Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

japp, haha ja man blir ju lätt det, http://www.inet.se/kundvagn/visa/848761/2011-09-10 kundvagn på inet annan ssd dock men tror nog den ska vara bättre med inte så insatt i ssder. ta bilder när du bygger och släng upp ett galleri Mvh

Kollade på några tester här på sweclockers och kom fram till den ssd'n jag valt
Kommer förmodligen beställa från några olika butiker med hjälp av 'prisoptimeraren' på prisjakt, men man kan ju iaf ta grafikkortet på inet och få gratisspelet

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa i7 2600K istället för i5 2500K.
Är skillnaden i energiförbrukning tillräckligt stor för att nätagget (450W) ska vara ett problem?

edit: Skitsamma. Spelar för det mesta, och det verkar inte vara så stor skillnad på dom i det området.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Har kollat runt lite, och det verkar vara problem med att överklocka processorn med det här moderkortet.
Skulle gärna vilja höra om någon har lyckats överklocka med m-itx moderkort till lite högre frekvenser.
Känns fel att lägga pengar på vattenkylning om det visar sig att jag inte kommer kunna klocka.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Har kollat runt lite, och det verkar vara problem med att överklocka processorn med det här moderkortet.
Skulle gärna vilja höra om någon har lyckats överklocka med m-itx moderkort till lite högre frekvenser.
Känns fel att lägga pengar på vattenkylning om det visar sig att jag inte kommer kunna klocka.

Det moderkortet ser riktigt klent ut när det kommer till överklockning.

Detta är rejälare grejer! 8 fasers strömförsörjning med riktiga kylflänsar och 8pins-kontakt för strömmen. Dock verkar BIOSet vara bristfälligt just när det kommer till överklockning, men det kan ha fixats om det kommit ut några nya BIOS-filer. Kolla hemsidan.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=917134

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiklasN:

Det moderkortet ser riktigt klent ut när det kommer till överklockning.

Detta är rejälare grejer! 8 fasers strömförsörjning med riktiga kylflänsar och 8pins-kontakt för strömmen. Dock verkar BIOSet vara bristfälligt just när det kommer till överklockning, men det kan ha fixats om det kommit ut några nya BIOS-filer. Kolla hemsidan.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=917134

BIOSet har fått uppdateringar, men folk verkar ha mycket problem med trasiga RAM-platser och oljud från kortet.
Men har ändå bättre resultat med överklockning.
Man skulle ju kunna köpa ett H67 lite billigare och vänta på något vettigt Z68 kort..

Måste tänka på saken..

edit: Zotac-kortet har fått alldeles för dåliga reviews. Jag går på Asrock'en ändå och får nöja mig med den lilla överklockning jag får.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS