Kan bara spela upp vissa .mkv filer i min dvd spelare via extern hårddisk

Permalänk
Inaktiv

Kan bara spela upp vissa .mkv filer i min dvd spelare via extern hårddisk

Jag har fixat några .mkvk filmer och när jag lägger in dom på externa hårddisken och ska spela upp dom med dvd spelaren så funkar bara några av filmerna.
Dvd:n är en pioneer BCS-212.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

nu får nån som vet mer rätta mig om jag har fel men .mkv är väl bara en "behållare" för olika HD format?
din dvd klarar väl inte alla

Visa signatur

Gammal Imac||Något nyare HP z420 workstation

Permalänk
Testpilot

CzP har helt rätt, MKV är precis som AVI inget format/codec. Du får kolla upp i DVD-spelarens specifikationer vilka format den klarar och vilka dina filmer är i.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyss en ny Blu-ray bara för att kunna köra .264 mkv. Inte fan gick det trots att specs:en säger att det går. Det har väl med alla olika codecs folk använder, antar jag.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag köpte nyss en ny Blu-ray bara för att kunna köra .264 mkv. Inte fan gick det trots att specs:en säger att det går. Det har väl med alla olika codecs folk använder, antar jag.

Du har inte en aning om hur många olika h264 profiler det finns.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Är väl oftast ljudet det skiter sig på, kolla upp det.

Permalänk

Vad använder du för källa när du bygger dina mkv-filer? DVD-skiva, Blu-Ray?

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~