Två nätaggregat - ett till grafikkortet och ett till resten ?

Permalänk

Två nätaggregat - ett till grafikkortet och ett till resten ?

Hej, har googlat runt och sökt på forumet länge nu men hittar ingen tråd som tar upp min fråga.

Frågan lyder: Kan man köpa ett litet nätaggregat som är helt dedikerat till grafikkortet ?
Vad ska man tänka på i såfall ?
Räcker mitt befintliga 500 W till Geforce ENGTX570 kanske så jag kan skita i denna fulkoppling?
Är det lättare att köpa ett nytt som räcker till allt istället ? (Har dock begränsat med plats i midtowern)

Plan: Köpa ett litet nätagg som jag har utanför chassit och borra ett litet hål för kablarna till grafikkortet.

Bakgrund: Har en 1,5 år gammal fabriksdator med midtower, alltså ganska trångt. Men ska nu köpa Geforce ENGTX 570 och den rekommenderas ha 600 W i PSU. Mitt nätagg är på 500 W så tänkte att jag behövde lite extra i sånna fall. Jag har inget överklockat nu och jag kommer inte överklocka något heller.

Permalänk
Avstängd

Det funkar, jag har provat. fick brygga kopplingen så den ena nätagget starta upp. men jag vet inte hur man kan fixa det på ett mer automatiserat sätt. Sen så drar ett 570 mer ström från moderkortet också, så du avbelastar aldrig ditt gammla nätagg helt endå. Tänk på det.

Update: Får man fråga vad du har för model av ditt 500w agg? Kan säga med mins etup. klockad 2500k @ 4ghz och 3 hhds och ett gtx 580 OC så drar det mätt från väggen dvs 380watt som max.

Permalänk

jag har väl mer eller mindre denna setup. ( http://support.acer.com/acerpanam/desktop/0000/Acer/AspireM77... ) det enda som är annorlunda är att jag har maxat RAM-minnet, men som sagt inget överklockat eller så!

nätaggregatet vet jag inte mer om än att det är 500W, kollade på det senaste idag men la inte märke till att det var av något kändare märke.

Permalänk
Medlem

går bra att köra fler nätagg, om du kopplar ihop dem så de startar samtidigt med ex såna här http://www.frozencpu.com/cat/l3/g11/c413/s1513/list/p1/Power_.... sen gäller det ju att få plats också...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII