Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2009

Projektarbete IT, idéer?

Tjena, jag går John Bauer IT år 3 och är i desperat behov av en ide vad jag ska göra för projekt arbete. Kriterierna är att det måste ta minst 100 tim att gör, och måste ju som sagt ha med IT att göra. Men grejen är den att jag inte är så intresserad av IT och vill liksom komma undan med det bra på något sätt.

Några idéer!?!?!!??

CM 334, Asus GTX 560, Phenom II 965 3,9 Ghz BE, Corsair 4x2gb 1600->1333 XMS3, Samsung 830 128 gb, 1tb WD Black/500gb Hitachi, 24 tum EW 2420.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite överallt
Registrerad
Jan 2003

Har du läst någon form av programmering så skulle du ju kanske kunna skriva ett program som är intressant vid någon annan form av hobby/intresse. På så vis kan du kanske knyta in det du är intresserad av.

Spelar RB6 Siege, PUBG, Rimworld och lite annat smått o gott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Maj 2009

ja byggde ett arkadspel av en gammal pokermaskin. satte i en gammal dator. bad en polares pappa göra en ny "knapp panel" för 2 joysticks å 4x2 knappar, kopplade på dom på en gammal hand kontroll å vipps hade ja ett arkadspel gick riktigt lätt å min nörd till lärare gilla de lycka till

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Jakob.lundberg:

ja byggde ett arkadspel av en gammal pokermaskin. satte i en gammal dator. bad en polares pappa göra en ny "knapp panel" för 2 joysticks å 4x2 knappar, kopplade på dom på en gammal hand kontroll å vipps hade ja ett arkadspel gick riktigt lätt å min nörd till lärare gilla de lycka till

Något i den stilen kanske vore något, bygga in en dator i något gammalt, för jag har lite gammalt skit ligga här o där =/, låter faktisk lite kul också, tack för tipset. Programmering är nog inte min grej heller så.

Öjj, fick just coolaste idéen, bygga datorn i en gammal läderväska =D, skulle ju fan vara gryymt, återigen tack för idéen.

CM 334, Asus GTX 560, Phenom II 965 3,9 Ghz BE, Corsair 4x2gb 1600->1333 XMS3, Samsung 830 128 gb, 1tb WD Black/500gb Hitachi, 24 tum EW 2420.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Maj 2009
Skrivet av The Big Blueberr:

Något i den stilen kanske vore något, bygga in en dator i något gammalt, för jag har lite gammalt skit ligga här o där =/, låter faktisk lite kul också, tack för tipset. Programmering är nog inte min grej heller så.

Öjj, fick just coolaste idéen, bygga datorn i en gammal läderväska =D, skulle ju fan vara gryymt, återigen tack för idéen.

hehe varför inte eller en sån resväska som man drar efter sig på små hjul:) en liten rosa eller så

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Jakob.lundberg:

hehe varför inte eller en sån resväska som man drar efter sig på små hjul:) en liten rosa eller så

Haha, nämen vi har en skitgammal väska i vära skrubb som är precis så hög att en agg får plats, kör på den, eftersom ingen använt den/kommer använda den.