Asus tar sig an Alienware med den stationära gamingmaskinen ROG CG8565

Permalänk
Medlem
Skrivet av Achronos:

Skulle vilja se din dator från nittiotalet med en överklockningsknapp i chassiet

Men jag tycker den ser najs ut! Har man pengar och vill ha en monsterdator med hög coolhetsfaktor som fungerar utan krångel, varför inte?

^dator från stenåldern med överklockningsknapp.... även kallad turbo knapp på den tiden det begav sig... värt att notera att datorn på bilden även kommer med 5.25" diskettenhet

OT: Det finns alltid folk som köper sånt här... det är inte alla som vill ge sig i kast med att faktiskt bygga sin egen dator utan tar den enkla vägen och köper något färdigt... Jag vill nog tro att det rent av är majoriteten av datorköparna som gör på det viset. Så att släppa en sån här dator är det absolut inget fel på. Även om jag inte tycker chassit ser speciellt fint ut så finns det iaf bra hårdvara innanför och inte massa skit som jag tycker man ser i liknande produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Svanto:

Roade mig med att göra en inköpslista på Komplett. Blev lite billigare iaf.

Länk

Edit: Kom på att jag glömde OS

Och du har lagt en slim blu-ray i listan

Edit: Och du glömde ljudkortet.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Inte visste jag att FD D R3 hade en slimeline slot.

Oops! Jaja, totalpriset lär ju inte skilja så mycket..

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt den är rätt fräck, är personligen lite trött på stilrena chassin. Alienware är ju alienware och ska ju vara lite spejsat och asus vill väl kontra på det. Tycker det är en rolig grej med att den lyser rött vid överklockning. Priser för nya kompletta gamersystem är det alltid överpriser på, det är alltid överpriser på allt nytt som är komplett. Vi är bara vana att jämföra med begagnat och klart det är fet skillnad. Jämför bara priser på bilar så fort dom blir begagnade.
Tycker det är lite skoj att dom faktiskt tar sig tiden att göra ett komplett system och sätter faktiskt in det nyaste av det nya och nya funktioner i chassit.
Har man mycket pengar och vill köpa kompletta system är detta ett tillfälle skulle jag säga. Personligen har jag dock varken pengarna eller lusten till att köpa kompletta system då jag tycker det är kul att bygga själv
Ville bara kasta in mina åsikter i och med att alla verkade hata på nyheten

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Skrivet av Rawet:

Turboknapp <3

Japp den hade vi på våra skoldatorer =D

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk

SSD i Raid? Sweet ingen trim, onödig funktionalitet! Förövrigt extremt ful låda.

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Överklocknings knapp på framsidan av chassit känns väldigt 90-tal

Skillnaden är iofs att då gick processorn i specificerad hastighet när "turbo" var intryckt och hastigheten sänktes under referensnivå när den inte var intryckt.
Jag föredrar Asus varant

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Hehe, värst vad alla var skeptiska. Låter som en fin burk, men de skjöt ju sig nästan i båda fötterna med de priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Vågat att sätta en prislapp på 27 500 kr. Jag trodde Apple hade patent på att ta överpriser, nu kanske Apple stämmer Asus också.

Jag tar det citatet och lägger det i min signatur, helt klockrent!

Edit*

Tycker inte man ska klaga på chassit, tyckte faktiskt det var helt okey! Ser bra mkt mer kvalitativt ut än Alienwares plastiga skit...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Vågat att sätta en prislapp på 27 500 kr. Jag trodde Apple hade patent på att ta överpriser, nu kanske Apple stämmer Asus också.

hahahahaha:)
fyfan va "klock"rent:D

ONT: Den verkar ju lite mer "bang of buck" än alienware.

Men lite för dyr för min smak, så tror jag håller mig till min kära 250 prolle:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Jag vet...ingen av mina kompisar som är det minsta besvikna på sina macbooks.

Sluta koncentrera dig på hårdvara, och sätt dig vid en macbook och testa själv!

Skrivet av Hund:

Även fast det är överpris på den här saken så är det inte lika illa som Apple's FruktProdukter. Tycker lite synd om dom som köper den här bara och sedan upptäcker att priset inte är motiverat.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av kabex:

Och du har lagt en slim blu-ray i listan

Edit: Och du glömde ljudkortet.

Fixat!

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Oj, är det en centraldammsugare?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Rena puckeln där med vinkeln mitt på taket... Quasimodo?
Man kan ju undra lite om hur ventilation och annat är tänkt att funka oxå.

Iallafall: ointressant låda/burk för ett ännu mer ointressant pris.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Väldigt stilren låda för att vara en superduper-gaming-färdig-dator. Men fortf långt ifrån snygg.

med kompletts lista blird et ju ungefär 7000kr för den lådan.... undra om Asus har koll på prisnivåer för chassin?

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Japp den hade vi på våra skoldatorer =D

Min första egna dator hade turboknapp, den var alltid itryckt, märkte ingen skillnad, men hallå, Turbo?!

Hade även en Nokia skärm

Jag var runt 6-8år när jag hade denna dator.. vilka minnen jag har med den datorn.. blåskärmar, hängde sig ständigt, seg.. men fan va man gilla den ändå!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

Transformers

Visa signatur

| Chassi: Obsidian 650D | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | CPU: Intel Core i7 930 2,8 GHz | CPU Kylare: Corsair H50 | RAM: Corsair Dominator 6GB | Grafikkort: Sapphire Radeon 5870 | Systemdisk: Corsair F60 60 GB SSD | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W |

Permalänk
Medlem

Cool burk men jag skulle aldrig köpa en färdigbyggd dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fryguy:

http://img.2dehands.be/f/view/37193317-yakumo-486-pc-en-scher...

^dator från stenåldern med överklockningsknapp.... även kallad turbo knapp på den tiden det begav sig... värt att notera att datorn på bilden även kommer med 5.25" diskettenhet

OT: Det finns alltid folk som köper sånt här... det är inte alla som vill ge sig i kast med att faktiskt bygga sin egen dator utan tar den enkla vägen och köper något färdigt... Jag vill nog tro att det rent av är majoriteten av datorköparna som gör på det viset. Så att släppa en sån här dator är det absolut inget fel på. Även om jag inte tycker chassit ser speciellt fint ut så finns det iaf bra hårdvara innanför och inte massa skit som jag tycker man ser i liknande produkter.

Haha vafan man lär ju behöva stege för att sätta skiva eller diskett i den där! Tar ju tower chassin till nya höjder! Höhö..

Annars tycker jag att alienware har spottat ut sig för första gången en dator som faktiskt är rätt ball å det är ju nya area-51. Går ju att kolla på utan behöva tvätts ögonen med klorin som det va med förra chassiet. Lite ballt med ventilation på taket som öppnas när det börjar gå lite hett till.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

ROG datorn utan ROG grafikkort och moderkort ?? P8Z68 Deluxe och ENGTX590 ?? Datorn skulle ha ett Maximus IV Extreme Z med GTX580 Matrix.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D, Intel Core i7 4820K, Corsair H100, Asus Rampage IV Formula, 16GB Corsair Dominator Platinum 1866MHz, Asus GTX 980, Intel 320 120GB SSD, 640 GB WD Caviar Black x2 Raid 0, Corsair AX750, Asus VG278H med 3D Vision 2 kit, Asus G900, Asus ROG Mechanical Tangentbord CherryMX Svart, Xbox 360 Wireless controller ....

Permalänk
Medlem

Ett så stort överpris är det väl ändå inte?
Komponenterna går alltså att köpa för ca 20000 kr.
För de 7500 kr extra får du alltså:
* Datorn färdigbyggd
* En rätt bra överklockning, vilket inte alla vågar ge sig på själva
* Chassit, vilket säkert många kan tänka sig att betala en del extra för (även om jag själv tycker det är asfult)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mase7595:

Ett så stort överpris är det väl ändå inte?
Komponenterna går alltså att köpa för ca 20000 kr.
För de 7500 kr extra får du alltså:
* Datorn färdigbyggd
* En rätt bra överklockning, vilket inte alla vågar ge sig på själva
* Chassit, vilket säkert många kan tänka sig att betala en del extra för (även om jag själv tycker det är asfult)

Du tog verkligen orden ur munnen på mig, tittar man på komponenterna i och tar i beaktning deras utvecklingskostnader så är det ett ytterst rimligt pris, även om jag själv inte skulle köpa en färdigbyggd framför att bygga själv.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk
Inaktiv

Oerhört coolt chassi, speciellt det ´blåa/röda ljuset. Turboknappen känns väldigt smidig och praktiskt att man ser datorn stråla rött efter man tryckt på den.
Stilrena chassin börjar kännas ute.

Permalänk

OEM-dator men ändå så ser den ut att vara av storleken gigantisk. Likaså priset.

P12 lurande mochous luktar det.

Permalänk
Medlem

förstår inte varför dem tävlar om att göra den mest extremt fulaste datorn på hela marknaden med extremast överpris
Det enda asus har gjort rätt med den burken är att skicka med ett bra ljudkort, måste nog vara första datorn som säljs med ett bra ljudkort, men för den prislappen skulle dem ha skickat med ett essence eller d2x

Permalänk
Medlem

Så farligt påslag var det ju inte, jag har inte heller någon erfarenhet av vattenkylning och då kan det kännas schysst att få det färdigt.
Hur gör andra? Jag tror vi självbyggare är en minoritet, många surfar in till dell, apple eller går till expert och köper det som presenteras.

Permalänk

Använde mig av Alienwares Konfigurator och testade samma specs kom upp i närmare 50k. Visst det är inte exakt samma specs men inte långt ifrån vad jag kan se(kan vara helt ute och cyklar) Så det känns som att Asus jobbar med betydligt mindre marginaler eller så bror det på att de tillverkar allt själva men nästan dubbla priset kom igen. Aja inte tillräckligt insatt i just hur det fungerar.

Här är i alla fall länken till konfiguratorn http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=d00as...

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att priset var så högt. Tänk ändå på vad man får färdigbyggt (som alltid är lite dyrare). i7 2600k som kan överklockas (också väldigt lätt). Folk som köper färdiga datorer brukar inte våga överklocka och pga moderkortet brukar de inte kunna heller. 160 gb(om jag kommer ihåg rätt) ssd i raid, ett 590 ett bra ljudkort, den slutna vattenkylningen osv.

Jag tycker att det finns för lite färdigbyggda gamindatorer. Inets är väldigt bra men det fin ingen som är så där onödigt bra. Tänk om du är väldigt spelintresserad och vill spela något i nvidia surround eller kanske 3d men inte alls är intresserad av hårdvara.

Och angående chassit tycker jag att det var riktigt snyggt. Ser inte ut som alla andra chassit utan kommer med något nytt.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Snygg och inte så farlig i pris om man jämför med konkurrenter, bra grejer också, men visst vill man bygga den själv. Däremot är den säkert utav intresse för en hel del.