Parallels 7 - lite råd till en noob?

Permalänk

Parallels 7 - lite råd till en noob?

Jag har ett stort behov av att använda windows program, främst till programutveckling m.m. ex. i Visual Studio. Nu har jag aldrig använt Parallells (precis laddat ner en trial) men jag gissar att det är lite mycket att begära att dessa program (och då speciellt Visual Studio som är Microsofts egna) ska fungera väl i Parallels. Eller har jag fel?

Generellt så gäller väl frågan vad för begränsning som eg. finns, speciellt om man är programutvecklare för olika plattformer?

Dessutom, vad händer med ens windows licens när man för över Windows 7 till Macen via Parallels?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Avstängd

<rant>Kanske inte skulle köpt en Mac för att utveckla windowsprogram?</rant>

Det är väl bara att testa. Du får ju köra Windows i 30 dagar utan licens. Annars kanske en dual boot med bootcamp fungerar bättre. Oavsett gäller dock att en Windowslicens endast gäller för en dator.

Permalänk

Visual Studio är ju ett vanligt program, så det bör gå utmärkt.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk

Jag kör parallels 7 på både en Mac Mini och en Macbook air 11.6"(1.4Ghz cpu, 4Gb ram). V.Studio 2010 funkar fint med Windows 7 64bit under Parallels.
Visst lite laggar det med fönsterhanteringen, men smidigt at slippa boota om datorn (bootcamp).

Mvh
Henrik