Ledsen smiley är ny blåskärm i Windows 8

Permalänk
Medlem

Dåligt designat.

Eller, de kan ju behålla all nödvändig information under så att man kan leta fram nödvändig lösning för problemet.

Några med windows har ju faktiskt kunskap att reparera datorn, en smiley är lika effektivt som att säga "you have a problem, let someone else fix it."

Permalänk
Medlem

HAHA som en smile skulle förhindra att man hämtar 10kg släggan efter man har fått bluescreen några gånger irad

Permalänk
Medlem

Haha klockrent, de har gett upp med att försöka göra windows stabilt och försöker göra krasherna lite roligare istället^^

Permalänk
Medlem

"We are sorry, but your computer has become ledsen i ögat."

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Haha klockrent, de har gett upp med att försöka göra windows stabilt och försöker göra krasherna lite roligare istället^^

Windows är väldigt stabilt, mjukvara från tredjepart är det inte.

Hur i helsike ska man kunna diagnostisera mer avancerade fel om man inte får någon felkod?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Hur i helsike ska man kunna diagnostisera mer avancerade fel om man inte får någon felkod?

På samma sätt som man gör nu naturligtvis, genom att analysera kraschdumpen.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Dåligt designat.

Eller, de kan ju behålla all nödvändig information under så att man kan leta fram nödvändig lösning för problemet.

Några med windows har ju faktiskt kunskap att reparera datorn, en smiley är lika effektivt som att säga "you have a problem, let someone else fix it."

Det kommer att komma info, man måste komma ihåg att det är tidig beta

Har dock inte fått någon blåskärm själv på flera år.

Men kul grej!

Permalänk
Medlem

Hoppas att de tar med lite mer felinformation i blåskärmen innan Windows 8 släpps. Jag gillade bäst de gamla blåskärmarna från Windows 9x:

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Existerar detta problem i mac...?

Visa signatur

Ju mera digitaliserad & högteknologiskt vår omgivning blir,
desto mera önskar man sig något handfast & jordnära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moxie:

Existerar detta problem i mac...?

Japp

Permalänk
Skrivet av Moxie:

Existerar detta problem i mac...?

ja

btw denna blåskärm kommer man väll se ofta framöver så bäst att vänja sig

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Massa gnäll, men ingen som faktiskt tänker att det inte GÅR att ha en stor jpg bild, pga detta skall vara lätthämtad data som datorn kan publicera i worst case scenario, inte vardagsprojekt.

Och som många skriver, det är en beta.

Skall ni trolla så kan ni väl hålla er på fragbytes forum istället.

Permalänk
Skrivet av airhead:

Hoppas den där lilla texten underst som jag inte kan läsa är en felbeskrivning av vad som faktiskt gick fel, annars blir det inte kul att felsöka.

åh ja. Något med HAL misslyckades. Informationen finns således kvar!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Dom håller ju på att konstruera nått för barn... Om man nu vill göra det lite kul så ->

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moxie:

Existerar detta problem i mac...?

Ja, ja och ja, "bomben" ger alla gamla Mac-användare mardrömmar. För glöm inte, förr var det Mac som var plågat av krascher och annat ohyfs!

Permalänk

Påminner lite om Google Chrome [URL="http://www.google.com/search?tbm=isch&q="Aw, snap!""]http://www.google.com/search?tbm=isch&q="Aw, snap!"[/URL]

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

"We are sorry, but your computer has become ledsen i ögat."

Ha ha fick mig att garva. Tycker man borde kunna välja hur det ska visas. Fri bild eller valfri skype-smilyes. Röstar för (rock)

Permalänk

Hah, jag gillar. Fast en knapp för att visa mer information hade inte varit fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

Jag fick den där nya blåskärmen igår när jag försökte mig på att installera 32bits- developerbuilden i VirtualPC. Det var skönt att det funkade bättre med 64bits-versionerna i VirtualBox.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Istället för att spendera tid och göra om "bluescreen" så kunde de ju lagt all den tiden på att FÖRSÖKA ATT FIXA SÅ MAN INTE FÅR EN MASSA BLUESCREENS ISTÄLLET, BRA TÄNKT DÄR MICROSOFT!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Hehe, helt klart en förbättring.

Men som många säger, det är en beta och det är en blåskärm, hur orkar man argumentera över den? Tanken är såklart inte att den ska behöva visas men ALLA, JUST DET ALLA OS (med självrespekt) har något motsvarande för att det finns nämligen något som heter hårdvara. Problem med hårdvara --> Problem med mjukvara. Mer information skulle dom dock kunna lägga till.

OS X har ingen magisk "fix itself when hardware is failing". Jag fick felaktiga minnen till min MacBook, vad tror ni hände? Macen fixade sig själv såklart och jag märkte inget ... eller inte. En ruta som säger att skiten är paj och restart på det.

Skrivet av Nagel:

Istället för att spendera tid och göra om "bluescreen" så kunde de ju lagt all den tiden på att FÖRSÖKA ATT FIXA SÅ MAN INTE FÅR EN MASSA BLUESCREENS ISTÄLLET, BRA TÄNKT DÄR MICROSOFT!

Så bara för att de ändrade den bilden betyder de att de inte gjort något åt mjukvaruproblemen? Sedan existerar de ju knappt i Windows 7 om det inte är hårdvarurelaterat så vet inte vilka BSOD du pratar om? Sedan satte de säkert 99% av sitt utvecklingsteam på detta och med tanke på hur mycket folk klagat på just bluescreens genom tiderna tycker jag nog de gör rätt i att ändra den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moxie:

Existerar detta problem i mac...?

Det är väl självklart att det gör.. tror du det finns nåt operativsystem som är 100% felfritt? Svar nej.. tillsammans med alla andra program man slänger in i datorn är det ju inte helt orimligt att det faktiskt kraschar någon gång.

För övrigt tycker jag att det är bra att de gjort BSoD lite roligare, en automatisk omstart brukar ske så fort efter en blue screen att man i alla fall inte hinner utläsa nåt av meddelandet utan får vända sig till dumpen.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moxie:

Existerar detta problem i mac...?

Mac OS X:

Linux: (se sista raden)

Windows 8:

Permalänk

Tycker det verkar lite mindre ångestframkallande Men ja, info e alltid bra!

På tal Chrome referenser så fick jag detta meddelandet en gång när YouTube inte ville;

"Tyvärr, något gick fel.

Vi har skickat ut ett team med välutbildade apor som kommer att lösa problemet.
If you see them, show them this information:"

...en himla massa, till synes, random kod som täckte resten av sidan...

Det fick mig att undra vad som var i görningen! Haha.

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

Det heter kernel panic i OS X.

Sen windows 7 kom tror jag inte jag varit med om en mjukvarurelaterad BSOD.
Hoppas MS fortsätter den trenden.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Kunde gott lägga till en ljudeffekt också te.x. den här. :]

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moxie:

Existerar detta problem i mac...?

Kan inte hjälpa det, men jag får en sådan känsla att du har fått rådet att "Köp en Mac för dom får inte blåskärm"

Och som svaret på din fråga! Ja det existerar i Mac!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Ser inte varför alla klagar så mycket då det är en enda dump av en extremt tidig testversion. Tålamod människor. Se hur det utvecklas och kom med kritik då den faktiskt börjar komma in i alpha- eller betatestning.

Permalänk
Medlem

Ser bättre ut, men man får hoppas att man får lite mer info också, som kan ge ledtrådar till vad som orsakar felet

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etzolin:

Bra initiativ, de tidigare blåskärmarn förknippar man ju nästan med en härdsmälta i datorn.

"Tycker om" den nuvarande för där kan man ofta se direkt vad som har buggat.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch