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

du menar Spel nycklar från folk du inte känner? För i så fall är ju risken stor att den är stulen och får "steam" reda på det på något vis har jag för mig de bannar.
http://www.nordichardware.se/nyheter/662-spel/44075-tre-miljo... läs andra kommentearen

tycker du att jag ska skriva till dem om detta? för jag trodde att han hade köpt det. har bilder på chatten med

Visa signatur

sad

Permalänk

Känner du människan? För det verkar ju väldigt konstigt om folk bara ger bort spel till okända personer utan att ha någon baktanke. Jag skulle avstå om ajg inte visste vem personen var:=)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Känner du människan? För det verkar ju väldigt konstigt om folk bara ger bort spel till okända personer utan att ha någon baktanke. Jag skulle avstå om ajg inte visste vem personen var:=)

jag känner han inte men jag trodde att han gav an laglig kod till mig, men jag ska skriva till steam vad som har hänt och får se vad dem gör

Visa signatur

sad

Permalänk

Har du aktiverat koden ännu? Om inte så vänta tills du fått svar från steam.
Men du kan ju haft tur och hittat en ärlig människa med en kod extra som den inte orkade sälja

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hjälpsam

Sedan kommer många hårdvarukomponenter med spel bundlade, och då är det oftast via en Steam aktiveringsnyckel. Tex om man köper två grafikkort och får två vouhcers till samma spel så är det inte omöjligt att man ger bort den extra till random person.

Ungefär hälften av mina Steam spel är från dv olika vouchers som man fått med hårdvara eller någon snäll person/kollega har gett en.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

mitt steam startar skit segt.... kan det bero på mitt sega internet?

Visa signatur

CPU:i7 2600k GPU:ASUS GTX570 DCII Mobo:Asus p8p67LE HDD:WD 2TB
Nätagg:Corsair GS 700w Chassi:FractalDesign core3000 RAM:Corsair 8GB 1333Mhz XMS3
CPU Kylare:Noctua NH-U12P se2
Framtida köp: Fractal desing ARC och Corsair force3 120gb
3Dmark 11: P5860 3DMarks

Permalänk
Skrivet av Ice-Cold:

mitt steam startar skit segt.... kan det bero på mitt sega internet?

Jo visst, kan också bero på att det är Julrea och en jävla massor folk är online.

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bossebrutalus:

Jo visst, kan också bero på att det är Julrea och en jävla massor folk är online.

Okej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:i7 2600k GPU:ASUS GTX570 DCII Mobo:Asus p8p67LE HDD:WD 2TB
Nätagg:Corsair GS 700w Chassi:FractalDesign core3000 RAM:Corsair 8GB 1333Mhz XMS3
CPU Kylare:Noctua NH-U12P se2
Framtida köp: Fractal desing ARC och Corsair force3 120gb
3Dmark 11: P5860 3DMarks

Permalänk
Medlem

Just nu upplever jag trycket på Steam stort iom klappjakten som är aktiv. Går typ inte alls använda det strax efter 19 då det uppdateras med nya achivements.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra steam-tråd som diskuterar demos, releases osv?

Visa signatur

Baaahh