NZXT H2 ingen av fläktarna fungerar!!

Permalänk
Avstängd

NZXT H2 ingen av fläktarna fungerar!!

Hej,

Vart klar med mitt datorbygge för ett tag sedan och när jag slog på datorn snurrade ingen av de "inbyggda" fläktarna som styrs via en terminal har följt manualen men det verkar ändå inte fungera..

Någon som har en aning om vad det kan vara för fel?

Permalänk
Medlem

Har du kopplat in strömmen till dem?

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk
Avstängd

Pröva via ett annat moderkort? Reklamera?:P

Lycka till.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Kanske underlättar om du skriver vilket moderkort?

Visa signatur

Intel i5 2500K l Corsair H80 l Asus P8P67 Pro l GeForce GTX 560 Ti OC 1GB l Corsair 8GB 1600 MHz Vengeance l Corsair SSD Force GT 120GB l Western Digital Caviar 2TB l Corsair HX 850W l Samsung SH-S222AB l NZXT H2 l Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Har du verkligen kollat så du kopplat rätt, bör finnas en guide i manualen.

Förövrigt så har det knappast någon betydelse vilket moderkort han har då det styrs via en fläktkontroller som tar ström direkt från nätaggregatet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gipp3r:

Har du kopplat in strömmen till dem?

Skrivet av MacEnkronan:

Pröva via ett annat moderkort? Reklamera?:P

Lycka till.^^

Skrivet av w00kiE:

Kanske underlättar om du skriver vilket moderkort?

Skrivet av exroz:

Har du verkligen kollat så du kopplat rätt, bör finnas en guide i manualen.

Förövrigt så har det knappast någon betydelse vilket moderkort han har då det styrs via en fläktkontroller som tar ström direkt från nätaggregatet.

Haha jag hade såklart glömt att koppla in fläktarna till sensorn, trodde ju att bara för dem var sladdlösa så behövdes ingen ström kopplas till dem.. Dum jag är, tack för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samistar:

Haha jag hade såklart glömt att koppla in fläktarna till sensorn, trodde ju att bara för dem var sladdlösa så behövdes ingen ström kopplas till dem.. Dum jag är, tack för svar

Sådant händer den bäste!:) Kul att det löste sig.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!