Underhållning på jobbet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2007

Underhållning på jobbet?

Hej SC!
Jo jag söker något att lyssna på under arbetstid. Jag är IT-tekniker och sitter näst intill 9timmar om dagen på min röv och jobbar. Så jag vill ha tips på saker och lyssna på när man jobbar. Söker inte efter radiokanaler med massa reklam och skit.

Saker jag redan kört igenom är t.e.x:
Magnus Betnér på Bandit ( Podcast utan reklam och musik )
Filip och Fredrik ( Podcast )
Har även lyssnat på någon ljudbok har dock ej tid att köra och köpa eller låna.

Så tar emot alla sorters tips, behöver inte direkt va underhållning utan kan va mer lärorikt och diskussioner.

Kom gärna med tips vad ni brukar lyssna på under arbetstid eller på småtimmarna där hemma.

"De som fattar, fattar."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Partille
Registrerad
Jul 2008

Är också IT-nisse och på morgonen går Morrongänget på MixMegapol, därefter rullar Spotify i "radioläge" hela dagen.

Inget lärorikt alls med andra ord.

» AMD Ryzen 5 1500X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 256 Gb M.2 PCIe
Fraktfritt från Inet för Sweclockersmedlemmar
Vänligen citera om du pratar med mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

Brukar köra en skärm med streams från teamliquid.net.

Skickades från m.sweclockers.com

i7 2600K | Noctua NH-U12P SE2 | 16 GB DDR3 | Gigabyte GA-PH67A-UD3 | MSI GTX 1070 Gaming X | 3*Samsung 250 GB 850 EVO SSD | Silverstone Fortress II | EVGA SuperNOVA G3 750W | Samsung 24" CFG70 | Eizo 24" | Asus VG248QE | Realforce 88UB | SteelSeries RIVAL + SX | Sennheiser PC 360 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Nu är det visserligen radio men har du provat P3?
En stor del av dagen går till diverse diskussioner och snack och gäster. Det är den enda kanalen jag kan rekommendera, riktigt trevlig.

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008

Jag brukar alltid lyssna på P3 när jag klipper gräs. Det är ofta det är intressanta diskussioner och ibland så fortsätter jag att lyssna även när jag är klar med klippningen.

O2+ODAC - Denon AH-D2000
NAD D 1050 - S.A.T Amplifix - Had Oy högtalare

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Slår ett slag för P3 jag med, lyssnar på det hela dagen trots att jag jobbar med TV-apparater
Reklamradio har jag inte lyssnat på i åratal, är bara samma musik hela tiden och dessutom dålig musik.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Apr 2009

lyssnat igenom mammas nya kille på p3?

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Andra sidan järnvägen
Registrerad
Jul 2001

Säger detsamma, P3 är riktigt bra större delen av dagen.

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
dalarna
Registrerad
Dec 2006

Jag lyssnar på Rockklassiker på förmiddagarna -->09.30 med Jonas & Anton. Kanonbra! Efter det så blir det oftast P3 som är ganska bra hela dagen.

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohuslän
Registrerad
Sep 2003

Varje gång jag får tillfälle att lyssna på radio så är det definitivt P3.

Nu när jag bytar jobb i Oktober så kommer jag sitta i bilen större delen utav dagen och då blir det utan tveka Morgonpasset i P3 och allt som kommer efter (vettirackan vad som kommer efter dock, aldrig haft tillfälle till det.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2002

P1 slår P3 alla gånger om man faktiskt lyssnar och inte bara har det i bakgrunden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite överallt
Registrerad
Jan 2003

P1, P3 och P4 brukar alltid ha något intressant att lyssna på. För egen del blir det P3 eller en radiofy-playlist i Spotify med den 'aktuella' musiken.

Spelar RB6 Siege, PUBG, Rimworld och lite annat smått o gott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av HoDeD:

lyssnat igenom mammas nya kille på p3?

+1 håller väldigt hög och jämn kvalitet. Enda negativa jag kan säga om det är att vissa av inslagen kan bli lite tjatiga om man lyssnar mycket. Finns mycket bra på P3 humor. Jag kan även Rekomendera wallraff, så funkar det, hej domstol och pang prego. De är alla olika men mycket bra. Gillar du modern historia så är även P3 dokumentär ett underbart program med mycket hög kvalitet, jag trodde inte det var för mig först men varje gång jag hör det får jag svårt att slita mig.

Det mesta av detta bör finnas i P3 arkiv, men jag är inte säker på hur mycket som finns av de äldre programmen. Alla nya finns dock som podsändningar

Skickades från m.sweclockers.com