Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2010

XBMC Problem

Hejsan!
Jag använder mig av XMBC men jag har ett problem!
Jag har ganska många filmer, men många av dem listas inte i XBMC. T.ex ett 30-tal disneyfilmer. Varför itne? Andra filmer som ligger i samma mapp listas.
Sen har jag det problemet att vissa filmer får fel namn, kan jag byta namn på den manuellt? Jag menar att t.ex så heter de många av mina harry potter filmer "harry Brown" av någon anledning, när jag startar "harry brown" så startar ju självklart Harry Potter, men lite tråkigt ändå..
Ett till problem, har på senaste tiden fått upp ett felmeddelande att XBMC inte kunde ansluta till fjärrservern.. har ställt inte så att XBMC ska söka efter nya filmer vid varje start. Internet funkar som det ska, så det kan inte vara problemet.

Tack på förhand!

HemmaBio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
UnRaid 6 Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 8GB RAM, 12TB HDD + 120GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 128GB], Xiaomi Redmi Note 3 Pro, Teclast x98 3G 64GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Aug 2001

Det första problemet beror antagligen på hur du namngivit filerna. Första steget är att ha hela filmnamnet i filnamnet eller katalognamnet (men det låter som du dumpar alla filmer i samma katalog), och att lägga in året inom parentes i slutet av filnamnet på de filmer som krånglar t.ex. "Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 (2010).mkv".

Det senare låter som att det beror på att den server som ditt movie scraper plugin använder är nere, testa ett annat. Det skulle också kunna hjälpa mot problem 1.

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Xaanin:

Det första problemet beror antagligen på hur du namngivit filerna. Första steget är att ha hela filmnamnet i filnamnet eller katalognamnet (men det låter som du dumpar alla filmer i samma katalog), och att lägga in året inom parentes i slutet av filnamnet på de filmer som krånglar t.ex. "Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 (2010).mkv".

Det senare låter som att det beror på att den server som ditt movie scraper plugin använder är nere, testa ett annat. Det skulle också kunna hjälpa mot problem 1.

Disneyfilmerna ligger i mappar, de heter typ "Bambi.1942.SWEDiSH.DVDRip.XviD-iLS" men de sätts ändå inte in.

Testar med IMDB nu, hade "the movie DB" innan. Är IMDB bättre?

HemmaBio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 128GB], Xiaomi Redmi Note 3 Pro, Teclast x98 3G 64GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

Jag använder imdb. Du kan söka manuellt genom att klicka "i" över filmer, sedan refresh och sedan "manual" eller något

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Rydisen:

Jag använder imdb. Du kan söka manuellt genom att klicka "i" över filmer, sedan refresh och sedan "manual" eller något

tack!