Permalänk

Sälja min PSU på 850w

Ett "begagnat" men oanvänt nätagg med 850w effekt, vad kan man tänkas få för det?

Har det i en dator jag köpt med ett gtx 580 men jag vill köpa ett till kort och köra SLI så inser att jag nog får skaffa ett agg med 1000w istället...
Har ett 2600k som jag tänker klocka till 4,4Ghz så jag tror inte att 850w räcker :'(

Blir det ett jäkla krångel att ta ut ett agg, köpa ett nytt och installera det, samt stoppa i ett till grafikkort och fixa SLI?
Jag har ingen erfarenhet av datorbygge sedan tidigare, bör jag låta något proffs fixa det eller är det lätt att göra själv?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Ett "begagnat" men oanvänt nätagg med 850w effekt, vad kan man tänkas få för det?

Har det i en dator jag köpt med ett gtx 580 men jag vill köpa ett till kort och köra SLI så inser att jag nog får skaffa ett agg med 1000w istället...
Har ett 2600k som jag tänker klocka till 4,4Ghz så jag tror inte att 850w räcker :'(

Om du inte tänker klocka grafikkorten och Nätagget är av bra kvalitet (80+ Silver eller bättre) så räcker det nog med 850W.

I sweclockers test används ju en överklockad i7 975 (TDP 130W) vilken garanterat drar mer ström är mer än i7 2600k (TDP 95W).

Värdet Swelockers kommer fram till för hela systemet (SLI GTX 580) är ju 676W från väggen vilket motsvarar en belastning på Nätagget med ungefär 608W.

Permalänk
Medlem

Du borde klara dig fint med ett 850w, sålänge det är av bra märke.

Om du verkligen ska byta så är det rätt lätt gjort, bara du håller lite koll på hur det såg ut där du ryckte ur kablarna innan

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Ett "begagnat" men oanvänt nätagg med 850w effekt, vad kan man tänkas få för det?

Har det i en dator jag köpt med ett gtx 580 men jag vill köpa ett till kort och köra SLI så inser att jag nog får skaffa ett agg med 1000w istället...
Har ett 2600k som jag tänker klocka till 4,4Ghz så jag tror inte att 850w räcker :'(

Blir det ett jäkla krångel att ta ut ett agg, köpa ett nytt och installera det, samt stoppa i ett till grafikkort och fixa SLI?
Jag har ingen erfarenhet av datorbygge sedan tidigare, bör jag låta något proffs fixa det eller är det lätt att göra själv?

Bygga ihop datorer kan verka svårt men det är egentligen väldigt lätt Och om du frågar här så kommer folk hjälpa dig få det rätt

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Avstängd

Säg vad det är för märke....

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Ett "begagnat" men oanvänt nätagg med 850w effekt, vad kan man tänkas få för det?

Har det i en dator jag köpt med ett gtx 580 men jag vill köpa ett till kort och köra SLI så inser att jag nog får skaffa ett agg med 1000w istället...
Har ett 2600k som jag tänker klocka till 4,4Ghz så jag tror inte att 850w räcker :'(

Blir det ett jäkla krångel att ta ut ett agg, köpa ett nytt och installera det, samt stoppa i ett till grafikkort och fixa SLI?
Jag har ingen erfarenhet av datorbygge sedan tidigare, bör jag låta något proffs fixa det eller är det lätt att göra själv?

Som folk försöker säga; Har du ett bra 850w aggregat så klarar du dig lätt på det!

Tala bara om vilket agg det är...?

Permalänk
Medlem

hmm ace agg kanske eftersom han är så tyst om märket. o ett sånt får du vara glad om du får en hundring för nu med deras rykte

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andyah:

hmm ace agg kanske eftersom han är så tyst om märket. o ett sånt får du vara glad om du får en hundring för nu med deras rykte

Ha ha...:) Jag tänkte på samma sak: TS verkar inte vilja svara på frågan fast folk frågar, så jag tänkte att: "Det är nog fan ett Ace nägagg"...:P

Men som sagts tidigare: är det ett bra agg så får du en liten slant för det.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Ha ha...:) Jag tänkte på samma sak: TS verkar inte vilja svara på frågan fast folk frågar, så jag tänkte att: "Det är nog fan ett Ace nägagg"...:P

Men som sagts tidigare: är det ett bra agg så får du en liten slant för det.:)^^

Är det bra, behöver han inte sälja det, utan köra sina 580 i SLI på. Det är det som är poängen!

Permalänk

Haha jag vet att jag undvek att säga vilken modell det är, den pinsamma anledningen är att jag inte minns xP
Jag köpte datorn via en annons före sommaren, men min pappa lade ut pengarna och har datorn i förvar tills att jag fått ordning på vissa grejer i skolan... hehe.

Det är ett bra märke, minns jag rätt (vilket jag verkligen inte vet om jag gör) så var det ett Corsair 850HX... Kanske TX...
Det var fan inget Ace eller någon annan skittillverkare!

Corsair är definitivt en bra tillverkare, så oavsett hx/tx borde det alltså fungera fint, även i absolut full belastning?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Corsair är definitivt en bra tillverkare, så oavsett hx/tx borde det alltså fungera fint, även i absolut full belastning?

Yep, ett TX/HX 850w klarar dubbla 580 galant!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mercy1:

Är det bra, behöver han inte sälja det, utan köra sina 580 i SLI på. Det är det som är poängen!

Jo jag vet.:) Men from time to time så kan ju folk ändå vilja sälja sina saker - fast de är bra - det är ju inte Blocket vi pratar om (hoppas jag;)) utan ett forum för entusiaster.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!