Thermaltake Overseer RX-I – första datorlådan i Tt Esports

Permalänk

Nästan allt TT gör är groteskt fult... T.ex deras challenger keyboard, med den viktiga fläkten...

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk

Blä.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Kan verkligen inte förstå det som i princip alla andra redan har kommenterat: varför i helvete produceras chassin som enbart kan stimulera näthinnan hos pojkar upp i 6-13 årsåldern? Köpkraften ligger hos 70-80-talisterna och jag tror fan inte att dagens ungar köper datorlådor i parti och minut, så det kan knappast väga upp i försäljningen.

Det enda jag kan tänka mig som förklaring till detta är att japsarna och jänkarna gillar att ha det skrikigt och överjävligt, helt enkelt.

Men nä, det går inte ihop för mig ändå. Den här lådan kan bara beskrivas på ett sätt:

RÖVFUL.

Permalänk
Medlem

är jag den ända här som värkligen tyckte att den såg snygg ut?
personligen så gillar jag inte blå led men annars såg det fan snyggt ut:) skulle ha sett ännu bättre ut om det var röd led.

Permalänk
Medlem

mycket ful som min haf 912 plus men fyfan vilket fint luftflöde det är i sånna här lådor

Permalänk
Medlem

Innan ni kommenterar utseendet, tänk på vad stilrent betyder. Det där chassit är väldigt snyggt på dh då den passar in där och är väldigt stilrent. Sen att stilen är sådan och inte "lugn och städad" beror väl på att man inte vill komm hem och sätta sig i lugn och ro och skjuta lite folk eller i sakta mak åka till en kompis och lana. Skulle jag byggt en speldator till kontoret skulle jag också ta ett lite mer "städat" chassi men jag ville att min nuvarande dator skulle passa in på lan och då är haf ett rätt så bra val.

Det handlar inte om det är snygg eller inte, men om det passar inte och det beror helt på omgivningen. Passar det in är det stilrent.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Katastrof!

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

Shite, det var nog det mest förskräckliga mina ögon skådat sen jag hörde talas om rotten.....

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Ser ut som en blandning av en HAF-låda, en alien och en predator.
Vet inte om det blir ett sådant här, eller ett level 10GT till nästa bygge.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheDaemon:

Ganska lik HAF X imo.

Då behöver du glasögon min vän

Haf Serien är riktigt snyggt utan dioder

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

om den har ett riktigt bra luftflöde + om man kan installera nya Corsair vattenkylning i taket så kan jag nog tänka mig denna.

Permalänk

Chassit är som en kopia av HAF-X fast med andra detaljer förstås.
Men snyggt som fan är det allafall.

Permalänk
Medlem

Fasen vad lik HAF-X

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Innan ni kommenterar utseendet, tänk på vad stilrent betyder. Det där chassit är väldigt snyggt på dh då den passar in där och är väldigt stilrent. Sen att stilen är sådan och inte "lugn och städad" beror väl på att man inte vill komm hem och sätta sig i lugn och ro och skjuta lite folk eller i sakta mak åka till en kompis och lana. Skulle jag byggt en speldator till kontoret skulle jag också ta ett lite mer "städat" chassi men jag ville att min nuvarande dator skulle passa in på lan och då är haf ett rätt så bra val.

Det handlar inte om det är snygg eller inte, men om det passar inte och det beror helt på omgivningen. Passar det in är det stilrent.

Mja. Det låter lite som att man hellre vill skryta om utséende och en snygg låda, och hur blåa leds och ett chassi som ser ut som ett rymdskepp automatiskt passar in på LAN förstår jag inte. Sure, det passar in på DH för att det blivit "coolt" att hänga på DH med en bling-bling dator, men det hela är enligt mig rätt löjligt. Jag kan förstå varför 15-åringar tycker chassit är urmaxat, fett coolt och skitballt, men det är för att de är just 15. Jag var själv så en gång i tiden. Andra i samma ålder tycker säkert det är ascoolt, men den s.k. gaming-marknaden ser inte riktigt ut så. Allting som har med "gaming" nu för tiden ska tydligen innebära "häftiga" röd-svarta färger och massor av LEDs, varför har jag aldrig förstått. Visst, gör flashiga prylar, men håll "gaming" utanför det hela.

Citat:

Stilrent är varken smaksak eller omgivningsberoende. Stilrent är simpelt och avskalat från onödigheter. Obsidian 800D, Define R3, Lian Li PC-X2000F är perfekta exempel på stilrent. Om det är snyggt eller inte är upp till var och en dock, men stilrent är stilrent. Personligen tycker jag det RX-I ser på tok för flashigt, plastigt och ärligt talat löjligt för att falla i min smak.

Permalänk

Ni som klagar på designen, lådan är inte riktad till er. De som kan efterfråga en sådan här skapelse är förmodligen i tonåren och vill ha det bästa, och även den mest explicita designen för att skicka en statussignal till sina tonårskompisar. Pappa betalar givetvis.

Stilrena chassin finns i överflöd, att denna varianten inte är det är knappast ett misstag från TT.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av joshoa:

ja den är inte vacker, men för 10 år sen skulle den sålt riktigt bra till gamers och swecare...

För tio år sedan fanns det knappast neon lysande datorlådor att tillgå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaoskadosk:

Stilrent är varken smaksak eller omgivningsberoende. Stilrent är simpelt och avskalat från onödigheter. Obsidian 800D, Define R3, Lian Li PC-X2000F är perfekta exempel på stilrent. Om det är snyggt eller inte är upp till var och en dock, men stilrent är stilrent. Personligen tycker jag det RX-I ser på tok för flashigt, plastigt och ärligt talat löjligt för att falla i min smak.

nae fel http://thedronesclub.wordpress.com/2009/03/14/begreppet-stilr...

sen använder ju folk det "fel" men alla förstår ju det ändå så vettifan xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Förvirradperson:

Ni som klagar på designen, lådan är inte riktad till er. De som kan efterfråga en sådan här skapelse är förmodligen i tonåren och vill ha det bästa, och även den mest explicita designen för att skicka en statussignal till sina tonårskompisar. Pappa betalar givetvis.

Stilrena chassin finns i överflöd, att denna varianten inte är det är knappast ett misstag från TT.

Jag är 43 år och kan tänka mig denna.
Ni som inte är vuxna nog och klagar på rymdskepp pga det sitter fula lampor i den så förutsätter jag att dom kan stängas av och det är i avstängt läge som jag vill ha denna låda om den är kall och bra för mina komponenter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SideWinder86:

Då behöver du glasögon min vän

Haf Serien är riktigt snyggt utan dioder

Nej du, om någon behöver (bättre?) glasögon är det snarare du. Om inte annat för att se de övriga inläggen som instämmer här ovan, men tack för omtanken

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Lika fult som HAF-serien...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP_Swede:

Jag är 43 år och kan tänka mig denna.
Ni som inte är vuxna nog och klagar på rymdskepp pga det sitter fula lampor i den så förutsätter jag att dom kan stängas av och det är i avstängt läge som jag vill ha denna låda om den är kall och bra för mina komponenter.

Ojämn design med gott om utbuktningar, (spetsiga) saker som sticker ut och en något plastig look är snarare det som de flesta lägger i rymdskeppsvärderingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Nej, men Thermaltake verkar tro det.

Nej då, bara ta en vanlig gammal jordgubbssylts burk och trycka ner lite komponenter, vafan - det skall vara lite roligt att sätta ihop och man ska få sig ett gott skratt när man startar den, jag vet inte vad ni tycker, men vad jag vet så spelar gamers / Esportare inte Sims , så vafan ska dem med stilrena burkar till ? Helt seriöst nu - Om man spelar ett spel ( Tex SC II ) Som är mycket om rymden och framtiden osv osv, ska man då ha en liten låda som är helt svart?, elr ska man ha något som faktiskt ser ut som att det kommer ifrån framtiden ? Dessutom, jag tar så sjukt mycket hellre ett Chassi där jag kan stoppa in komponenter och se att oj, dem har gjort det för att man faktiskt ska kunna sätta i och byta snabbt och lätt utan att såga bort lite här och var - Samtidigt som det är snyggt, det skadar dig knappast att ha ett snyggt chassi ? + Svårt att stänga av fläktarna, krävs ju fan 25 IQ, vilket jag innerligen hoppas att Esportare har....

I rest my case.

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem

Ful som stryk, hoppas den är lättmonterad iallafall.
Vem har bestämt att en ''Gamer'' alltid vill ha draklådor med blåa fläktar?
En riktig gamer skulle nog förespråka en låda där man lått kan byta ut trasiga delar snabbt, bra kylning, samt att den behver vara ''bärbar'', åtminstonne med ett kraftigt handtag på åvansidan.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Sen så är den här lådan inte inriktad mot oss entusiaster

Den lådan är inriktad mot sådana som min kusin och hanns vänner, visade en ganska lik låda och han blev såld direkt!

Dock så bryr jag mig inte skit om dator lådor och anser dom vara totalt värdelösa! själv så har jag allt liggande på bordet för det bli enklast att byta saker då.

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Nej, den där designen tyckte då inte jag om i alla fall.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Hellre rymdskepp än ett urtråkigt fractal R2.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Entusiast

Blå detaljer på chassit, röda detaljer på hårdvaran och neongul kylning? Var designern och fotografen som tog bilderna färgblinda eller ansträngde de sig för att göra ett fult chassi ännu fulare?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jäklar vad fult det bakstycket är!

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag gillar den direkt, men en sak skulle vara standard på alla lådor, och det är en hårdisk docka

Det gillar jag skarpt!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Fantastiskt att man kan göra ett så fult chassi.
Funktionsmässigt så är HDD-docka nice.