Kan bara spela upp vissa .mkv filer i min dvd spelare via extern hårddisk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Mar 2011

Kan bara spela upp vissa .mkv filer i min dvd spelare via extern hårddisk

Jag har fixat några .mkvk filmer och när jag lägger in dom på externa hårddisken och ska spela upp dom med dvd spelaren så funkar bara några av filmerna.
Dvd:n är en pioneer BCS-212.

Tack på förhand

I7 - 950 | Corsair H80 | Asus P6X58D-E | Corsair vengeance ddr3 12gb | SAPPHIRE RADEON HD6950 2GB CF | Arctic Cooling Accelero Hybrid X2 | Corsair force 3 120gb| WD back 1tb sata III| WD green 2tb sata III |

Fractal design define r4 black pearl

BenQ GL2750HM 27"

SAMSUNG SYNCMASTER BX2335 23"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrfjärden
Registrerad
Aug 2008

nu får nån som vet mer rätta mig om jag har fel men .mkv är väl bara en "behållare" för olika HD format?
din dvd klarar väl inte alla

Murphy was an optimist.
Chassie: Cooler Master HAF 932||Processor: AMD Phenom II 965BE@4.0Ghz||CPU Kylning: Scythe Yasya||Moderkort: Asus M3A79-T Deluxe||Minne: 4Gb Corsair Dominator XMS2-8500@1136Mhz||Grafik: Asus HD 6850 DirectCU||Nätagg: Xigmatek NRP 850w

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

CzP har helt rätt, MKV är precis som AVI inget format/codec. Du får kolla upp i DVD-spelarens specifikationer vilka format den klarar och vilka dina filmer är i.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

Jag köpte nyss en ny Blu-ray bara för att kunna köra .264 mkv. Inte fan gick det trots att specs:en säger att det går. Det har väl med alla olika codecs folk använder, antar jag.

"I live, I die, I live again!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av killawife:

Jag köpte nyss en ny Blu-ray bara för att kunna köra .264 mkv. Inte fan gick det trots att specs:en säger att det går. Det har väl med alla olika codecs folk använder, antar jag.

Du har inte en aning om hur många olika h264 profiler det finns.

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Är väl oftast ljudet det skiter sig på, kolla upp det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Vad använder du för källa när du bygger dina mkv-filer? DVD-skiva, Blu-Ray?

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~