Min Upplysning Sverige AB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2002

Min Upplysning Sverige AB

Fick hem ett brev av detta företag där dem säger att en person eller företag tagit en kreditupplysning på mig.
De vill att jag ska gå in på deras hemsida som är www.minupplysning.se och ange mitt personnummer och en kod som står i brevet för att få veta vem som gjort denna kreditupplysning. Tycker detta verkar misstänkt, förut har jag fått brev där det stod direkt i brevet vem som gjort kreditupplysningen.
Efter lite googlande så är jag fortfarande osäker, vissa säger det är scam och andra inte...

Någon som vet någonting om detta företag?

Lite uppgifter från brevet.
Min upplysning Sverige AB
Orgnr: 556471-4045
Adress: Box 1529, 17229 Sundbyberg
epost: kundservice@minupplysning.se
telefon: 0771 - 10 10 12
Internet: www.minupplysning.se

Fixade en bild:

: Core i5 3570k@4,4Ghz : 16GB Corsair : Nvidia GTX 1060 6GB :
: Dell 27" U2715H : Logitech G900 :
: Raspberry PI 2 LibreELEC KODI :

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
08
Registrerad
Jan 2004

Inga konstigheter, bland annat Soliditet anlitar företaget i fråga för ätt skicka ut omfrågandekopior.

Skickades från m.sweclockers.com

| avgå alla | iPad air |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Som bha skrev, inga konstigheter. Bara att gå in på sidan och se.

Fick liknande brev när jag tecknade ett mobilabonnemang för ett tag sen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007

Blev också misstänksma första gången sådant brev damp ned, men så mindes jag nya regler kring handhavande av personuppgifter så lugnade ned mig två hekto och vidtog normala försiktighetsåtgärder.

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.