Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008

Spotify + G110?

Hej!

Köpte ett Logitech G110 igår och är nöjd med köpet men det är en liten detalj som stör mig. Jag får inte mediaknapparna att fungera i Spotify.

Om jag stänger av Logitech Gaming Software så fungerar det utmärkt i Spotify men då fungerar inte resten av specialfunktionerna. Har testat diverse tricks som finns ute på nätet men har inte hittat något som funkar för mig och G110. En fix var för headset och den andra för SetPoint drivrutinerna(som detta tangentbord inte använder).

Någon som har lyckats få "Logitech Gaming Software" att acceptera Spotify?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Apr 2011

Vill bumpa lite här, då jag precis fått hem mitt G110, och har samma problem som TS. Googlat som en galning, men inte hittat något. Anyone?

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008

Provat annan USB port? Om jag byter port så funkar inte media knapparna, flytta runt lite. Om det inte funkar så byt port helt och installera om drivrutinerna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skåne
Registrerad
Jul 2010

funkar de i andra mediaprogram, såsom windows media player?

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älmhult
Registrerad
Dec 2011

Hej!

Jag bytte precis ut mitt G110. Men hade samma problem när jag ägde de.
Det jag kom fram till är att Logitech Gaming Software får media knapparna att vilja styra mediaplayer.

Jag hittade dock andra drivrutiner för tangetbordet på logitechs sida.
Kan tyvärr inte komma på vad de hette nu.
Hur som helst så funkade tangentbordet som det skulle med dom.
Nackdelen var väl att jag använde Logitech Gaming Software för att driva headsetet med.
Vilket det andra programmet tyvärr inte gjorde. Och tydligen kunde man inte ha båda installerade samtidigt.
Så fick leva med att inte kunna styra spotify som jag ville

[CPU: Intel i7 7700K 5.0GHz] - [Moderkort: ASUS STRIX z270e] - [Minnen: Corsair 2x8 3000MHz] - [GPU: ASUS GeForce 1080 Ti STRIX OC] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Asus 27" PG279Q] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G403, Ducky One TKL RGB]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2005

Lite lustigt, jag har haft mitt G19 i ett par månader nu. Men när jag uppgraderade drivrutinerna för ~2-3veckor sedan så försvann mediaknappernas funktion helt.
Så det är någon drivrutinsmiss som har skett verkar det som.

i2500k@4.6GHz, 8gb, 7970@1.131V/1125/6000
Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Nov 2006

Hej jag hade detta problem med mitt g15, men (google is your friend) jag hittade denna tråden.
http://forums.logitech.com/t5/G-Series-Gaming-Keyboards/Logit...

SOLUTION: In windows go to start / config / Windows sideshow disable windows sideshow for media player.
This will disable a background service for windows media player. After this mediakeys will react to spotify like desired.
Hope it helped more people. Because i've browsed the internet for hours.
[System tested on]
Windows 7 x64 / x32
With logitech g15
Spotify 0.6.4.0xx
might also work on other devices / systems
Please comment if this worked for you with your os / keyboard etc.
Greetings from the Netherlands,
Killerbeenl83

För mej funkar det perfekt då jag inte använder WMP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2003

Har samma problem med mina trådläsa G930 logitech hörlurar. Antar det är något i mjukvaran som inte gör att det fungerar med Spotify. Dock verkar @D€lt@WuLf's tips där se lovande ut, mer lovande än något annat jag fått så ska testa det när jag kommer hem. Vore guld värt att få G-knapparna att funka med Spotify.

P280 | Ryzen 1600X | GTX 980Ti | 850 EVO | DDR4 3200MHz
BlackWidow Chroma V2 | DeathAdder | ROG Sheath
G933 | PG279Q 27" | UltraSharp 27" | Rift + Touch

Skribent för SvenskaDiablo