Koppla Xbox360 till laptop och spela in med Fraps?

Permalänk
Medlem

Koppla Xbox360 till laptop och spela in med Fraps?

Tjenare alla! Visste inte vart jag skulle lägga tråden så jag satt den här.

Jo, jag tänkte höra om det är någon som vet om det skulle vara möjligt att koppla mitt Xbox360 till en laptop med HDMI och sedan fånga video från mitt Xbox med Fraps(istället för att använda t.ex. en PVR)? Har för närvarande tyvärr ingen laptop att testa på.

Har tänkt på detta ett tag och det låter i mina öron som något som skulle kunna fungera.

Annars skulle jag gärna vilja veta något annat sätt man kan spela in gameplay från en Xbox genom en dator.

Tack på förhand!

Visa signatur
Permalänk

Har aldrig hört talas om en dator med HDMI-in, men det finns doser som använder sig av USB 3.0, förutsatt att din dator har detta.
Blackmagic's Intesity Shuttle är då att föredra http://www.blackmagic-design.com/products/intensity/

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av ice-z:

Tjenare alla! Visste inte vart jag skulle lägga tråden så jag satt den här.

Jo, jag tänkte höra om det är någon som vet om det skulle vara möjligt att koppla mitt Xbox360 till en laptop med HDMI och sedan fånga video från mitt Xbox med Fraps(istället för att använda t.ex. en PVR)? Har för närvarande tyvärr ingen laptop att testa på.

Har tänkt på detta ett tag och det låter i mina öron som något som skulle kunna fungera.

Annars skulle jag gärna vilja veta något annat sätt man kan spela in gameplay från en Xbox genom en dator.

Tack på förhand!

Vet inte hur många som har undrat, men nej - det går inte att använda HDMI-porten (eller någon annan för den delen) som input, om den inte är specifikt avsedd för detta. Du måste alltså köpa något externt som kan spela in signalen.

Permalänk
Medlem

Har för mig att en "extrem" laptop som visades här på swec hade HDMI-in. Men den låg på säkert över 20´000kr och är den enda datorn med HDMI-in inbyggt från början jag sett.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb