Asus tar sig an Alienware med den stationära gamingmaskinen ROG CG8565

Permalänk
Medlem

Vad finns det i en alienware för det priset ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Skojar du? Denna är ju lika ful som alla andra prebuilt gaming-burkar imo...

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Medlem

Priset är väll ganska normalt för en märkesdator, satte ihop en med i princip samma komponenter och det blev 5000 kr billigare. Sen får man ju tänka på att service och garanti samt ihopbyggandet kostar en del för ASUS. http://www.inet.se/kundvagn/visa/888960/2011-09-20

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Förvånande att dom bara kallar den ROG CG8565. Inget Überstealth Razorblade, Night Serial Killer eller Cyber Hunter xXx???

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Svanto:

Roade mig med att göra en inköpslista på Komplett. Blev lite billigare iaf.

Länk

Edit: Kom på att jag glömde OS

Edit 2: Lagt till OS och annan optisk enhet.

Nästan klar, du har glömt hotswap lösningen, montering, kortläsare och fabriksöverklockning (kan iofs kanske fås i montering). Sen tycker jag ASUS låda ser ut som en fulltower men den har du tagit är väl inte det. Skulle tro att du landar närmare 25kkr när du fått in dom prylarna...

Så några tusen mer blir det nog på ditt "pris".

Personligen tycker jag lådan ser ganska schysst ut och priset är verkligen inte JÄTTE högt för vad du får för pengarna.

Permalänk
Medlem

Den var inte snygg.
Men jag gillar det jag ser när det kommer till hårdvara. Där är den klockren. Mer sånt behövs i OEM-branschen; Jag är trött på att se "ACERs nya massiva speldator med 2GB grafikminne!!!!!!" när det handlar om exempelvis den HD6570n som var nyhet för någon dag sedan.
För det priset på en Alienware får man väl en HD6870 och en 1TB 5400RPM och en Nehalem-CPU? Nu var det länge sedan jag kikade på deras konfiguratorer, men samma speccs i deras datorer borde väl kosta dubbelt så mycket, inte resultera i raid0-ssd eller en överklockning av den kalibern.

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Överklocknings knapp på framsidan av chassit känns väldigt 90-tal

Skrivet av Rawet:

Turboknapp <3

Skrivet av Achronos:

Skulle vilja se din dator från nittiotalet med en överklockningsknapp i chassiet

Men jag tycker den ser najs ut! Har man pengar och vill ha en monsterdator med hög coolhetsfaktor som fungerar utan krångel, varför inte?

Skrivet av Tenkai Star:

Japp den hade vi på våra skoldatorer =D

Skrivet av Rawet:

Min första egna dator hade turboknapp, den var alltid itryckt, märkte ingen skillnad, men hallå, Turbo?!

Hade även en Nokia skärm

Jag var runt 6-8år när jag hade denna dator.. vilka minnen jag har med den datorn.. blåskärmar, hängde sig ständigt, seg.. men fan va man gilla den ändå!

Skrivet av fryguy:

http://img.2dehands.be/f/view/37193317-yakumo-486-pc-en-scher...

^dator från stenåldern med överklockningsknapp.... även kallad turbo knapp på den tiden det begav sig... värt att notera att datorn på bilden även kommer med 5.25" diskettenhet

OT: Det finns alltid folk som köper sånt här... det är inte alla som vill ge sig i kast med att faktiskt bygga sin egen dator utan tar den enkla vägen och köper något färdigt... Jag vill nog tro att det rent av är majoriteten av datorköparna som gör på det viset. Så att släppa en sån här dator är det absolut inget fel på. Även om jag inte tycker chassit ser speciellt fint ut så finns det iaf bra hårdvara innanför och inte massa skit som jag tycker man ser i liknande produkter.

Ok nu skall farfar berätta hur det förr: "Turbo knappen" som fanns som standard på 90-talets chassin var en NER KLOCKNINGS KNAPP !. Det fanns en massa gamla nyttoprogram skrivna på slutet av 80-talet som inte fungerade på super system typ 486 dx2, 66 Mhz. Därför fanns det en knapp som ändrade datorn till en 16Mhz 286. Väldigt ofta så var den inte inkopplad, pga att användare tryckte in knappen av misstag. Och sedan fick data avdelningen ett ilsket samtal om hur dåliga datorer vi hade köpt in, alt att datorn var sönder (ordet IT-avdelning fanns inte). Knappen försvann med Pentium och ATX. Ville man överklocka på den tiden så var det bara att ge sig på moderkortet och leka med jumprar!

Beträffande design och pris så nej tack! Men man skall aldrig underskatta principen: För mycket pengar, för lite hjärnceller.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Överklocknings knapp på framsidan av chassit känns väldigt 90-tal

Känns det mer 20tal att ha den i röven istället då eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

tryckte in alla delarna på inet.se för att se vad man slutar med kom farm till 22858 kr så 27k kr är inte det mest orimliga priset jag har sett(skulle nog kunna få det något biligare om jag bad dator butiken nära mig bygga den). och den finns en hel del personer som inte orkar bry sig om dator utan vill bara spela spel och dom har en hel del pengar för mycket också

och den är biligare än vad jag har sett alienware sitta på så

Permalänk
Medlem

MEN till skillnad från alienware så har dom bra komponenter i burken till ett helt ok pris dessutom e detta chassi mycket snyggare än alienware som är kända för att göra ''snygga'' chassin host host

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Överklocknings knapp på framsidan av chassit känns väldigt 90-tal

TURBO FTW!
66MHz-90Mhz med en knapptryckning!

Permalänk
Medlem

Om jag skulle köpa en "märkesdator" så skulle jag nog känna mig relativt säker att man för prestandan för priset med asus.

Hp, dell och alienware är ju bäst på att lura "elgiganten kunder"

Hoppas det går bra för dom!

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Skrivet av Kare:

Vad finns det i en alienware för det priset ?

Skickades från m.sweclockers.com

p4, 8600gt, 80gb ide, cd-läsare, 512mb ddr1..... och en helvetes massa lysdioder...... eller nåt åt det hållet

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Vad är det som gör lådan så ful? Jag tycker den är riktigt clean, skulle vara trevligt om man bara kunde köpa den.

Det gnälls på Alienware ätt de är p12, och nu när Asus släpper en hyffsat stilen maskin så ser den också p12 ut? Hur fan ska den se ut för ätt ni ska vara nöjda?

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker den är snygg och jag är 42 år

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tivook:

Det finns ju, till skillnad från Apples skräp, bra hårdvara i den maskinen. Även om 27 500 kr definitivt är i överkant.

För den som undrar så sitter det ju t.ex ett halvdassigt mobilt grafikkort i alla stationära Imac datorer.

För DIG som inte förstår så är inte alltid hårdvara allt. iMac vs Vanlig stationär burk.. Din jämförelse är fint sagt: idiotisk

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

För DIG som inte förstår så är inte alltid hårdvara allt. iMac vs Vanlig stationär burk.. Din jämförelse är fint sagt: idiotisk

Han glömde bort äpplet bara.

Permalänk
Medlem

Så jävla löjligt att kalla detta överpris...
visst det är dyrt om man bara ser till specifikationerna MEN man får ju lite annan service och kvalite än om man bara köper delarna...

*Monterad och installerad
*Garantier (och inte bara komponent för komponent utan för hela datorns funktion!)
*Överklockningsfunktion
*Chassi som inte går att få tag på annars
*Skrytfaktor hos ens 12-åriga kompisar!

slängde ihop liknande på inet:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/889872/asus
(såg först efter att paket redan var gjorda)

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Så jävla löjligt att kalla detta överpris...
visst det är dyrt om man bara ser till specifikationerna MEN man får ju lite annan service och kvalite än om man bara köper delarna...

*Monterad och installerad
*Garantier (och inte bara komponent för komponent utan för hela datorns funktion!)
*Överklockningsfunktion
*Chassi som inte går att få tag på annars
*Skrytfaktor hos ens 12-åriga kompisar!

slängde ihop liknande på inet:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/889872/asus
(såg först efter att paket redan var gjorda)

Ett 500W-agg på det? Skulle inte tro det va...

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Efter alla paket som har gjort här så kan vi nog konstatera att skiten är ganska prisvärd (även om i7:an och 590 inte är det prisvärdaste att köpa).

Är fan riktigt förvånad

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

sluta klaga, det är en välbyggd dator med rejäla komponenter om man ska jämföra med alienware för ett par tusingar extra och då får man garanti på hela datorn och slipper bry sig om något skulle gå sönder + att den kommer med fabriksöverklockning så man slipper bryta garantin där osv.. man skulle nog kunna bygga samma dator själv för runt 20-22 tusen men alla bryr sig inte om "prisvärdhet" så detta är faktiskt den första ärligt byggda oem datorn jag sett på ett bra tag där de inte slängt in fusk komponenter som ett 550ti med 4gb grafikminne för att lura okunnigt folk.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zillio:

För DIG som inte förstår så är inte alltid hårdvara allt. iMac vs Vanlig stationär burk.. Din jämförelse är fint sagt: idiotisk

Idiotisk? Inte alls. Att kalla en Imac för en dator som är långt ifrån en stationär dator när dom oftast levereras med 27 tums skärm är väl snarare idiotiskt från din sida.

Folk har fått för sig att en Imac inte riktigt är som en stationär dator , man sparar så mycket plats och kablar osv. Men gör den verkligen det?

Du sparar visserligen datorlådan som är inbyggd i skärmen men å andra sidan så måste du också slänga skärmen om datorn går sönder och inte är värd att laga, även om skärmen fungerar.

Gällande kablage så vill alltid Apple få det att se ut som att det är noll kablar. Faktum är att det är precis lika många bortsett från strömkabeln till skärmen och dvi kabeln.

Alltså endast två kablar mindre än en stationär dator.

Reality check @ dig plx.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Ett 500W-agg på det? Skulle inte tro det va...

inte så jävla noga... tog ett billigare nätagg eftersom det troligen inte sitter ett överdrivet stort och dyrt agg i asus färdiga burk heller...

menar du att jag skulle skriva typ: OBS! köp inte detta paket det är endast för referens, nätagget kan vara för klent!

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

inte så jävla noga... tog ett billigare nätagg eftersom det troligen inte sitter ett överdrivet stort och dyrt agg i asus färdiga burk heller...

menar du att jag skulle skriva typ: OBS! köp inte detta paket det är endast för referens, nätagget kan vara för klent!

Du tog ett skit agg för att hålla nere priset, tror ingen i världen skulle köra komponeter för 15k+ på ett skitagg.

Tror du garanti ärenden är billiga? Tror snarare mer saker talar för att de kommer sätta in ett bra agg än inte.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Avstängd

som tidigare har nämts så är det inget enormt överpris relativt sett. asus xonar dx tex kostar väl 500-600kr att köpa och priset totalt kanske lander på 22 000kr för i stort sett samma komponenter.

jag personligen tycker man skall kosta på sig ett asus xonar stx ljudkort, bättre nätaggregat, två gtx 580 istället för gtx 590, ett mer slilret chassy(typ r3). jag hade gärna bytt ner mig till i5 2500k och skippat turboknappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

inte så jävla noga... tog ett billigare nätagg eftersom det troligen inte sitter ett överdrivet stort och dyrt agg i asus färdiga burk heller...

menar du att jag skulle skriva typ: OBS! köp inte detta paket det är endast för referens, nätagget kan vara för klent!

Tänkte mer på att nVidia rekommenderar minst 700W i för ett system med 590, och så lite överklock på det.

Tillverkar inte Asus "egna" agg btw?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Jag tycker den ser bra ut iallfall
Även om färdigbyggda saler inte är min grej ^^

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

fan vad fett chassi

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RazerBlader:

Själv tycker jag det ser ut att vara en riktig lyxkryssare och det första jag fastnade för direkt var designen på chassiet, hoppas dem kommer att sälja det löst, jag skulle vara beredd att betala runt 2k bara för chassiet, och innehållet är mastigt, men det är ett mastigt pris också, så det känns ovärt att köpa det även om jag så skulle ha varit målgruppen(konsument som vill ha en ny dator för spelbruk) =/

Så här skall ett chassi se ut och vara om jag frågar mig sjäv. Beställer ett i veckan. Smaken är i o för sig olika men svarta lådor med lysande lampor och billigt plast så att det skall se ut som någon löjlig rymdpryl tycker åtminstone inte jag är någon höjdare.

http://www.pcper.com/reviews/Cases-and-Cooling/Lian-Li-PC-V21...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bingobelle:

Så här skall ett chassi se ut och vara om jag frågar mig sjäv. Beställer ett i veckan. Smaken är i o för sig olika men svarta lådor med lysande lampor och billigt plast så att det skall se ut som någon löjlig rymdpryl tycker åtminstone inte jag är någon höjdare.

http://www.pcper.com/reviews/Cases-and-Cooling/Lian-Li-PC-V21...

Aningen off topic, men äntligen en låda jag kan ersätta min LEXA med.
ps om jag nu kunde hitta nån som säljer Lian Li PC-V2120A ds

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Snyggare än alienware imo.