Projekt :"EHDH"(Extern Hårddisk hållare)

Permalänk

Projekt :"EHDH"(Extern Hårddisk hållare)

Hallå hallå.

Detta är mitt första projekt, och jag hänvisar till alla läsare att detta inte är något super seriöst projekt, bara en kul grej man kan göra av gamla saker man hittar i lite var stans.

Var i sommarstugan över helgen, och hittade en gamma fyrverkeri låda i garaget. Jag fick genast en ide om att göra som den till en extern hårddisk hållare.

Detta projekt kommer att uppdateras inom snar framrid, så jag åker till sommarstugan nästa helg också. Har även tänkt att måla lådans utsida med någon passande färg. Kom gärna med förslag ! Det ska även monteras pinnar vertikalt, som skiljer hårddiskarna från varandra. I botten och i toppen ska jag borra hål, så att fläkten kan sug ain luft, och blåsa ut den någon stans.

Ursäktar de dåliga bilderna. Jag hade tyvärr bara min mobilkamera att ta kort med.

Lådan

Bort med locket

Detta ska slipas...

..men först tas isär.

3 klara, 2 kvar

Sådär. Alla slipade

Då var det bara den stora lådan kvar...

Fram med slipen

Före..

...efter

Här har jag även tagit bort de gråa metalplattorna på sidorna som "höll ihop" lådan (Se föregående bild)

Satte även in de två pinnarna som hårdiskarna ska stå på. Hårdiskarna kommer att stå vertikalt pga att lådan inte är tillräckligt djup. I botten är det tänkt att en fläkt ska monteras.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

du skulle ha behållt utsidan som den var, dvs fyrverkeritexten osv. Det som gjorde den lite mer speciell..nu är det vilken ihopsnickrad låda som helst

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

du skulle ha behållt utsidan som den var, dvs fyrverkeritexten osv. Det som gjorde den lite mer speciell..nu är det vilken ihopsnickrad låda som helst

Sant! Men hela grejjen med detta projekt tycker jag är att man tar något som bara ligger och skräpar och piffar upp det lite, så att det kan få en funktion.. Om du förstår vad jag menar

Visa signatur
Permalänk

Tänkte faktiskt på samma sak idag, ska bli spännande att se hur det färdiga resultatet ser ut

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

du skulle ha behållt utsidan som den var, dvs fyrverkeritexten osv. Det som gjorde den lite mer speciell..nu är det vilken ihopsnickrad låda som helst

Håller med ^^ Iaf explosiv-märket (det oranga). Men blir kul att se hur det blir!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Jag hade nog valt att behålla det tidigare utseendet jag också, men det är inte min låda. Men du kan ju måla den "armégrön" och skriva något fränt på sidan i typisk arméstil.

http://www.google.se/search?um=1&hl=sv&biw=1491&bih=813&tbm=i...

Visa signatur

D4MN Y0U W1SH

Permalänk
Medlem
Skrivet av deros:

Jag hade nog valt att behålla det tidigare utseendet jag också, men det är inte min låda. Men du kan ju måla den "armégrön" och skriva något fränt på sidan i typisk arméstil.

http://www.google.se/search?um=1&hl=sv&biw=1491&bih=813&tbm=i...

Permalänk
Skrivet av deros:

Jag hade nog valt att behålla det tidigare utseendet jag också, men det är inte min låda. Men du kan ju måla den "armégrön" och skriva något fränt på sidan i typisk arméstil.

http://www.google.se/search?um=1&hl=sv&biw=1491&bih=813&tbm=i...

Hm, häftig idé måste jag säga. Får se var man kan köpa sådan färg.
Ursäktar för att jag inte uppdaterat. Jag var inte i sommarstugan i helgen som planerat, men helgen som kommer nu så åker jag nog dit

Visa signatur