Vad vi tycker om Windows 8

Permalänk
Medlem

W8 får mig att vilja gå över till Linux ...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snacker:

W8 får mig att vilja gå över till Linux ...

Skickades från m.sweclockers.com

Detta är fan i mig det absolut bästa inlägget i Sweclockers historia. Fullt med bra information och fakta. Jag har lärt mig enormt mycket tack vare detta inlägget och känner att jag nu vet allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karatefylla:

Detta är fan i mig det absolut bästa inlägget i Sweclockers historia. Fullt med bra information och fakta. Jag har lärt mig enormt mycket tack vare detta inlägget och känner att jag nu vet allt.

Det är hans åsikt vilket är vad tråden handlar om?

Testade att köra win8 på en Amd c50 tidigare i veckan, var väl helt okej tills jag skulle starta flera program och hade spotify och en webbläsare igång i bakgrunden, det tog ~5-10 sekunder att få fram metroskärmen. Fast det var bara en gång det tog så lång tid, vettefan varför men annars gick det väl på 3-4 sekunder. .

Permalänk
Medlem

Nä...det här var inget kul, kommer inte överens med W8:(
För mycket....ändrat.
För lite....förbättrat.
De skulle ha tänkt till ett år till och sedan kanske. Här stannar jag tillsvidare med W7 och Aero:)

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Jag tycker att, om man bara ser till antalet, så är det mesta bättre i Windows 8. Problemet är att jag är totalt ointresserad av touch på desktop, och jag vill varken ha telefon eller platta från Microsoft, och jag gillar den klassiska startmenyn från tidigare versioner, så för mig är Modern UI, Windows store, appar mm mm helt irrelevant och bara i vägen.

Fortsätter de så här lär det väl bli tvinget med Windows 8 endå, men då hoppas jag att någon gjort en startmenyersättare som är en exakt replika av den i Windows 7. Jag har testat classic shell, och tycker inte den håller måttet. Men det kanske finns bättre?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tycker att, om man bara ser till antalet, så är det mesta bättre i Windows 8. Problemet är att jag är totalt ointresserad av touch på desktop, och jag vill varken ha telefon eller platta från Microsoft, och jag gillar den klassiska startmenyn från tidigare versioner, så för mig är Modern UI, Windows store, appar mm mm helt irrelevant och bara i vägen.

Fortsätter de så här lär det väl bli tvinget med Windows 8 endå, men då hoppas jag att någon gjort en startmenyersättare som är en exakt replika av den i Windows 7. Jag har testat classic shell, och tycker inte den håller måttet. Men det kanske finns bättre?

Vad är det du inte gillar med classic shell exakt?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Vad är det du inte gillar med classic shell exakt?

Sökfunktionen känns lökig jämfört med hur det är i Windows 7. Det går långsammare att göra sökningar och jag gillar inte att sökrutan liksom hoppar ut åt sdan. Annars är det inget fel på classic shell.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Sökfunktionen känns lökig jämfört med hur det är i Windows 7. Det går långsammare att göra sökningar och jag gillar inte att sökrutan liksom hoppar ut åt sdan. Annars är det inget fel på classic shell.

Har du provat olika lägen på ClassicShell då? Vet inte om det gör någon skillnad, men det finns ju inställningar för sökfunktionen och hur layouten på menyn är. Classic 2k/XP, XPs stora meny, Vista/7's stora meny.

Själv körde jag det även på Windows 7, för att slippa just meny där man söker efter allt, jag vill ha en enkel klassisk lista, mest för att köra inställningar och administrationsprogrammen utan att behöva gå omvägen via "kontrollpanel-fönstret" med sina jobbiga kategorier.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Har du provat olika lägen på ClassicShell då? Vet inte om det gör någon skillnad, men det finns ju inställningar för sökfunktionen och hur layouten på menyn är. Classic 2k/XP, XPs stora meny, Vista/7's stora meny.

Själv körde jag det även på Windows 7, för att slippa just meny där man söker efter allt, jag vill ha en enkel klassisk lista, mest för att köra inställningar och administrationsprogrammen utan att behöva gå omvägen via "kontrollpanel-fönstret" med sina jobbiga kategorier.

Jag får pilla lite mer med inställningarna för sökfunktionen märker jag. Annars hade jag Windows 7-style på menyn.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag har använt windows 8 i ett par månader nu, och jag gillar det verkligen. Man vänjer sig vid modern UI rätt snabbt (jag gjorde det i alla fall). Jag gillar att nästan allt synkas mellan min stationära dator och min laptop. Och FY FAN vad bra det hanterar flera skärmar, en taskbar på varje skärm som bara visar det som är på just den skärmen? Det är ju för fan genialt.
Testade start8 häromdagen och avinstallerade det nästan omedelbart, för att jag föredrar faktiskt den nya startmenyn.

Jag hör folk klaga hela tiden om hur dåligt det är, och hur mycket bättre windows 7 är. Väldigt ofta har de inte ens använt det i en vecka.

Permalänk
Medlem

Körde åttan fram till för några veckor sedan. Skulle kunnat fortsätta men sjuan faller mig bättre i smaken!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Sökfunktionen känns lökig jämfört med hur det är i Windows 7. Det går långsammare att göra sökningar och jag gillar inte att sökrutan liksom hoppar ut åt sdan. Annars är det inget fel på classic shell.

Håller med om att den behöver slipas till lite, överlag är jag ändå rätt nöjd med den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag väntar på nästa version och ser om den är mer "polerad" och utan den schizofrena känslan som windows 8 lider så mycket av.

Tänk om man kunde få välja bara vid installation hur man vill ha gränssnittet, med eller utan "metro" dvs bara desktop med vanliga startmenyn, då skulle alla spaltkilometer text om windows 8 vara eller icke vara inte funnits.

Är inte minsta intresserad av Modern UI eller några appar, eller fullskärmsprogram, det är nått som kanske passar telefoner och surfplattor med små skärmar, men inte vanliga datorer, synnerligen begränsande.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300