Permalänk
Medlem

Ipod-högtalare?

Jag skulle vilja ha ett par högtalare till min Ipod, främst för resor etc.

Jag tänker någonstans kring 1000 kr.

Hyfsad batteritid
Skapligt ljud
Gärna så att man kan ha sladd Ipod -> högtalaren, blir lätt fel på "dockan" om man ska trycka ner Ipoden där har jag upplevt. Att det finns docka är inget problem, bara det går med sladd också.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=323687

Har ni några bra tips?

Permalänk

Har precis en sådan, för pengarna, är det ett perfekt portabelt ljud... finns liksom inget därute som har samma mobilitet med samma ljud..

en sak, använd helst fjärren, annars kan du få komma att lämmna in den en gång om året för att knapparna spricker.
men då har ju jag haft min i ur och skur... sommar som vinter...

men för pengarna och mobiliteten bortsett från kvaliteten så är den nästintill oslagbar...

Edit: vet inte om de har förbättrat designen på knapparna dock, var ju 2 år sedan jag köpte min...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av swinto538:

Har precis en sådan, för pengarna, är det ett perfekt portabelt ljud... finns liksom inget därute som har samma mobilitet med samma ljud..

en sak, använd helst fjärren, annars kan du få komma att lämmna in den en gång om året för att knapparna spricker.
men då har ju jag haft min i ur och skur... sommar som vinter...

men för pengarna och mobiliteten bortsett från kvaliteten så är den nästintill oslagbar...

Edit: vet inte om de har förbättrat designen på knapparna dock, var ju 2 år sedan jag köpte min...

Är det möjligt att koppla med sladd till Ipoden?

Permalänk

japp skaffa en kabel med Hanar i båda ändarna så går det utmärkt...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem

Ja vill ha nått riktigt kompakt för min kommande långresa och har tittat lite på den här, dock verkar de blivit nån försening i lanseringen men vet ej hur tight me tid du har..

http://www.philips.se/c/ljudsystem/fidelio-ds7600_10/prd/sv/

Ja hoppas och tror den låter lika bra som den här jag har testat (och kommer köpa om den andra ja länka inte hinner komma innan ja drar).
http://www.philips.se/c/ljudsystem/fidelio-ds7510_12/prd/sv/

Det är inget att spela högt me, men lite chill förkrök och mys så är de sjukt bra ljud tycker ja.. Den har otroligt nog fylligt ljud o en hel del bass trots sin pyttestorlek (pga nån fyrkantig bass-platta du kan läsa mer om de på deras sida).. Claesolsson säljer den, ja har provlyssnat i butik gör de du me

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem

De verka riktigt sjysta, problemet som jag ser är att det ska till 4 batterier för att driva maskinen. Jag tycker det är mycket smidigare att ha ett fast batteri man kan ladda upp i väggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZajM:

De verka riktigt sjysta, problemet som jag ser är att det ska till 4 batterier för att driva maskinen. Jag tycker det är mycket smidigare att ha ett fast batteri man kan ladda upp i väggen.

Tror detta är samma fast med inbyggt batteri

http://www.philips.se/c/ljudsystem/fidelio-ds7550_12/prd/sv/

Men som sagt, provlyssna gärna på Claesolsson eller annat ställe så du blir nöjd.. Dom har ju inte den me inbyggt batteri men tror det är enda saken som skiljer dem åt, står massa spec på philips sida.

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD