Kan man tjäna några pengar på det där datanordar.se?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Kan man tjäna några pengar på det där datanordar.se?

Kan man tjäna några pengar på det där datanordar.se? Vad ligger arvodena på?

Many say that the dream of the good life is the dream of the good thermometer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
1
Registrerad
Jan 2009

Det kanske är bäst om du tar upp det med företaget i fråga?

Eller var det bara ett finurligt sätt att göra reklam på?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007

Ja, man kan tjäna pengar.
Ingen utom ägarna vet vad arvodena ligger på.

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Nej

Skrivet av Murer:

Det kanske är bäst om du tar upp det med företaget i fråga?

Eller var det bara ett finurligt sätt att göra reklam på?

Nej, det var det inte. Har kollat lite på Rent-a-coder. Tog ett tag innan man fattade vad folk tjänade på det ("kodarna"). På datanordar.se, som är den svenska motsvarigheten, hittade jag inget om vad folk verkligen tjänade på det. Så jag undrade om det var någon som hade tagit något uppdrag och kunde säga vad timlönen låg på.

Av företaget får man inget oberoende svar. Jag vill ha kontakt med en kodare som vet.

Many say that the dream of the good life is the dream of the good thermometer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av lagu2653:

Nej, det var det inte. Har kollat lite på Rent-a-coder. Tog ett tag innan man fattade vad folk tjänade på det ("kodarna"). På datanordar.se, som är den svenska motsvarigheten, hittade jag inget om vad folk verkligen tjänade på det. Så jag undrade om det var någon som hade tagit något uppdrag och kunde säga vad timlönen låg på.

Av företaget får man inget oberoende svar. Jag vill ha kontakt med en kodare som vet.

Den är ju offert-driven? Timlön/arvonden/whatever är ju något mellan dig (som kodare) och beställaren att bestämma.
Om nån lägger upp ett projekt, och du lägger en offert på att göra jobbet för 1000kr som sedan accepteras av beställaren, då får du 1000kr när du levererar en accepterad produkt. Huruvida du sedan lägger ner 1h (1000kr timlön) eller 1000h (1kr timlön) är din ensak.

http://okelii.com/ är ju annars ett alternativ, känns lite mer seriös iaf.

The difference between stupidity and genius - the latter has limits