PNY Geforce GTX 580 XLR8 Liquid Cooled

Permalänk
Inaktiv

Så om man skulle köra 3 sådana här kort i sli, skulle det dra 1500 Watt då? Faen blir det för nätagg man måste köra på då

Permalänk
Medlem

Tyckte att detta borde kommit ut tidigare. GTX 580 har ju funnits i en 10 månader ändå :/

Visa signatur

C>++

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99565:

Så om man skulle köra 3 sådana här kort i sli, skulle det dra 1500 Watt då? Faen blir det för nätagg man måste köra på då

De skriver vad hela systemet drar, inte bara kortet.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Skrivet av Nagel:

Modda själv är ju inget svårt alls, dock så försvinner garanti xD

Jag har då min garanti kvar, det är ju bara å montera ihop allt igen som förut

Skrivet av norrby89:

man kanske skulle ta och skaffa sig en h20 eller Kühler och bara fixa ett annat fäste och mata dit den på 6950 kortet och skaffa sig ett helt ljudlöst system =P

Är det bara jag som redan gjort detta? http://www.sweclockers.com/galleri/7291-minima-h2o-by-krister...

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristers bensin:

Jag har då min garanti kvar, det är ju bara å montera ihop allt igen som förut

Är det bara jag som redan gjort detta? http://www.sweclockers.com/galleri/7291-minima-h2o-by-krister...

Har tänkt på detta vääldigt länge..kul att någon verkligen gjort det!
Blev det bra resultat ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Bara jag som la märke till att när han sa namnet så hoopade han över "graphics card" i slutet som det stog på förpackningen?

Tänkte jag också på! haha

Permalänk
Skrivet av Tunezz:

Har tänkt på detta vääldigt länge..kul att någon verkligen gjort det!
Blev det bra resultat ?

Ja verkligen, aldrig mera luftkylt till graffet för mig Är supernöjd med mitt SFF bygge.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BareHipster:

De skriver vad hela systemet drar, inte bara kortet.

Got it!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristers bensin:

Ja verkligen, aldrig mera luftkylt till graffet för mig Är supernöjd med mitt SFF bygge.

Är extremt sugen på att göra samma sak,dock har jag ju 2 grafikkort. kan bli lite jobbigt :/
Men iallafall, var det svårt,tror du att man kan göra samma sak på vilket kort som helst?
Ska kolla din tråd noggrant istället hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Så om man skulle köra 3 sådana här kort i sli, skulle det dra 1500 Watt då? Faen blir det för nätagg man måste köra på då

Lycka till att kunna fästa fläktarna/radiatorerna från 3 sådana kort som dessutom har korta slangar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Megacrash:

Lycka till att kunna fästa fläktarna/radiatorerna från 3 sådana kort som dessutom har korta slangar

Lite vilja löser det mesta, så svårt kan det inte va

Permalänk
Skrivet av Tunezz:

Är extremt sugen på att göra samma sak,dock har jag ju 2 grafikkort. kan bli lite jobbigt :/
Men iallafall, var det svårt,tror du att man kan göra samma sak på vilket kort som helst?
Ska kolla din tråd noggrant istället hehe

Det kan bli lite jobbigt ja med 2 kort, det beror på hur mycket du vill modda ditt chassi. Det är endast kort med rätt hålpassning som fungerar, tex. de större grafikkorten som gtx 580,570,560,460. Vet inte hur det är med 6970 då jag inte mätt de korten.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristers bensin:

Jag har då min garanti kvar, det är ju bara å montera ihop allt igen som förut

Är det bara jag som redan gjort detta? http://www.sweclockers.com/galleri/7291-minima-h2o-by-krister...

Jag är sugen på det, men skulle kosta för mycket för mitt kort, behöver 2 st =/ Känns som det är bättre att spendera dem 1200kr på nytt istället

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Finns nu att beställa med CPU block på komplett.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=647587#links

Visa signatur

||I9 13900kf, 96gb DDR5 5600MHz, Gigabyte RTX4090||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6||
https://www.speedtest.net/result/16090287443.png
--------------------------------------
http://www.speedtest.net/result/213595932.png

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men att slippa överklocka, då har man inget kul ju! allt som går att klocka ska klockas, med så lite temp som det är möjligt! Annars kan det kvitta!
Men jag förstå din anmärkning, och du har helt rätt!

Det var precis så jag menade, att man INTE klockar 590, och får bättre prestanda direkt, för nästan
samma peng.
Att du sen anser att allt ska klockas, är ju en helt annan fråga.

Men håll med om att det är mer prisvärt att köpa ett 590 istället för det 580
artikeln handlar om?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Skrivet av javidi:

??? vad spelar det för roll hur många ljudkällor det finns, det är väll ljudnivån som räknas. För övrigt så föreslår jag att du tittar på klippet en gång till då Emil klart och tydligt säger att det endast handlar om ett litet susande som bara blir lite högre vid full bellastning och att tempen då ligger runt 60 grader. Orginal modellen låter som fan när den är klockad och har hög belastning, samt att tempen är betydligt högre.

Missljud kan existera trots låg rpm, speciellt hos fläktar och pumpar som har gått varma under en längre tid.

Hade varit mer rättvis att jämföra mot tex Asus DCII istället för referens kylaren

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Synd att nvidias gpu är så sjukt ineffektiv sett till ström / prestanda med hög värmebildning som resultat... hade den varit bättre hade det gått att klocka ännu mera, men nvidia har väll själva försökt pressa ut så mycket som möjligt och därmed denna dåliga ratio.

Denna lösning finner jag högst intressant! Här slipper man förhoppningsvis också oroa sig över att vrms osv inte skulle täckas av kylblocket. Fler av dessa lösningar efterlyses.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

kasst att den tar upp 2 slots, förstör ju lite finessen med vatten

Permalänk
Medlem

OMNI N590

Suttit och väntat ett tag på OMNI N590... vart ääääär den ?!?!?!

Permalänk

Coolt! Dyrt men coolt. Funderar på att bygga ett system med sli dessa och en Corsair H100 för cpu, vilket chassi borde man använda ? Någon som har en ide ?

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristers bensin:

Jag har då min garanti kvar, det är ju bara å montera ihop allt igen som förut

Är det bara jag som redan gjort detta? http://www.sweclockers.com/galleri/7291-minima-h2o-by-krister...

haha Nice blir att göra om min nuvarande slutna 240 rad rigg till grafikkortet så fort man har skaffat sig bulldozer, nytt chassi och ny kylare till cpun ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

skulle ha tagit den direkt om det var 3GB minne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vivace:

Finns nu att beställa med CPU block på komplett.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=647587#links

Och hur i *bananerbananer* ska den där stackars 120mm-radiatorn kunna kyla ett GTX580(250w) och en högpresterande CPU(120-150w) ?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Tror ni att man kan ha två radiatorer på chassits utblås?
En till CPUn och en till GPU:n? Altså efter varandra om ni hänger med vad jag menar?

Permalänk

Ja! Nu kör vi quad-sli!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Och hur i *bananerbananer* ska den där stackars 120mm-radiatorn kunna kyla ett GTX580(250w) och en högpresterande CPU(120-150w) ?

Går nog, överklockning och låga ljudnivåer försvinner ganska snabbt dock.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vattenkylt som tar TVÅ kortplatser?!

F.A.I.L.!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

En besvikelse att vattenkylningen inte kyler hela kortet, utan att det fortfarande behövs en fläkt, om än en långsam sådan. När man har kostat på vattenkylning kunde den gott kyla hela kortet tycker jag. Sen är priset lite väl högt, men man får väl se lite framöver när det lugnat ned sig lite.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem

Test av PNY XLR8 gtx580 med vattenkyllning för GPU+CPU:

http://www.pureoverclock.com/review.php?id=1354

Visa signatur

Oskar

Sällan inloggad, men citera så svarar jag inom några år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskenb01:

Test av PNY XLR8 gtx580 med vattenkyllning för GPU+CPU:

http://www.pureoverclock.com/review.php?id=1354

Det var då överaskande bra resultat

skulle inte tvekat om det var en 3GB modell