Microsoft publicerar första testversionen av Windows 8

Permalänk
Melding Plague

Microsoft publicerar första testversionen av Windows 8

På konferensen Build i Anaheim, Kalifornien, presenterar Microsoft den första publika testversionen av det nya operativsystemet Windows 8, komplett med utvecklingsverktyg för det pekskärmsanpassade gränssnittet Metro.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Såg att Paul Thurrott sagt att Microsoft kommer ta 0 procent betalt av de som lägger appar och spel i nya Windows App Store. De tar till storsläggan för att få kunder och det är ett slag mot både Apple och Steam (då Windows App store förstås kommer ha spel också). Det gör det mycket mer attraktivt för andra att lägga upp sina produkter där, eftersom i princip alla andra liknande tjänster tar en hyfsat stor procent av förtjänsten.

Permalänk
Medlem

*laddar ner*

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Trevligt att de låter oss testa så pass tidigt tycker jag

Visa signatur

Dubidub

Permalänk

Surfplattan... Vilket nonses, vem använder en sån till nåt vettigt?

Permalänk
Medlem

Minns när Windows Vista eller 7 hade testversion, så var det bara ett antal x som kunde laddas ner sen vare slut ;>

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Neddladdning strax färddigt

Permalänk
Medlem

detta måste testas

Permalänk
Medlem

Installeras!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Ser ju gräsligt ut bokstavligen gräs(ligt). Men hoppas verkligen dom kan fixa snabbare load times och mer prestanda. Vill se skillnad på W7 och W8 i prestanda så som Boot times och diverse annat. Hoppas det inte blir en ny Vista...Blää

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

20GiB? Uuuuhhh. Jag som hoppades på ett slimmare windows.

Permalänk
Medlem

Äntligen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

laddar ner

Permalänk
Medlem

extremt roligt att man sitter i skolan och laddar ner detta =o 800kb/s hoppas det blir klart snart så att man får dra upp en virtuell maskin innan man ska hem ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Nått att göra på denna jobbiga onsdag ;)

Svenska i skolan i nu, tanka satan sen blir det att testa den en stund

Permalänk

Läste att man inte kommer kunna dualboota Windows 8 med annat OS på samma disk. Om det stämmer blir jag duktigt besviken.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Kan ju vara smidigt för plattor men jag föredrar definitivt det äldre gränssnittet för vanlig dator, bra att de har kvar det. När win 7 kom gick jag snabbt över till det men att gå över till win 8 känns som det får bli när jag köper ny dator beroende på om jag säljer med win7 när jag säljer min äldre dator eller ej. Har inte hittills sett några förbättringar som jag skulle dra någon större nytta av. Har du det?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Detta får man testa i kväll. Gäller att ligga i framkant ju

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

funkar den med bootcamP?

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce RTX 3070 | 32 GB DDR4 3600MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Samsung 970 EVO 1TB |
Gigabyte X570 AORUS ULTRA | Corsair RM750X V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

extremt roligt att man sitter i skolan och laddar ner detta =o 800kb/s hoppas det blir klart snart så att man får dra upp en virtuell maskin innan man ska hem ^^

Berätta gärna hur det funkar i en Virutel miljö sen om man själv skulle orka dra igång en senare.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Går inte att ladda ner.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av karjix:

Berätta gärna hur det funkar i en Virutel miljö sen om man själv skulle orka dra igång en senare.

Det verkade fungera fint i virtualbox i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Läste att man inte kommer kunna dualboota Windows 8 med annat OS på samma disk. Om det stämmer blir jag duktigt besviken.

Låter konstigt, varför skulle man inte kunna göra det?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Berätta gärna hur det funkar i en Virutel miljö sen om man själv skulle orka dra igång en senare.

ska göra de så länge det funkar i virtualbox dvs.. blir att prova wmware hemma annars..

sen blir det de underbara med att leta drivrutiner och allt de roliga^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Det verkade fungera fint i virtualbox i alla fall.

Låter bra det då kan man testa på det lite efter man kommer hem från jobbet :).

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fan vad ni har förutfattade sketna meningar om en developer preview, alltså en förhandstitt.. Är inte ens meningen att ni ska använda den överhuvudtaget.

Metro UI är mer tänkt för handhållna enheter som läsplattor, stäng av om ni vill.
"Skiten" lär vara fullt med buggar.
Boot tiden är minimal enl. en video som publicerades för några dar sedan:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Fan vad ni har förutfattade sketna meningar om en developer preview, alltså en förhandstitt.. Är inte ens meningen att ni ska använda den överhuvudtaget.

Fast. Min complaint att OSet är stort lär väl inte sänkas? Snarare höjas. I övrigt håller jag med.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Hur kommer det vara med kompabilitet kontra windows 7?
Tänker på gamla program m.m. som fungerar utmärkt i windows 7, kommer de fungera lika bra i windows 8 eller lär det kodas om?

Permalänk

Varannan Windows är skit, så jag väntar tills Win9.

Win3.x OK
Win95 skit
Win98 OK
WinME skit
WinXP OK
Vista SKIIIIT
Win7 OK
Win8 Rektum?

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB