Permalänk

tips på spel

sitter hemma o har tråkigt. Någon som har tips på några bra spel som uppfyller mina krav : P

1: gärna nyare en 2005
2: inget generic mainstream skit ( vill säga tex: CoD, sportspel, bilspel eller andra casual spel)
3: helst inte fps

Permalänk

DRARE NÅ BLOONS TOWER DEFENSE

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem

Batman Arkham Asylum. No doubt.
Game of the Year 2010, och jag kan bara hålla med. Jag fick en helt ny insikt i Batman, killen är stenhård

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Batman Arkham Asylum. No doubt.
Game of the Year 2010, och jag kan bara hålla med. Jag fick en helt ny insikt i Batman, killen är stenhård

har jag redan spelat ut Batman fan som man e ^^ men tack iallafall o jag håller med dig ; )

Permalänk
Skrivet av Dr.Pepper:

DRARE NÅ BLOONS TOWER DEFENSE

har jag redan tröttnat på vid detta laget X) vad tror du man gör hela dagarna i skolan XD

Permalänk
Medlem

Fallout 3 / Fallout: New Vegas. Eller så spelar du båda, de är riktigt bra spel.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Fallout 3 / Fallout: New Vegas. Eller så spelar du båda, de är riktigt bra spel.

tack för tipset : ) dock redan klarat 3an och tyckte inte New Vegas va lika bra : P men kanske borde spela klart det ^^

Permalänk
Skrivet av momotaro93:

har jag redan tröttnat på vid detta laget X) vad tror du man gör hela dagarna i skolan XD

Det fula är att du har i princip uteslutet 80% av alla spelen.... men kanske Gears of War?

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Skrivet av Dr.Pepper:

Det fula är att du har i princip uteslutet 80% av alla spelen.... men kanske Gears of War?

tycker jag knappast jag gjort : P bara för att det inte ska va skit o gärna hyfsat nytt X) finns Gears of War till dator?

Permalänk
Medlem

Deus ex human revolution. Ett av de bättre spelen jag har kört. kan väl beskriva det som fps/rpg där du har olika vägar fram till ditt mål vilket gör det roligare.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

prova league of legends eller hellgate rvevival kanske.. (senaste är pay for perks men man måste inte lägga cash... jag kör utan utgifter)

Visa signatur

Kan de inte bara funka...

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Deus ex human revolution. Ett av de bättre spelen jag har kört. kan väl beskriva det som fps/rpg där du har olika vägar fram till ditt mål vilket gör det roligare.

Har hört att det ska vara rätt bra : ) kanske borde pröva det ^^

Permalänk
Skrivet av momotaro93:

tycker jag knappast jag gjort : P bara för att det inte ska va skit o gärna hyfsat nytt X) finns Gears of War till dator?

Första Gears of War finns till dator, ja. Testade även Deus Ex - Human Revolution för en stund sedan och det verkar väldigt lovande, dock ska det inte spelas med Xbox-kontroll! Du har ju även Mass Effects 1 & 2 samt Duke Nukem Forever för dem som gillar rå och sexistisk humor.

Visa signatur

Main-PC: Bitfenix Phenom Mini | Asus Z170I Pro | Intel I5 6600K | Kingston HyperX 16GB 2133Mhz DDR4 | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair SF450 |

Permalänk
Skrivet av Dr.Pepper:

Det fula är att du har i princip uteslutet 80% av alla spelen.... men kanske Gears of War?

Helst inga bilspel, sportspel eller fps? Jadu, Gears är ett tredje person spel och finns till dator.. Du kan dock testa Warhammer 40,000: Space Marine.

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Skrivet av johanca:

prova league of legends eller hellgate rvevival kanske.. (senaste är pay for perks men man måste inte lägga cash... jag kör utan utgifter)

skippar nog LoL då jag e HoN spelare X) dock kan jag kolla upp hellgate rvevival, tack för tipsen

Permalänk
Skrivet av jwlz:

Första Gears of War finns till dator, ja. Testade även Deus Ex - Human Revolution för en stund sedan och det verkar väldigt lovande, dock ska det inte spelas med Xbox-kontroll! Du har ju även Mass Effects 1 & 2 samt Duke Nukem Forever för dem som gillar rå och sexistisk humor.

Duke Nukem Forever sög X) synn då man har väntat på det i nåra år X) mass effect serien e en av mina favorit serier så det har jag spelat ; ) kanske borde pröva Gears of War då

Permalänk
Skrivet av Dr.Pepper:

Helst inga bilspel, sportspel eller fps? Jadu, Gears är ett tredje person spel och finns till dator.. Du kan dock testa Warhammer 40,000: Space Marine.

du menar alltså att det bara släppts bilspel, sportspel och fps spel dom senaste 6 åren : P

Permalänk
Medlem

Dead Island kom ut idag

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Skrivet av Von_OttO:

Dead Island kom ut idag

FIERST PEARSSON SHUOTER!

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Skrivet av Von_OttO:

Dead Island kom ut idag

satt o fundera på det : P e det ett bra spel då ?

Permalänk
Skrivet av Dr.Pepper:

FIERST PEARSSON SHUOTER!

jag sa helst inte X) om det e bra så kan det fungera ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av momotaro93:

jag sa helst inte X) om det e bra så kan det fungera ^^

sitter och laddar ner det på steam just nu så vet inte än

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Skrivet av Von_OttO:

sitter och laddar ner det på steam just nu så vet inte än

ok ^^ får titta lite reviews

Permalänk
Medlem

Bioshock 1 & 2, FPS men otroligt bra spel.

Assassins Creed?

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Bioshock 1 & 2, FPS men otroligt bra spel.

Assassins Creed?

har spelat alla 3 ^^ och ja alla e bra : )

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att ingen har nämnt Assassin's Creed ?! Uppfyller ju ALLA hans krav!

EDIT: Såg inte posten ovan

Permalänk

All Points Bulletin.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Skrivet av Terrabyte:

Hur kommer det sig att ingen har nämnt Assassin's Creed ?! Uppfyller ju ALLA hans krav!

EDIT: Såg inte posten ovan

ja, assasins creed är ett bra spel : P tyckte med det va konstigt att ingen skrev det innan ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

All Points Bulletin.

Kan nog vara ett av de sämsta spelen jag har kört. Men det är ju gratis så du kan ju pröva...
Kör dead island nu och det är inte det bästa jag kört men helt klart ok. Går att få för endast 220kr på greenmangaming.com så det är det värt.
Civilizations 5 är ett riktigt bra spel också, turn based strategy game.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Kan nog vara ett av de sämsta spelen jag har kört. Men det är ju gratis så du kan ju pröva...
Kör dead island nu och det är inte det bästa jag kört men helt klart ok. Går att få för endast 220kr på greenmangaming.com så det är det värt.
Civilizations 5 är ett riktigt bra spel också, turn based strategy game.

civ5 har jag spelat mycket ^^ men kanske borde pröva dead island : ) tack för infon