AMD uppges stuva om i planeringen – Bulldozer-efterträdare skrotas

Permalänk
Melding Plague

AMD uppges stuva om i planeringen – Bulldozer-efterträdare skrotas

Efter förseningarna med arkitekturen Bulldozer cirkulerar nya uppgifter om att AMD ändrar planerna för 2012 och skrotar uppföljaren Komodo.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Aj Men hoppas bulldozer inte kommer efter oktober. För innan dess ska jag skaffa en ny dator.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Bra där, skrota så mycket som möjligt tycket jag, bättre att få ut en lyckad produkt än att ha 10 produkter som aldrig når försäljningshyllan

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk

kapar tråden lite för det är inte såååå off-topic:

Jag är grymt sugen på en bulldozer och har en am3+ nu. Har hört att dessa moderkort ska vara redo för bulldozer. är jag helt ute och cyklar då?

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem

Varför går det troll i produktionen hos AMD?

(menar inte forum-troll nu alltså...)

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Tråkigt att AMD inte får till det. Konkurrens behövs verkligen på cpu marknaden. Just nu är det ju bara Intel som är intressant i mellan- och högprestanda klasserna.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av dreams_in_digita:

kaoar tråden lite för det är inte såååå off-topic:

Jag är grymt sugen på en bulldozer och har en am3+ nu. Har hört att dessa moderkort ska vara redo för bulldozer. är jag helt ute och cyklar då?

Nej, det är du inte. AMD Bulldozer passar perfekt i AM3+. Det är ju dom AM3+ är gjort för

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dreams_in_digita:

kaoar tråden lite för det är inte såååå off-topic:

Jag är grymt sugen på en bulldozer och har en am3+ nu. Har hört att dessa moderkort ska vara redo för bulldozer. är jag helt ute och cyklar då?

Am3+ har stöd för bulldozer.

Permalänk
Medlem

Verkar tydligt att Bulldozer är en kalkon produkt ... synd jag hade funderat på en 8 eller 10 kärnors bulldozer, men nu verkar det tydligt att det är nog bäst att vänta på intels nästa generation, 22 nm processorer.

Permalänk
Medlem

Börjar tveka på AMD snart.. Verkar gå mycket bättre för intel då de iaf får ut sina produkter!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Även om jag föredrar Intel framför AMD så vill jag se konkurrens och skulle vara positivt om AMD skulle lyckas med Bulldozer, men om så inte är fallet så har man själva misslyckats och jag tror inte på tanken att stödköpa från ett företag som missköter sig, det gynnar heller ingen, men time will tell!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

OM det stämmer blir valet lite enklare. Hade planer på FM2 till våren men då blir det AM3+ nu i höst istället.

Citat:

Hanging out in San Francisco the week of September 12th? Not finding anything interesting?
AMD to the rescue. We'll be making an historic announcement, and want you to be a part of it.

AMD invites you to join us for an entertaining evening on the beautiful Yerba Buena Terrace at the St. Regis San Francisco. Spend the evening exploring the latest AMD technology, mingling with AMD executives and technology partners, all while enjoying cocktails and hors d'oeuvres. Be sure to arrive before 7:00pm to hear our big news first hand.

http://amd-member.com/newsletters/DevCentral/FusionZone2011.h...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Inaktiv

Komodo var intressantare för mig än Zambezi. Nu är frågan om Zambezi kommer kunna fungera som uppgradering eller om det blir att vänta och se vad som kommer nästa år istället.

Permalänk
Medlem

6 timmar innan artikeln om skrotade komodo skrev samma Anton Shilov följande

Citat:

A good news for AMD and its customers is that the company is on-track to refresh the lineup of its FX-series in mid-Q1 2012, according to some indications.

Får mig att tro att nyheter skapas av uppsnappade rykten utan att det görs några försök att verifiera uppgifterna.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

6 timmar innan artikeln om skrotade komodo skrev samma Anton Shilov följande

Får mig att tro att nyheter skapas av uppsnappade rykten utan att det görs några försök att verifiera uppgifterna.

Men det var känt sedan tidigare att de hade tänkt släppa några processorer med högre kockfrekvenser i början av 2012.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Skrivet av _michelin_:

Nej, det är du inte. AMD Bulldozer passar perfekt i AM3+. Det är ju dom AM3+ är gjort för

Åhå! Nu gjorde du min dag!

Sikken tur att jag köpte ett sådant moderkort. Känns lite overkill att slänga sin phenom II:a nu, men är ju grymt sugen på denna.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Skrivet av dreams_in_digita:

Åhå! Nu gjorde du min dag!

Sikken tur att jag köpte ett sådant moderkort. Känns lite overkill att slänga sin phenom II:a nu, men är ju grymt sugen på denna.

Jag vet vad du menar, bytte upp mig från an ahtlon 64 5000+ i sommras och denna tycker min 965 är grymt snabb

Men jag kommer också köpa Bulldozer. Grymt med 8 kärnor

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Skrivet av _michelin_:

Jag vet vad du menar, bytte upp mig från an ahtlon 64 5000+ i sommras och denna tycker min 965 är grymt snabb

Men jag kommer också köpa Bulldozer. Grymt med 8 kärnor

Grym profilbild hur har;) Liknar Intels logga på något sätt (men det är väll inbillning);)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen2:

Men det var känt sedan tidigare att de hade tänkt släppa några processorer med högre kockfrekvenser i början av 2012.

Refresh är mer än uppskruvade frekvenser. Komodo är en refresh.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Grym profilbild hur har;) Liknar Intels logga på något sätt (men det är väll inbillning);)

Haha, använder den då jag tycker att det är lite konstigt att så många köper från intel efter vad dom gjorde mot AMD, och sen klagar om att dom vill ha konkurens.

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Skrivet av _michelin_:

Haha, använder den då jag tycker att det är lite konstigt att så många köper från intel efter vad dom gjorde mot AMD, och sen klagar om att dom vill ha konkurens.

Exakt:) Men som det ser ut nu, så kommer jag gå tillfälligt till den mörka sidan.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Exakt:) Men som det ser ut nu, så kommer jag gå tillfälligt till den mörka sidan.

Jo, det tar väldigt lång tid för AMD att få ut processorerna.

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

OM det stämmer blir valet lite enklare. Hade planer på FM2 till våren men då blir det AM3+ nu i höst istället.

Hade tänkt skippa AM3+ också till förmån för FM2-CPUerna som skulle komma relativt tätt på Zambezi, men nu vet jag inte...

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Jaha ingen uppdatering på ett tag då.
Tänkte hoppa över am3+ och skaffa mig nästa gen direkt denna gången.
får väl sitta kvar med den gammla prollen lite till eller faktiskt krypa över till intel denna gången (undvikit det många uppgraderingar nu)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Min första Intel var min E8400 och har varit nöjd men det är verkligen dags för ny hårdvara och BD men nu ser det snart ut att bli en SB-E.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Refresh är mer än uppskruvade frekvenser. Komodo är en refresh.

Som jag förstod det pratade han inte om Komodo, men jag har ju inte läst artikeln så. ^^

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra när det blir färdigt

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Det blir nog bra när det blir färdigt

hoppas du har rätt. annars lämnar jag AMD i ett par år (byter inte cpu ofta precis). Kommer det inte innan BF 3 kommer ut blir det i5 (presterar det dåligt, lika dant där också). Men kan i alla fall skryta med att jag just nu kör AMD rakt igenom

Men hoppas på comeback.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

hoppas du har rätt. annars lämnar jag AMD i ett par år (byter inte cpu ofta precis). Kommer det inte innan BF 3 kommer ut blir det i5 (presterar det dåligt, lika dant där också). Men kan i alla fall skryta med att jag just nu kör AMD rakt igenom

Men hoppas på comeback.

Då Den bästa Bulldozer som kostar ca 3000 kronor kommer prestera lika bra som Intels 10 000 kronors processor så tjänar du på att vänta.