Kan den här samsung tv spela upp .mkv och text fil?

Permalänk
Medlem

Kan den här samsung tv spela upp .mkv och text fil?

Hej!
Jag funderar på att köpa Samsung UE40D5725RSXXE. Men jag undrar om den kan spela upp .mkv video och någon text fil, exempel .srt genom en extern USB hårddisk.

1) Så om filmen heter Video.mkv och texten Video.srt på en extern hårddisk, kommer det att fungera på denna tv?
2) Sen undrar jag också om hårddisken kan vara NTFS formaterad så att man slipper 4 gb limmit.
Jag har en LaCie Neil Poulton 2TB hårddisk, kommer den att fungera med tv?

Om det inte skulle gå att spela upp .mkv och t.ex .srt text, kan ni ge förslag på andra modeller som kan spela upp mkv och text. pris mellan 5000-7000 kr och storleken ska vara mellan 40-42"

EDIT: Ej genom USB minne eller SD-kort. Bara genom en extern USB hårddisk.

// Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Hej
Jag har en Samsung TV, 42" plasma, med SmartHub. Kan koppla in min externa hdd på 1tb och min gamla på 320gb (som förövrgit alltid sitter i tvn).
fick uppdatera något genom en usb sticka i början för att kunna använda lösa undertexter, dvs .srt filer. Men på nyare samsung tvs så verkar det redan vara inbyggt (en polare har en samsung LED, vet dock inte vilken)
Har inte prövat köra några .MKV filer, men tror nog att det funkar!
Annars kommer det en uppdatering till förmodligen

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Moderator
Moderator

Vet inte hur det är med just din men min 46" Samsung från förra året kan både spela mkv och läsa NTFS så det behöver du nog inte oroa dig för.

Har för mig att den inte kan läsa subtitles inbakade i mkv men "externa" tror jag ska gå bra.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 19KeVVa93:

Hej
Jag har en Samsung TV, 42" plasma, med SmartHub. Kan koppla in min externa hdd på 1tb och min gamla på 320gb (som förövrgit alltid sitter i tvn).
fick uppdatera något genom en usb sticka i början för att kunna använda lösa undertexter, dvs .srt filer. Men på nyare samsung tvs så verkar det redan vara inbyggt (en polare har en samsung LED, vet dock inte vilken)
Har inte prövat köra några .MKV filer, men tror nog att det funkar!
Annars kommer det en uppdatering till förmodligen

Fick nyss det här svaret från samsung support:

"Hej det går inte att spela upp mkv. filmer med srt. text på denna enhet
via usb minne eller extern hårddisk ."

Men på samsungs hemsida för tv står det såhär:

Connect Share Movie
Anslut dina digitala apparater. ConnectShare™ Movie omvandlar din TV till en hemmabio – anslut helt enkelt ett USB-minne eller en hårddisk för att visa film, foton och spela upp musik.

EDIT: så här hade jag skrivit:
Hej!
Jag funderar på att köpa en ny tv och fastnat för Samsung UE40D5725RSXXE. Men jag har ett krav på min nya tv. Jag vill att den ska kunna spela upp .mkv filmer med .srt texter från en extern USB hårddisk (inget usb minne eller sd-kort). så mina frågor är:
1) Kan man spela upp .mkv + .srt filmer genom en extern usb hårddisk?
Om det inte går så kan ni hoppa över följande frågor
2) Kan hårddisken vara: NTFS eller exFAT? eller måste den vara FAT32? eftersom filerna som jag har på datorn är större än 4gb.
3) Så om allt det där skulle fungera, då behöver jag bara göra såhär: lägga in en film på hårddisken och en srt text fil från datorn. sätta in usb hårddisken i tv och sen är det bara att njuta av filmen? och sedan om man vill ha en ny film, göra om hela processen igen.
4) jag har en LaCie Neil Poulton 2tb hårddisk, kommer den fungera med denna tv?
// Tack för hjälpen
Mvh Jonathan

Nu är jag förvirrad :S

Permalänk
Medlem

Ursäkta dubbel post, men fick just ett nytt meddelande från samsung support, när jag frågade:
"går det att spela mkv och srt eller i något annat format på texten på någon av era led tv, om det går, kan ni skriva vilka modeller"

och fick svaret:

"Det fungerar över huvudtaget inte att spela upp MKV filer med någon form
av undertext "

Men enligt er går det ju fint fint, Så jag börjar undra om de här på supporten kan något om deras led tv.... Hjälp mig snälla och förklara för mig om det går att spela mkv+undertext från en extern usb hårddisk:)

Permalänk

Hakar på här.. Har en UE46D5005 och får inte med ngn undertext i mina mkv. Finns ngt format eller sätt så att jag kan få mina med mina undertexter?
Får dessutom bilden ihoptryckt med mkv. Men med mp4 får jag rätt förhållande.

EDIT: Lyckades få det att funka med DIvX både med inbakad (tror jag) och separat .srt. Dock hittar jag inte rätt textfil så texten synkar inte... men det är bara å klura vidare.

Visa signatur

i7 2600k @ OC 4GHz | GTX 970 OC | ASUS Corsair A50 | ASUS 1155 P67 PRO | SSD Samsung 840 EVO 120GB | Corsair XMS3 4x4GB | Corsair HX 750 | Fractal Design R3 | Dell IPS U2515H |

Permalänk
Medlem

Hej, jag har precis köpt mig en Samsung 46 tum led 3D smart tv, jag får inte heller några undertexter när jah kör mkv från Usb. har läst lite på olika sidor att man skall kunna använda ett program som heter mkvextractergui , har testat det men får inte det att fungera (min engelska är inte så bra)
Är det någon här som löst det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sara_swe:

Hej, jag har precis köpt mig en Samsung 46 tum led 3D smart tv, jag får inte heller några undertexter när jah kör mkv från Usb. har läst lite på olika sidor att man skall kunna använda ett program som heter mkvextractergui , har testat det men får inte det att fungera (min engelska är inte så bra)
Är det någon här som löst det ?

Hej!
Jag har fått det att fungera på min samsung ue40d6327 (3d tv) led
Steg för steg så allt blir lätt att förstå,
steg 1 : ladda ner http://www.videohelp.com/tools/MKVtoolnix (välj direct link)
steg 2 : installera
steg 3 : ladda ner http://www.videohelp.com/tools/MKVExtractGUI (välj direct link)
steg 4 : Zippa upp den filen i en mapp på tex skrivbordet
steg 5 : kopiera alla filer som finns i mkvextract mappen som nu ligger på ditt skrivbord till mkvtoolnix program mappen som förmodligen kommer ligga i C:\Program Files (x86)\MKVtoolnix.
steg 6 : Starta mkvextract gui filen
steg 7: på raden input tryck på knappen ... välj din mkv fil
steg 8: markera endast den som heter subtitles som är någon av track_id (kan finnas flera som heter track, om det finns många undertexter)
steg 9: välj extract (det kommer fram en fil på direkt, men stäng INTE ner programmet, det tar några min och den meddelar när den är klar)

Efter detta så skall du ha en srt fil med samma namn som filen eller något liknanade iaf, men det är bara att du döper om filen till samma namn som film filen .

Exempel : DinFilm.mkv
DinFilm.srt

Kör med en hårddisk via USB på 2000GB.
Fråga om det är några problem!

Permalänk
Medlem

Hej.
Men hur lägger man in filmen på hdd?
Hittar den inte via datorn..
/Jonas