Ledsen smiley är ny blåskärm i Windows 8

Permalänk
Medlem

Borde vara trollface istället: )

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Smileysen ger väl en lite mer avspänd känsla och mindre robot och mer mänskligt skapande bakom operativsystemet. Inte för att jag bryr mig så värst men alltid trevligt men nya lösningar.

Permalänk
Medlem

Ser ut som något som Apple skulle göra åt dumma jänkare; gör något allvarligt snyggt istället för att förklara det tekniska.

Permalänk

Epic, BSOD is epic.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför alla gnäller? Den är väl fin tycker jag, och 95% av alla BSODs flashar ju till i typ en µ-sekund. Vill man veta något läser man dumpfilen.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Istället för att spendera tid och göra om "bluescreen" så kunde de ju lagt all den tiden på att FÖRSÖKA ATT FIXA SÅ MAN INTE FÅR EN MASSA BLUESCREENS ISTÄLLET, BRA TÄNKT DÄR MICROSOFT!

Tror du ärligt att det krävdes någon större tid att utföra denna förändring?

Jag skulle bli mycket förvånad om det krävde mer än en kafferast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe_93:

Ser väll snyggt ut men får man problem vill jag nog hellre ha den gamla traditionella blå skärmen för där verkar i alla fall stå någonting som jag har nytta av och inte bara en sad smiley xD

Verkligen, finns inget värre än icke-beskrivande felmeddelanden.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Jag är en sådan där jättegammal människa över 30, när jag gick i fjärde klass och råkade rita en smiley i matteboken så blev läraren jätteorolig och kallade till möte med rektorn, samt så ringde hon till morsan och frågade ut henne om huruvida jag kan ha kommit i kontakt med knarkare. För Smileygubbar, sånt hemsk använder ju bara hemska knarkare, sånt skall ju inte stackars barn känna till något om. Att jag sett Smileyn på MTV var ju inte en förmildrande omständighet.

Nu får vi se smileys i våra operativsystem, vart f** är världen på väg?

Oj oj, vi måste ha hamnat i en sådan där hemsk Blade Runner verklighet...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Trams

WE ARE MICROSOFT
YOU WILL BE ASSIMILATED
RESISTANCE IS FUTILE

jag antar att det är ett logiskt steg då ev.info på nuvarande "Blue Screen System Halt"
är irrelevant alternativt obegriplig för kanske 99% av MSWin-användare.

Det innebär inte att jag gillar det!

Hade föredragit något annat än "lessen smiley" men "Sad Face of Death"-namnet var klockrent! ha ha
Bilden på en "trött" Picard som tar sig för pannan, ungefär som jag själv känner det vid Blue Screens...

den ledsna Trombon-effekten var oxå lysande - SAD SOUND OF DOOM"!
Dessa lösningar kanske dock är opassande resursmässigt men god humor!

Vad som är mest skrämmande är att det engagerar mig & andra idioter att skriva 160 inlägg på detta forum.

Visa signatur

//the Hawk
__________________________________________________________
ASUS Sabertooth P67 - i5 2500K - Corsair Vengeance 4GB 1600MHz x4
MSI GTX560 Ti TwinFrozrII x2 - OCZ 1000W 80+ Gold
OCZ Vertex3 MAX IOPS SSD SATAIII - Cooler Master HAF X nVidia edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Lika igenkänd som hatad, den traditionella Blue Screen of Death får ett nytt utseende i Microsoft kommande operativsystem Windows 8.

Läs artikeln

Hehe, blir det blåskärm när smileysen inte funkar som den ska?;)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Meega:

Massa gnäll, men ingen som faktiskt tänker att det inte GÅR att ha en stor jpg bild, pga detta skall vara lätthämtad data som datorn kan publicera i worst case scenario, inte vardagsprojekt.

Och som många skriver, det är en beta.

Skall ni trolla så kan ni väl hålla er på fragbytes forum istället.

Äntligen nån som tänkt till innan de svarar.

För övrigt tycker jag att ledsen smiley grejen var rätt trevlig, dock är det mindre bra att det inte verkar stå någon felkod på den nya BSODen. Det har varit till stor hjälp när man ska försöka lösa något. Felkoden+google och forum har ju hjälpt en ett par gånger alltså!

Permalänk
Medlem

Står en felkod längst ner, fick nämligen just smileyn igår när jag försökte installera win 8 på en virtuell burk.
Sen huruvida den är bättre än den tidigare felkoden vet jag inte

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Trodde aldrig en blåskärm skulle få mig att dra på smilbanden

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

Ok, det tragiska är väl att BSOD's verkar förekomma även i windows 8...

Permalänk

får la hoppas att det inte blir som mac där det bara är ett ledset "ansikte"
(va de på 10.5 om ja inte har fel, det senaste OS jag körde)
och ingen beskrivning på vad felet är...

EDIT:
som någon annan har skrivit

den nya BSoD känns inte som det är så alvarligt fel på datorn (skärmen slocknar inte och det kommer upp en blå skärm med massa vit text)

blir det nya felmeddelanden oxxå??
tex ett rätt så känt IRQL NOT LESS OR EQUAL oftast minnesfel (HÅRDVARA)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Får aldrig bsod ändå och kunde inte bry mig mindre. De flesta upgraderingar windows har kommit med under åren har varit rent estetiska, detta var ett naturligt steg i utvecklingen.

Onödig könsgeneraliserande kommentar borttagen.
Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Fattar inte varför alla gnäller? Den är väl fin tycker jag, och 95% av alla BSODs flashar ju till i typ en µ-sekund. Vill man veta något läser man dumpfilen.

Och vart hamnar den dumpfilen? i /tmp?

trolololololo

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Skrivet av eXale:

2 timmar för en person?

Snarare 5-10 minuter för två personer. En som designar och en som lägger in koden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Etzolin:

Bra initiativ, de tidigare blåskärmarn förknippar man ju nästan med en härdsmälta i datorn.

He he...ja det ser lugnare ut, men...

Skrivet av flaxehytt:

Kreativt och innovativt måste jag säga. Däremot så ser den ju inte ut att ge mycket information om problemet :/

...som flaxehytt påpekar så ger det inte mycket information om problemet.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

"HOPPSAN DATORN PAJJADE TIHIHIHI!"?

Nä, detta lockar inte mig precis..

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Inte för att det spelar så stor roll, men det kändes tryggt att ha något som ser likadant ut oavsett windows version. Inom datorvärlden förändras allt så snabbt, var lite trevligt att ha något som alltid ser bekant ut. Vad jag vet har bsod sett ut på samma sätt sedan 3.11?
Kommer nog att sakna bios också.....börjar väll bli gammal!!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Kommer ju sakna klassikern
varför inte en glad smiley?

Antar att Windows inte vill att du ska veta vad du har för fel på datorn längre ^^

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Haha, helt rätt. Då slipper alla "oinsatta" oroa sig i onödan, startar bara om datorn istället för att skicka den till lokala "datorbutiken" som tar tusentals kronor för "felsökning" och annan dynga.

Permalänk
Medlem

Snyggt av microsoft att sno detta av google...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nog för att den saknar viktig information men det är ju fint av Microsoft att äntligen modernisera en så central och välanvänd del av Windows.

Permalänk
Medlem

ser inget fel med den där. felet står och det ser modernt ut, dvs passar in i win8. ibland måste man låta det gamla försvinna med tiden, man kan inte hålla kvar i allt, men det är väl som vanligt, nått nytt sker ska det klagas. samma var ju när nya bioset skulle släppas..buhu vilket skrik..men nu är det tyst.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Vänta nu... Om microsoft sätter smiley på blåskärmen, vad säger det om driftsäkerheten ?

Inte ett dugg.
Varför måste allt vara så f----anat tråkigt och strikt. Kul att något företag kan visa lite humor och driva lite med sig själv.
Speciellt från ett företag i USA där alla är så löjligt seriösa att man kan spy (OBS, när jag menar seriös pratar jag inte om att man driver företaget seriöst utan att man kan vara lite glad, ha lite humor och kunna driva lite med sig själv! Detta ger förtroende).

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Skrivet av FribBe:

Ja usch, undergången är nära.

Smileysarna tar över. Gubbar och kärringar, huk er i bänkarna...

Skrivet av molsson:

Snyggt av microsoft att sno detta av google...

Google snodde smileyn av smileyns skapare! Stäm aset!

Såå, nu har jag vädrat lite sarkasm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Och vart hamnar den dumpfilen? i /tmp?

trolololololo

FYI så hamnar den i C:\Windows\Minidump, så jag undrar lite vad du försökte åstadkomma med det där?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175