Enda tråden om nycklar till Diablo III beta

Permalänk

Eftersom man främst vill last-testa servrar osv så spelar det ingen större roll om man har erfarenhet av Diablo sen tidigare.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasA88:

Källa?

Ingen key för mig ännu.

Tja det är väl 10 miljoner som spelar Wow tex. Säkert 5 miljoner som spelar SC2 och garanterat ett par hundratusen som fortfarande spelar diablo2. Alla har chans på betan.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Tja det är väl 10 miljoner som spelar Wow tex. Säkert 5 miljoner som spelar SC2 och garanterat ett par hundratusen som fortfarande spelar diablo2. Alla har chans på betan.

Källa?

Ingen key för mig ännu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Alla har chans på betan.

Inte sant.

Citat:

Thank you for contacting us. Please note that VMware or any other form of virtualization is not supported by the System Check, you can only be eligible for the beta if you are using one of the latest versions of Windows or Mac OS X.

Han missförstod för övrigt. Jag försökte förklara att deras mjukvara detekterar plugginen VMware installerar för att klienterna den viritualiserar ska kunna ansluta till nätverket som första / ända nätverkskort. Men poängen är alltså att det inte är fritt fram för alla att delta i BETA'n, utan bara Windows7 användare är välkomna. Av vilken anledning kan man ju fråga sig, men men.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Är väl ingen vettig människa som sitter på XP fortfarande? Men visst efter som ni gillar att hacka på mig hela tiden. Om vi säger att det bara är en miljon som anmält sig till betan. Vilket jag tycker låter väääldigt lite. Även då är det väldigt liten chans man får vara med. De kommer knappast dela ut 100000 invites.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Är väl ingen vettig människa som sitter på XP fortfarande?

Jag vet inte om jag klassas som vettig, det erkänner jag villigt, men jag sitter på XP. 64 bitars på den stationära, 32 bitars på laptopen.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dangerdan:

Diablo 3 försenat, var väll väntat!

Hur kan nånting som inte fått ett releasedatum vara försenat?
Det har med Blizzard alltid hetat "it will be released when it's done but we aim for a release in bla bla".
Hellre ett spel som funkar bra men som tar ett par månader extra än ett spel som är ospelbart pga buggar bara för att det skyndas ut på marknaden.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Hur kan nånting som inte fått ett releasedatum vara försenat?
Det har med Blizzard alltid hetat "it will be released when it's done but we aim for a release in bla bla".
Hellre ett spel som funkar bra men som tar ett par månader extra än ett spel som är ospelbart pga buggar bara för att det skyndas ut på marknaden.

Blizzard har sagt att de siktade på att ge ut spelet i slutet av 2011. Även om de inte gett ett exakt releasedatum (vilket de först gör cirka 3 månader innan release) så är det ok att säga att de missade sitt mål och spelet blev lite försenat.

http://eu.battle.net/d3/en/blog/3002244/%E2%80%9CSoon%E2%80%9...

Permalänk
Medlem

Fick inte heller nån beta (förutsatt att de skickat ut alla nycklar). Fast de skulle skicka ut fler vid behov, va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dikth:

Fast de skulle skicka ut fler vid behov, va?

Ja, och de kommer med all sannolikhet ge ut nycklar via officiella fansajter senare. Typ man får tävla/lotta om att få en nyckel på någon spelsajt. Hoppas FZ får in en bunt och lottar ut.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Är väl ingen vettig människa som sitter på XP fortfarande? Men visst efter som ni gillar att hacka på mig hela tiden. Om vi säger att det bara är en miljon som anmält sig till betan. Vilket jag tycker låter väääldigt lite. Även då är det väldigt liten chans man får vara med. De kommer knappast dela ut 100000 invites.

Det var inte menat att hacka på dig. Jag menar bara att jag tror inte det är så många. Även om det finns flera miljoner som spelar Blizzards spel och har ett battle.net konto så måste de fortfarande ha gjort ett aktivt val att söka till betan (bockat i Diablo universe i beta profile). De måste även ha uppdaterat sina system specs sedan ändringen i Augusti (http://forums.battle.net/thread.html?topicId=27822632904). Men visst, det är säkerligen en hel del som vill lira betan, så man måste ha lite tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

visst efter som ni gillar att hacka på mig hela tiden. Om vi säger att det bara är en miljon som anmält sig till betan. Vilket jag tycker låter väääldigt lite. Även då är det väldigt liten chans man får vara med. De kommer knappast dela ut 100000 invites.

Varför kommer de knappast att dela ut 100000 invites?

Poängen är ju att de skall testa sina servrar och då är det ju bättre ju närmre verklig belastning de kan komma. Eftersom folk nog tröttnar rätt fort (då betan bara tar 1-2 timmar att spela igenom i lugnt tempo) kommer de behöva bjuda in massor med folk i ett senare skede för att testa belastningen någon sånär nära vad den kommer vara på releasedagen då flera miljoner troligtvis kommer storma in och vilja spela samtidigt.

Permalänk
Medlem

Kan någon bekräfta att ingen med Mac har fått betakey, utan endast win7 användare?

MVH
Henke

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Tino:

Du får gärna ge en mer detaljerad inblick på hur du tycker nvidia surround funkar med Diablo III.

Skrivet av Fluf:

Första intryck (har spelat 5 minuter än så länge).

Kör med windowed-maximerat för att få över hela skärmen. Man har inte desktop upplösning som val i listan. Endast en handfull olika val (de gamla vanliga 4:3, 16:9 och 16:10 valen).

Saknar eller har inte hittat möjlighet att flytta minimap etc, skall leta lite mer möjligheter till det.

Banan är anpassat för upp till ~2600 bredd, så som du kan se på screenshotten så försvinner marken längst till höger. Inloggningsskärmen ser ännu värre ut, samma där anpassad efter ~2300 bredd sedan försvinner de olika lagren texturer.

Spelmässigt med FoV känns helt OK, man ser monster långt före etc (förutom de som klättrar ur marken).

Så initiellt känns det väldigt bra även om det inte är optimerat.

Update 2 på Surround, kör en copy paste från vad jag skrev på blizz forumet.
Here are some screenshot of textures not existing or dissapearing due to being far away to "normal" resolutions.

And the worst;

Easy suggestions how you can make extreme widescreen work.

1. Use black as defalut background color instead of that blue that it is now
2. Make an option or extend the vewing distance option with ~40% in order to render ofscreen information. That is, the information that a silly-high resolution can render.
3. Make it possible to rearange the various windows with a checkbox for lock/unlock windows.

That would solve all the vewing issues

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Det skulle ju onekligen vara bra att kunna flytta på chat och questlog vid behov. Vore trevligt om Blizzard gjorde D3 lika lättmoddat som WoW. Många av WoW's nuvarande funktioner kommer ju från moddar som spelare utvecklat från början och många av dem är mycket bättre än hur Blizzard löst det.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke12:

Kan någon bekräfta att ingen med Mac har fått betakey, utan endast win7 användare?

MVH
Henke

Att bekräfta att ingen med mac fått beta i det här skedet är omöjligt eftersom ingen här jobbar på blizz eller känner alla mac-användare i världen. Jag har än så länge inte sett någon skriva att de fått beta och att de använder mac. Om det beror på att mac-användare inte fått invite, att de mac-användare som fått invite inte skrivit några poster eller om de mac-användare som fått invite inte skriver att de sitter på mac kan vi bara spekulera om.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Finns en hel del i USA iaf som kör med mac. Kolla in us forumet så får du se.

Permalänk
Medlem

själv har jag gett upp hoppet för en key , får lira bf3 istället

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jepp chansen är nog väldigt liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Finns en hel del i USA iaf som kör med mac. Kolla in us forumet så får du se.

Tack!

Permalänk
Hjälpsam

Kan bekräfta att D3 är spelbart (nätt och jämt på låga inställningar) på en MBA med 320M GPU under Win7 U med senaste nVidia drivers.

Det finns en MAC klient som man kan köra också, har installerat den, men har inte uppdaterat alla drivrutiner till graifkkortet etc så det var på tok för laggigt under OSx än så länge. Skall testa mer under OSx vid senare tillfälle.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Någon som har en betanyckel kan kontakta mig via PM om ni är intresserade av att diskutera lite saker så att säga...

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Tycker det är dåligt att folk som har alla tänk bara Blizzard spel som sitt Battle.net konto inte får key direkt. Dåligt efter att man lagt så mycket pengar på deras spel.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Tycker det är dåligt att folk som har alla tänk bara Blizzard spel som sitt Battle.net konto inte får key direkt. Dåligt efter att man lagt så mycket pengar på deras spel.

Det skulle ju aldrig fungera. Det enda dom går på är vilka komponenter man har i sin dator, det är ju ett beta TEST.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Man har inte en beta för att göra dom utvalda glada. Man har en beta för att fixa problem!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ju fler spel du redan har köpt, desto större är ju "risken" att du kommer köpa detta med, så de behöver inte få dig att börja spela genom att ge dig en beta nyckel... Men i all ärlighet, jag tror att de skiter i hur många, och vilka nycklar man har registrerat. Man ska bara ha registrerat någon som gör en aktuell över huvudtaget i det här skedet. Lite senare, om det går så långt, kör de en snabb öppen beta, där det går ut på att last testa servrarna. Just nu letar man "problem".

B!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Precis, folk som har fel spel = större intresse rätt logiskt. Man har lite erfarenhet av spelet tidigare. Dåligt iaf. Aja så tycker jag iaf. Sen vad ett par wow geeks tycker är inte så intressant för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Har inte fått någon kod än men väntar spänt, kom ihåg att ni måste göra "beta opt-in" in och signa upp för nyhetsbrevet, annars har ni troligen noll chans att få en nyckel.

OPERATING SYSTEM: Windows 2.6.1.7600 CPU TYPE: Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 3.30GHz CPU SPEED: 3.62 GHz SYSTEM MEMORY: 7.98 GB VIDEO CARD MODEL: AMD Radeon HD 6800 Series VIDEO CARD MEMORY: 744 MB VIDEO CARD DRIVER: aticfx32.dll DESKTOP RESOLUTION: 1920x1080 HARD DISK SIZE: 1.82 TB HARD DISK FREE SPACE: 1.27 TB (70%) DOWNLOAD SPEED: 1.58 MB/s (13.2 mbps)

World of Warcraft® World of Warcraft®: Battle Chest® Warcraft III®: Reign of Chaos Warcraft III®: The Frozen Throne Diablo II®: Lord of Destruction Diablo II®

Enligt en användare hos Incgamers.com så hade Blizzcon datorer med dessa specifikationer som de körde DiabloIII demot på. Värt att notera är att dessa specifikationer inte är officiella, dvs INTE från Blizzard. Ta dem med en nypa salt, spelet är fortfarande under utveckling, tillsvidare så kan vi bara spekulera.

CPU: Intel Core i7 870 (45nm, Soket 1156, 2.93GHz)
Motherboard: Intel DH55HC (intel H55)
RAM: EK Memory DDR3 10600 2GBx2EA
Video Card: GIGABYTE GeForce GTX 460 1GB WindForce or ZOTAC GeForce GTX 460 1GB
Hard Drive: Seagate Momentus XT 500GB
Power Supply: Acbel iPower 500
Case: Bestech Guardian
Monitor: Orion TopSync 24

Dold text

Källa: http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?t=797175

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin_90:

Enligt en användare hos Incgamers.com så hade Blizzcon datorer med dessa specifikationer som de körde DiabloIII demot på. Värt att notera är att dessa specifikationer inte är officiella, dvs INTE från Blizzard. Ta dem med en nypa salt, spelet är fortfarande under utveckling, tillsvidare så kan vi bara spekulera.

Eh, Blizzard har publicerat hårdvarukraven för Betan... Normalt går systemkraven ned allt eftersom koden rensas från buggar, och optimeras. Därav att jag inte skulle bli förvånad om det räcker med en 3Ghz+ Northwood med HT för att spela DIII när det väl är dags för release.
B!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om detta: http://www.mmoga.com/Diablo-3-Beta-Raffle.html Det är faktiskt en pålitlig sida. Det skadar aldrig att försöka.
Skynda er, dock!

When does the raffle take place? You will be able to participate from Monday, September 26, 5pm GMT until Tuesday, October 4, 1pm GMT.