Permalänk

modda en h50

Hej jag undrar bara om det finns några mods till h50 eller om min idee funkar att man tar bort originalfläkten och ersätter den med en 200 mm och gör en flaskhals så att all luft träffar radiatorn.

Permalänk
Skrivet av memoryofrage:

Hej jag undrar bara om det finns några mods till h50 eller om min idee funkar att man tar bort originalfläkten och ersätter den med en 200 mm och gör en flaskhals så att all luft träffar radiatorn.

Gjut en egen "shroud"?

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

men blir det någon skillnad mellan en 200 mm och en 120mm fläktar

Permalänk
Medlem

Vore det inte bättre att koppla på 2 st 120mm fläktar istället ? och kör i push and pull

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk

nja det låter tråkigt och det blir gjort på fem minuter.

Permalänk
Medlem

sätt en massa 40mm fläktar på den då hehe skoja bara:P

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av memoryofrage:

men blir det någon skillnad mellan en 200 mm och en 120mm fläktar

Ja det blir skillnad, tror dock inte det nån positiv skillnad. 200mm fläktar är inte gjort för att trycka luft igenom en radiator, och dessutom lär du få turbolens problem.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av memoryofrage:

Hej jag undrar bara om det finns några mods till h50 eller om min idee funkar att man tar bort originalfläkten och ersätter den med en 200 mm och gör en flaskhals så att all luft träffar radiatorn.

http://www.overclock.net/water-cooling/647943-guide-h50-repla...
http://www.overclock.net/water-cooling/629298-mod-corsair-h50...
eller så byt pumpen, h50:s pump pumpar skitseg, hur har du tänkt dej byta fläkten?200mm är ju större och så kommer du inte fästa den så bra, om du lyckas så får du tystare fläkt med bättre luftflöde

det du kan göra är att förlänga slangarna(inte lätt, kommer att få luftbubblor) och fästa radiatorn utanför chassiet med 200mm fläkt

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om det fungerar att ha en fläkt som trycker luften genom radiatorn när fläkten inte sitter dikt an? Jag har ingen erfarenhet av ämnet själv men det känns som att det borde skapa problem och en massa turbulens.