Samsung galaxy med W8?

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy med W8?

Kommer det finnas möjlighet att få en bra platta med windows tex en Samsung galaxy 10.1?
läste att W8 skulle komma i bruk tidigast 2012 med produkter som tex surfplattor
Finns det någon annan nu för tillfället?

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Tab blir nog inte så lätt att få igång Windows 8 på antar att det är lite som att försöka få igång W8 på en iPad. Kan ju hända att någon lyckas men skulle inte köpa och hoppas. Vart själv väldigt sugen på denna när W8 previewn kom:
http://www.dataone.se/Product.aspx?ProductId=1641812

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Samsung Galaxy Tab blir nog inte så lätt att få igång Windows 8 på antar att det är lite som att försöka få igång W8 på en iPad. Kan ju hända att någon lyckas men skulle inte köpa och hoppas. Vart själv väldigt sugen på denna när W8 previewn kom:
http://www.dataone.se/Product.aspx?ProductId=1641812

Om jag inte har helt fel så kräver W8 en ARM SOC som stödjer DirectX, vilket ingen av denne generations ARM lösningar gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Om jag inte har helt fel så kräver W8 en ARM SOC som stödjer DirectX, vilket ingen av denne generations ARM lösningar gör.

Naaah... du kan köra x86 också. Så tableten som länkades passar nog utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Naaah... du kan köra x86 också. Så tableten som länkades passar nog utmärkt.

Jovisst, men jag ville bara påpeka att det inte är möjligt att slänga på W8 på dagens ARM tablets.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Jovisst, men jag ville bara påpeka att det inte är möjligt att slänga på W8 på dagens ARM tablets.

Med tanke på att du citerade ett inlägg som länkade till en tablet som körde x86 så blev jag fundersam på vad du menade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Samsung Galaxy Tab blir nog inte så lätt att få igång Windows 8 på antar att det är lite som att försöka få igång W8 på en iPad. Kan ju hända att någon lyckas men skulle inte köpa och hoppas. Vart själv väldigt sugen på denna när W8 previewn kom:
http://www.dataone.se/Product.aspx?ProductId=1641812

Den här här du länkade är den nått att hänga i julgranen med eller är det för tidigt att köpa en platta med windows?
Jag är nämligen mer intresserad av en lättare dator än en tyngre mobil om ni förstår mig.

Permalänk

Den använder Windows 7, som inte är speciellt utformat för surfplattor.
Dvs, den fungerar som en vanlig dator vilket inte är optimalt för pekskärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paimon:

Den här här du länkade är den nått att hänga i julgranen med eller är det för tidigt att köpa en platta med windows?
Jag är nämligen mer intresserad av en lättare dator än en tyngre mobil om ni förstår mig.

Visst är det tidigt men jag hade nog köpt om jag känns mig sugen, Win 8 Preview fungerar rätt bra och det ska inte var några problem att uppdatera.

Skrivet av BackSmack:

Den använder Windows 7, som inte är speciellt utformat för surfplattor.
Dvs, den fungerar som en vanlig dator vilket inte är optimalt för pekskärmar.

Som sagt ska det inte vara något problem att installera Win 8 på den.