SiSoftware läcker testresultat: AMD Bulldozer mot Intel Sandy Bridge

Permalänk
Medlem

Otroligt att sweclockers tar upp detta som en nyhet , med tanke på alla konstiga resultat från div ES exemplar på webben , så borde alla fatta att detta är inte dom rätta siffrorna .

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förväntade mig inte direkt toppsiffror men att bulldozer inte spöar Sandy bridge är ju bara förskräckligt.
Men men, jag sitter just nu med am2+ och jag hoppas helt enkelt att den kommer vara mer prisvärd prestanda/krona eftersom just nu är Sandy bridge lite overkill för casual gaming.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

SweC verkar vara den enda siten som har kommit över denna info.

Eller har jag missat någon?

fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av ETK-TIS:

Otroligt att sweclockers tar upp detta som en nyhet , med tanke på alla konstiga resultat från div ES exemplar på webben , så borde alla fatta att detta är inte dom rätta siffrorna .

..eller så kanske Sweclockers anser att det är av intresse och gemene man får dra sina egna slutsatser? Tycker det är intressant och dom flesta förstår nog att siffrorna kan ändras, men något problem har man ju då lanseringen har blivit så försenad så det kan vara en flopp också. Time will tell, men tills dess är alla sifrror utav intresse

Permalänk
Skrivet av Albinfiskare:

Tror att du har fel.

Om AMD släpper en strömtörstigare, sämre och dessutom kraftigt försenad produkt till ett högre pris än konkurrenterna så har det slagit rätt bra slint hos ledningen.

Vågar nästa påstå att det är troligare att de kommer skicka med en plastanka istället för processor i varje låda, än att de kommer vara dyrare per prestanda än intel.

Önskar att folk kunde läsa, och svara på det man skriver.

Jag skrev inte att de skulle sätta priset högre än konkurerande modell.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Förstår inte hur varken redaktionen eller folk tänker, när en produkt inte är släppt och nästan baserar ett fake test med slutsatsen att det är så.

Dom så kallade benchmark's som finns ute är inte äkta

Det har sagts på xs också för länge sen.

AMD självt gick ut med följande officellt:

JF-AMD har även kommenterat siffor många gånger och skrivit att dom inte alls överensstämmer med dom riktiga.

Jag personligen föreslår att ni väntar med att dra slutsatser om något som inte är presenterat.

Bulldozer kommer knappast bli en långsam processor.

vilket är helt och hållet förstårligt, men varför dra ut på det in i det sista när det finns folk som så gärna vill veta deras prestanda nu...

jag som är toknyfiken vill ju ha info

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaluku:

Jag anar också ugglor i mossen, skulle kunna vara något sånt faktiskt

ja en annan sak som känns lite halvskumt så skulle testet handla om AMD, å huvudbilden känns lite fanboy över INTEL som fick sin logga istället på första sidan, men men lite riktiga resultat vore nice

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Medlem

Då får vi verkligen hoppas på en låg prislapp då den antagligen blir budgetmodell när ivy-bridge kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av definition:

Och vad menar du med fake?
Att sisoft har photoshoppat resultatet eller?

Du kan ju inte kalla det fake om dom faktiskt har testat bulldozer.
Sen att bulldozer inte kommer prestera så dåligt när produkten är finalized eller om AMD nu har en eget bios eller liknande som boostar bulldozern som sisoft inte har är en helt annan sak, tiden börjar rinna ut för dom att göra klart den också så)

Ge fakta att resultaten är FAKE, dvs påhittade, photoshoppade eller liknande isåfall.

Men, han gav ju dig precis fakta på att resultaten är fake, de har testat en ofärdig produkt med en hel lista av oklara komponenter.

Det är ju helt klart rimligt att bulldoozer presterar strax sämre än 2600k (liksom phenom 2 till förra i7) Men det är ju totalt orimligt att bulldoozer presterar sämre än förra generation phenom 2.

Slutsatserna som redaktionen gör i artikeln är således skrattretande "AMD befinner sig en generation efter Intel och kan i värsta fall vara helt uträknade ur prestandaligan för en lång tid framöver."

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk

Tror ju dock inte att SiSoft får peng av intel för att fejka resultat, men där emot tror jag att dom har konfat något fel, Men vi får se hur resultaten av testen blir längre fram. I villket fall som helst så kör jag AMD ändå går alldrig över till intel igen. Sen så behöver Intel Amd pga en hel del patent inga patent inga intel proppar i 64 bit

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

*Rycker på axlarna*

Jag drar inga slutsatser förrän jag har sett hur bra den är på folding@home. Sexkärniga AMD-processorer gör riktigt i bra ifrån sig där. Så enbart med de två extra kärnorna borde det bli ett rätt så bra resultat till ett lagom pris.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Tror inte dessa är fejk. Däremot tror jag inte dessa resultaten är up to date.
Möjligheten finns att dessa är gammla och gjorda kanske på order av AMD för att veta hur dom ligger till emot konkurenten.

AMD verkar väldigt angelägna att ta in den generationen efter dom har legat sedan långt tillbaks nu.

Som sagt tror jag resultaten är äkta men gammla. Hittar inget datum på testet.
Möjligt någon på SiSoft som ville skapa lite panik på forumen världen över och hälla lite vatten på fanboykvarnen som heter intel.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jag ställer mig mycket tvivelaktig till detta test tack vare att alla som har en processor från amd som det står Zambezi på vet om att den inte är lanserad och att prestandatester på den inte ska släppas nu. De borde torligen oxå veta hur internet fungerar och vad som släpps på sidor läses av folk från hela värden.

Att de bara skulle "råka" lägga ut detta är obefintlig enligt mig. De viste och ville att folk skulle läsa detta.

Det är fullt möjligt att bulldozern med lägsta frekvensen presterar enligt testet, det får vi se när lanseringen, tester man slipper undra över dess äkthet, kommer, men detta testet bevisar inget för mig.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Jag väntar och ser, men det verkar för mig helt uppenbart att någon fått betalt för att vinkla och skruva här. Det är får många siffror som inte stämmer helt enkelt.

Skrivet av Hanslar:

Det var det jag tänkte på också. Har väldigt svårt att tro att AMD skulle lansera en helt ny arkitektur som blir slagen av sin gamla. Och dessutom prissätter den i klass med 2600K. Nej jag skulle tagit dessa benchmarks med en stor nypa salt.

Skrivet av Ratatosk:

Det verkar orimligt att inte en av Bulldozers moduler skulle vara snabbare än en Phenomkärna.
En modul har ju tex två heltalsenheter meden Phenoms kärna bara har en.

Nope jag kommer nog kunna sova gott i alla fall.

Skrivet av RainesX:

Tror inte dessa är fejk. Däremot tror jag inte dessa resultaten är up to date.
Möjligheten finns att dessa är gammla och gjorda kanske på order av AMD för att veta hur dom ligger till emot konkurenten.

AMD verkar väldigt angelägna att ta in den generationen efter dom har legat sedan långt tillbaks nu.

Som sagt tror jag resultaten är äkta men gammla. Hittar inget datum på testet.
Möjligt någon på SiSoft som ville skapa lite panik på forumen världen över och hälla lite vatten på fanboykvarnen som heter intel.

Kan någon ta en titt på åvanstående kommentarer och säga vilket intryck man får?

RainesX, du är den första jag har tittat igenom (hoppade över sida 5 & 6 för referens) som sagt något riktigt bra.

Men sammanfattande:
Vi vet inte vilka processorer som användes
Vi vet inte när testet gjordes
Och vi vet inte säkert att det stämmer

Dessutom så tvekar jag att AMD släpper en ny generation som spöas av förra generationen som utvecklats av samma företag.

Ifall någon av er tänker annorlunda, låt mig veta. Men gör det då med välgrundade argument och inte som något fanboy.
Jag har inget emot fanboys vanligtvis, men detta har pågått i flera månader och nu ska man mer än någonsin hålla sig till kall fakta över allt annat.

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Finns det någon annan större hårdvarusajt som publicerat resultaten som nyhet?

Om inte så kanske det säger en del om sweclockers

Permalänk

Det här kändes ju inte så bra.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk

Skönt för mig som 2600K ägare men tråkigt för amd. Ville att den matchade iaf. Vill inte förlora konkurrensen. Hoppas detta inte är helt sant.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Det är för tidigt att dra slutsatser, kommer ut siffror hit och dit, skall inte lita på något för än man får se riktiga tester.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

luktar svettig pung om detta....
syntetiska tester favorisera intel känns det som(nyckel ordet är känns).
så länge den slår ph2 på fingrarna till ett humant pris kommer jag att stötta amd med mina pengar...vilket inte betyder ett skvat

*min högst personliga åsikt är att den högst troligen kan springa jämsides med 2600k under rätt förhållande men kommer få stryk med liten marginal i det mesta...om så är fallet köper jag den

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

AMD gick ju ut med att den enkeltrådade prestandan inte var i fokus redan när de offentliggjorde att Bulldozer planerades. Varje modul med två kärnor skulle prestera sämre än två av K10's kärnor och att fokus var att pressa in så många som möjligt på samma CPU.
Nu är dessa antagligen för lågt klockade men det är inte konstigt ifall Bulldozer presterar sämre än Sandybridge då den var tänkt som konkurrent till Nehalem, man får vad man betalar för.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Avstängd

Känns nästan så faktiskt. Det har cirkulerat massa positiva nyheter från AMD denna veckan bl.a nyheter om AMDs nya 7000 grafikserie som är sanningsenlig fakta.

Men nej.

SweC beslutar sig istället för att publicera fakesiffror som dom hittat på något Amerikanskt underground forum för ex-mytomaner.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Synd att folk är så snabba med att skrika fejk och slänga anklagelser omkring sig.
Siffrorna kan vara äkta men fortfarande vara helt felaktiga. Vi vet redan att AMD gått igenom ett antal versioner av Bulldozer och eftersom vi inte har den blekaste aning om exakt vilken hårdvara testet är kört på så säger det ju inte så mycket om slutgiltig prestanda. Bör de på B0 så är det ju inte så konstigt att den presterar dåligt för de är väl upp på B2 nu.
Trodde faktiskt folk i allmänhet var lite mer källkritiska och det gäller båda lägren i den här tråden. Själv tänker jag skita i det här testet och invänta benchmark på de processorer som faktiskt släpps istället. Borde ju inte ta lång tid innan någon testar de där nya Opteron vilket borde säga mycket om hur arkitekturen presterar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Vare sig det är sant eller inte får man ju säga att det är väldigt oproffesionellt av SiSoftware att lägga ut dessa "resultat".

Att de skulle vara läckta av misstag är ju löjligt. Inte för att jag tror att Intel har något med det att göra utan mer SiSoft själva som enligt principen "all reklam är bra reklam" vill synliggöra sig själva lite. Att man "råkar" läcka något kontroversiellt är ju ett sätt.

Man kan ju undra lite hur många fler träffar det har blivit på SiSoftware och hur många fler besökare de fått på sin hemsida se'n de "råkade" läcka detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke_92:

Kan någon ta en titt på åvanstående kommentarer och säga vilket intryck man får?

RainesX, du är den första jag har tittat igenom (hoppade över sida 5 & 6 för referens) som sagt något riktigt bra.

Men sammanfattande:
Vi vet inte vilka processorer som användes
Vi vet inte när testet gjordes
Och vi vet inte säkert att det stämmer

Dessutom så tvekar jag att AMD släpper en ny generation som spöas av förra generationen som utvecklats av samma företag.

Ifall någon av er tänker annorlunda, låt mig veta. Men gör det då med välgrundade argument och inte som något fanboy.
Jag har inget emot fanboys vanligtvis, men detta har pågått i flera månader och nu ska man mer än någonsin hålla sig till kall fakta över allt annat.

Vi kan vara ganska säkra på att det är en nedklockad 2600k(enda SB med HT)
Testet gjordes med stor sannolikhet i år, och behöver inte vara överdrivet gamla.(Man råkar väl inte läcka slides som är typ ett halvår gamla?)
Stämmer gör det nog, frågan är bara hur gammal version av processorn som användes. Som jag uppfattar det så saknades den integrerade GPU:n?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk

Hmm besviken !
Hoppas resultaten inte är korrekta. Annars får det väl bli en Intel vid nästa uppgradering.
Fast hoppas på att testprogrammet inte klarar av den nya cpun fullt ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kabex:

Som jag uppfattar det så saknades den integrerade GPU:n?

Zambezi har ingen sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Zambezi har ingen sådan.

Ok, trodde alla Bulldozer skulle ha det.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Hoppas inte att dessa siffror avgör valet mellan AMD och Intel för någon. Jag har iaf inte så bråttom att jag inte kan vänta på tillförlitliga prestandasiffror innan jag bestämmer mig.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Äntligen! Är så trött på alla dessa AMD-nyheter.

Nu kan alla fanboys lugna ned sig och snälla sluta skriv 10 rubriker om AMD försening / speccs / timeplan etc. etc. om dagen.

Allt var i onödan och nu är det snart fastställt. Bra.

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30