Eizo lanserar IPS-skärm i konsumentklassen

Permalänk
Melding Plague

Eizo lanserar IPS-skärm i konsumentklassen

Eizo satsar inte bara på professionella användare utan gör även skärmar avsedda för hemunderhållningsmarknaden. Nya Foris FS2332 är optimerad för e-sport/spel, film, fotoredigering och e-böcker.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

16:9 =/
Ge mig 2560x1600 pls

Permalänk
Medlem

Ett bra pris må jag säga, men ack så ful skärmen är. Går inte ihop med övrig utrustning hemma. Och som Imdak säger, ge oss 2560x1600.

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Verkar vara samma design som deras modell med va-panel, synd då den verkar ha noll inställningsmöjligheter (för ergonomi).

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Säger som dom andra 2, 2560x1600 skulle varit riktigt grymmt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Designen kanske inte var den snyggaste, men bilden på Ivy gillade jag starkt

Visa signatur

Citera för svar :)
Fractal Design: Arc: MSI P67A-GD65, Radeon 5770 Cf, Intel i7 2600, 500W psu
Med:Saitket II, Saitek Cyborg 7

Permalänk

Skulle den varit större och/eller haft upplösningen 2560*1600 hade den också varit mycket dyrare. Tycker det verkar vara en riktigt bra skärm för det priset! Många TN paneler kostar nästan lika mycket.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Riktad åt alla, träffar ingen? Inbyggda högtalare, verkligen? O.o

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mmm som flera redan sagt så föll designen inte mig heller i smaken. Om priset verkligen riktar sig mot budgetanvändarna låter jag vara osagt men känns lite dyrt för just det användarsegmentet kanske?

EDIT: Jaha konsumentklassen stod det ju.. inte budget. Lär ta en kopp kaffe till här

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Även om det inte är något för mig verkar det fortfarande vara en riktigt prisvärd skärm.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wrote:

Designen kanske inte var den snyggaste, men bilden på Ivy gillade jag starkt

Det är inte Ivy ;>
Ett fanmade wallpaper på "Sexy Slither", skin till Slither i HON.
http://s2bruce.blogspot.com/2011/03/hon-is-10-bucks.html

Undrar om dom bara snott den bilden lr något ;>

ont: Gillar eizo foris skärmarna, men jag fattar inte varför dom sumpar all ergonomi.
Det som gör dell domminerande av IPS i denna prisklassen.

Permalänk
Medlem

Håller absolut inte med flertalet här, det var en riktigt snygg skärm och den ger intrycket av att ha Eizo kvalitet.

Tycker absolut att det här är en mycket bra utmanare mot Dell ...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Acroo:

Håller absolut inte med flertalet här, det var en riktigt snygg skärm och den ger intrycket av att ha Eizo kvalitet.

Tycker absolut att det här är en mycket bra utmanare mot Dell ...

Gillar också designen faktiskt ;>
Men totala avsaknaden av ergonomiska inställningar gör att den har svårt att tävla mot Dell U23 som kostar under 2000:-

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte ofta jag förkastar en produkt totalt på grund av designen, men den här får bli ett undantag!

Permalänk
Medlem

Varför har man inte ersatt den där usla foten med något mera funktionellt?

Permalänk
Medlem

Bah, 120Hz skall det vara också, annars kan det kvitta.. om nu syftet är Gaming.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Avstängd

Inom pro-gaming är det nästan bättre att spela på 60hz så man är van vid det
Eftersom majoriteten av turneringar fortfarande använder 60hz skärmar.

Permalänk

6 ms responstid??? 120 hz???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Berling:

Bah, 120Hz skall det vara också, annars kan det kvitta.. om nu syftet är Gaming.

Kanske, men nu är ju det här en allround-skärm?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker den är ful?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balls Of Steel:

6 ms responstid??? 120 hz???

6ms är inte ett dugg, tänker du komma med ett uttalande kring responstiden, låt bli.

Innan vi sett vad den har för input lag är det svårt att uttala sig. Dell 2209WA är fortfarande en av de snabbaste icke 120hzarna på marknaden med sina 6ms.

Permalänk
Medlem

Ett ord. Hideous.

16:9 Fail.
Inbyggda högtalare Fail.
IPS Yey!
5 års garanti Yey!

Så ömsom vin ömson vatten. Designen och 1080 gör dock att den är helt ointressant.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Som många andra säger, man får inte en 2560x1600 skärm för det priset, de billigaste börjar på ca. 6000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storebror89:

Som många andra säger, man får inte en 2560x1600 skärm för det priset, de billigaste börjar på ca. 6000 kr.

Nej men drömmen är en prisvärd/billig skärm med den upplösningen som kommer från någon kvalités tillverkare. Allt för många skärmar med 1080p upplösning. Man får väl alltid drömma och hoppas på bra, billiga, högupplösta skärmar

Permalänk
Medlem

om inget annat var det nog den fulaste skärmen jag sett

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Imdak:

Nej men drömmen är en prisvärd/billig skärm med den upplösningen som kommer från någon kvalités tillverkare. Allt för många skärmar med 1080p upplösning. Man får väl alltid drömma och hoppas på bra, billiga, högupplösta skärmar

Ja en dröm lär det förbli ;>

Permalänk

Verkade väl vara okej men köper nog hellre en DELL U2311H till.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Skulle behöva en ny och bättre skärm än min gamla LG 22".

Framförallt till foto för att få lite mer trovärdiga färger.

Denna var ganska ful men om den är bra och priset är ju ok så kan den ju vara mycket intressant.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

IPS = Bra

Går åt rätt håll med ms också, min 2311h är på 8ms. Nu är det ingen som helst märkbar skilldnad, men som sagt, går åt rätt håll.

Ful var den dock. Och vad tusan ska man med inbyggda högtalare till om skärmen är till för spel, sport och liknande?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Måste få rekommendera skärmen jag köpte i somras som en väldigt prisvärd IPS-skärm för all round-bruk.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=798265

Kostar nu endast runt 2 300 kr på Dustin Home.

Jag är inte så kräsen, men har inte haft några som helst anmärkningar på spelprestandan (StarCraft 2).