MSN video-absolut fejk video

Permalänk
Medlem

MSN video-absolut fejk video

Såg en videosnutt idag på MSN video som jag gärna vill tipsa om. Måste vara den ultimata fejken, men hur är det gjort? Hur som helst har ni länken här: http://video.se.msn.com/watch/video/varldens-kortaste-tag/1jj...

PS,missa inte tåget .

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Sånt där är väl hyffsat lätt för dom som kan t.ex. adobe after effects (?) eller program i den stilen. Bakgrunden är ju i princip statisk då tåget passerar, och då är det ju i princip bara att slänga in en bild bestående av front och bak av ett tåg som förs horisontellt över skärmen.

Nånting sånt gissar jag.

edit:

Denna tycker jag är mer fascinerande.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Sånt där är väl hyffsat lätt för dom som kan t.ex. adobe after effects (?) eller program i den stilen. Bakgrunden är ju i princip statisk då tåget passerar, och då är det ju i princip bara att slänga in en bild bestående av front och bak av ett tåg som förs horisontellt över skärmen.

Nånting sånt gissar jag.

edit:

Denna tycker jag är mer fascinerande.

http://www.youtube.com/watch?v=7ctaA2mERzI

Skrämmande att det finns en hel drös med klipp där folk försöker sig på detta, man vill gärna tro att alla dessa människor är någon form av troll, men sanningen är nog snarare den att det faktiskt går runt folk där ute som är så pass dumma i huvudet att de tror att detta kan fungera.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nightcrawl:

Sånt där är väl hyffsat lätt för dom som kan t.ex. adobe after effects (?) eller program i den stilen. Bakgrunden är ju i princip statisk då tåget passerar, och då är det ju i princip bara att slänga in en bild bestående av front och bak av ett tåg som förs horisontellt över skärmen.

Nånting sånt gissar jag.

edit:

Denna tycker jag är mer fascinerande.

http://www.youtube.com/watch?v=7ctaA2mERzI

Jag blev också väldigt imponerad över den videon första gången jag såg den. Det krävs lite skillz för att göra vatten så snyggt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Har för mig att det fanns en tråd om "vattentricket". Väldigt bra gjort (obs, jag trodde inte på att det var äkta).

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagab:

Har för mig att det fanns en tråd om "vattentricket". Väldigt bra gjort (obs, jag trodde inte på att det var äkta).

Det kan nog ha varit i den tråden jag såg det första gången jag med. Det är ju ingen tvekan om att det är fejk om man har läst något kapitel fysik typ

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Nightcrawl:

Sånt där är väl hyffsat lätt för dom som kan t.ex. adobe after effects (?) eller program i den stilen. Bakgrunden är ju i princip statisk då tåget passerar, och då är det ju i princip bara att slänga in en bild bestående av front och bak av ett tåg som förs horisontellt över skärmen.

Nånting sånt gissar jag.

Jag gissar på att det faktiskt kom ett tåg på riktigt (då bommarna är nere) och sen är det då bara att klippa lite och använda början och slutet av tåget för att få det att se kort ut. På det sättet behöver du inte hålla på med någon form av maskning alls då både fram- och bakdelen av tåget passerar alla stolpar och annat som är i vägen.

Det slutgiltiga klippet består alltså av samma klipp som spelas upp med en tidsförskjutning där gränsen mellan de olika klippen flyttas över skärmen i samma hastighet som tåget.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]